Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon ihan loppu, posken turpoilu 4 kk ajan hampaan poistosta

Vierailija
03.04.2020 |

Siis mulla poistettiin 4 kk sitten juurihoidettu hammas fistelin takia, siitä lähtien oikea poskeni on turpoillut ulkoisesti, ja kipuillut samoin kuin poskiontelo ja poistoalue.
Pääsin maaliskuussa MRI-kuvaukseen, ja poskiontelossa oli nestettä tilkka ja limakalvopaksunnos. Samassa MRI-kuvassa oikean poskeni pehmytkudosturvotus lausuttiin normaaliin varianssiin kuuluvaksi, ja että minulla olisi ollut sitä myös aiemmissa kuvissa, jotka otettu joskus 4 vuotta sitten ihan eri asian takia.
Myös vanhempani, isovanhempani ym. ovat huomanneet viime kuukausien aikana, että oikea poskeni on turvoksissa. Ja minulla on kuvia tilanteesta, ja puoliero on ihan törkeä, hammaslääkäreiden mukaan lievä. Sitten mua pompoteltiin koko joulukuu paikasta toiseen, mm. terv.keskuksesta posken diffuusin turvotuksen takia hammaspäivystykseen, jossa ei tehty mitään, ja jouduin lähtemään kotiin tyhjin käsin, vaikka jotain oli selvästi vialla 2 vkoa poistosta.
Jouduin koko joulukuun ja tammikuun ravata julkisella päivystyksessä saamatta mitään apua, buranaohjeet ja venytykset ei mitään apua.

Oon edelleen ihan hajalla tilanteesta, mun mielestä mun kasvot on ihan pilattu, en saanut apua suu- ja leukapoliklinikalta, ja nyt odotan aikaa toukokuussa korva-, nenä ja kurkkupuolelle.
Kun olen näyttänyt kuvia, mitä tilanne ollut vaikka joulukuun lopussa, ja edelleen lievempänä, ovat sanoneet, että havaittava puoliero.
Nyt mulle ei voida kirjoittaa amorion-antibioottia, joka vei turvotuksen pois. 16.3. kun se määrättiin olin ihan paniikissa, illalla poskeni kuumotti, oli ulkoisesti turvonnut, ja antibiootti auttoi ihan selvästi kipuun ja turvotukseen (jouduin syödä 1,5kk buranaa, se ei tehnyt mitään) olen välillä melkein itkenyt kivusta poistoalueella, ja hammaslääkärit syyllistäneet mua tilanteesta.
Ja siis en tiedä, mikä tämän aiheuttaa. Ja olen joutunut olla näin 4 kk, ja olen vasta 25v.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle?

Vierailija
2/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mua pelottaa tilanne, kun en saa mistään apua. Ja normaalijärjellä, jos joku turvottaa sun poskea, ja sulla on kipua, niin kaikki ei ole kunnossa. 

Ja kyseessä on kasvojen alue. Oon ihan neuvoton, että mitä voin tehdä tilanteessa. Onko täällä lääkäriä tai hammaslääkäriä. Ja niin, tulehdusarvo on normaali. Lämpöilen kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle?

Oon käynyt jo kahdella, tosin sillon antibiootilla.

Oon käynyt asian takia päivystyksessä yms. vaikka missä n. 30 kertaa. En saa mistään apua.

Meen huomenna kurkku-, nenä ja korvalääkärille yksityiselle.

Kun tilanne lähti hampaan poistosta, ja nyt poskiontelossa häikkää. En tiedä menenkö knk-lekurille vai hammaslekurille, varmaan sitten huomenna menen korva-, nenä ja kurkkulekurille.

Vierailija
4/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en jaksa enää odottaa, tilanne alkoi siis joulukuun alussa 2019, ja odotan aikaa korva-, nenä ja kurkkupuolelle toukokuussa. En jaksa enää. Ja mua ei kiinnosta, jos jollain on ollut syöpä tai onnettomuus kasvoihin. Mulla oli HAMPAAN POISTO JA TILANNE LÄHTI SIITÄ. IHAN USKOMATONTA. SIIS OIKEASTI, EN TIEDÄ.

Vierailija
5/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti, voiko soittaa poliisille tästä. Tai tehdä rikosilmoituksen.

Vierailija
6/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmenneellä appiukolla ei hampaan hammasta suussa, kaikki oli repiny itse pois sitä mukaan, kun särkyä tullut.

Ei ollut jälkeenpäin turvotusta, ei kipuja.

Vierailija
7/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että sulla on poskionteloperforaatio. Poistettiinko ylähammas? Hampaan juuret olivat poskiontelossa ja kun hammas poistettiin myös poskionteloon jäi aukko.

Mene kurkku, korva ja nenätautilääkärille ja tee poskiontelopunktio. Tarkkailkaa, tuleeko neste suun kautta ulos. Jos tulee, perforaatio on selvä tapaus. Tuo pitää korjata leikkauksella.

Tämä on v-mäinen vaiva, otan osaa.

Vierailija
8/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en saanut huomiselle aikaa korva-, nenä- tai kurkkutautien lääkärille, joten menen ma. Oon ihan loppu. Ja missään ei muka näy mitään, no mun poski on ulkoisesti turpoillut, ja mun poskiontelossa on nestettä ja limakalvopaksunnos, että jos lähdetään sitten niistä liikkeelle mitä näkyy. En oikeasti jaksa enää tätä p a s k a a.

Vierailija
9/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että sulla on poskionteloperforaatio. Poistettiinko ylähammas? Hampaan juuret olivat poskiontelossa ja kun hammas poistettiin myös poskionteloon jäi aukko.

Mene kurkku, korva ja nenätautilääkärille ja tee poskiontelopunktio. Tarkkailkaa, tuleeko neste suun kautta ulos. Jos tulee, perforaatio on selvä tapaus. Tuo pitää korjata leikkauksella.

Poistettiin yläposkihammas. No, jos on poskionteloperforaatio, niin mun tutkimukset suu- ja leukapoliklinikalla on loppu. Sieltä ei enää mitään tule. Enkä minä halua tutkimuksia, vaan tilanteen entiselleen!!!!!!!!

Vierailija
10/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistettiin yläposkihammas. No, jos on poskionteloperforaatio, niin mun tutkimukset suu- ja leukapoliklinikalla on loppu. Sieltä ei enää mitään tule. Enkä minä halua tutkimuksia, vaan tilanteen entiselleen!!!!!!!!

Jos kommunikoit lääkärissäkin tuohon tyyliin niin et pääse koskaan korjausleikkaukseen. Vain antibiootti tai antibiootti ja korjausleikkaus voi sinut parantaa.

Vierailija
11/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kommunikoit lääkärissäkin tuohon tyyliin niin et pääse koskaan korjausleikkaukseen. Vain antibiootti tai antibiootti ja korjausleikkaus voi sinut parantaa.

Antibiootteja ei suostuta enää kirjoittamaan. Olen ollut tilanteen kanssa rauhassa 4 kk, menny kivuissa takaisin, tai turvotuksen pahennuttua, kuunnellut, kun hammaslääkäri kertoo, että oireeni on lihasperäistä, ja kova kipu umpeutuneen poistokuopan alueella johtuu siitä, että lihas säteilee sinne. Söin buranaa 1,5 kk ainakin, ei kunnolla apua. Ja poskeni on turpoillut ulkoisesti 4 kk, ja olen mennyt rauhassa tilanteeseen, mistään ei tule mitään apua. Oikeasti, mua hoidetaan kuin jotain eläintä. En vaan jaksa enää.

Vierailija
12/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinäkin syyllistät minua tilanteesta, jonka vuoksi olin ainakin 1,5 kk opiskelukyvytön. Mä olen se, joka tästä saa vaan paskaa niskaan. Tää on ihan uskomatonta.

Vierailija
13/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton tyyppi ravaa päivystyksessä turhan takia. Eikä suostu menemään takaisin poliklinikalle.

Tollo..

Vierailija
14/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton tyyppi ravaa päivystyksessä turhan takia. Eikä suostu menemään takaisin poliklinikalle.

Tollo..

Olen mennyt sinne, odottanut soittoaikaa, soittanut lääkärille. Päivystyskäynnit olivat joulukuulta, ennen pkl-aikaani, yksityinen laittoi minut sinne. Mutta ajattelin mennä näytille, kun poski lähti leviämään vielä 1kk poistosta. Kävin asian kanssa siis kerran terveyskeskuksessa, tämän ohjaamana hammaspuolella, ja yhden kerran vuonna 2020 päivystyksessä, kun poskeni lähti turpoamaan. Nämäkin käynnit turhia, koska kuulemma "pitkäaikainen vaiva" ja erikoissairaanhoidossa tutkimuksia. Ei siltä oikein tunnu.

Vierailija
15/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt joka ikiseltä poliklinikkakäynniltä, terv.keskuskäynniltä ja kerran keskussairaalan terv.keskuskäynniltä tyhjin käsin. Joten kerro sitten tolloksi nimittäjä, mitä mun pitäisi tehdä ??

Vierailija
16/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollo..

Mitä ne siellä poliklinikalla tekivät? Ei mitään. Luuletko, että olen ravannut päivystyksessä turhan takia pässi.

Vierailija
17/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollo..

Mitä ne siellä poliklinikalla tekivät? Ei mitään. Luuletko, että olen ravannut päivystyksessä turhan takia pässi.

Olet.

Vierailija
18/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollo..

Etkö osaa lukea, ravasin päivystyksessä joulukuun ja tammikuun. Luuletko, että sain polille heti ajan? Sain poliklinikalle ajan vasta tammikuun loppuun.

Vierailija
19/31 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin laittaa sivukuvat tilanteesta, mutta en halua, että mua tunnistetaan siitä. Tilanne ei enää niin paha, mutta taas on ihan epäsymmetrinen ja erilaiset posket. Oikea levinnyt lievästi, mutta silti.

Vierailija
20/31 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole enää antibiootteja saanut niin miten tämä antibiootteja vaativa infektio ei ole edennyt henkeä uhkaavaksi? Vai olisko kuitenkin niin, että antibiootit eivät vaivaasi auta. Tyhjin käsin lähdetään kun ei tiedetä mistä kyse, et kai turhia toimenpiteitä halua? Sinua kuitenkin on tutkittu TODELLA paljon kertomasi perusteella. Vakavat ongelmat olisi jo löydetty. Kasvoissa on kaikilla epäsymmetriaa. Jos olet sen vasta hampaan poiston jälkioireilun myötä huomannut ja jotakin hermosärkyä poistosta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan