Mitä vanhanaikaisia esineitä teillä on käytössä?
Ok, jokaisella on varmaan oma määritelmä vanhanaikaisuudelle mutta tuodaan esiin oman arjen vanhanaikaisuuksia.
Kommentit (417)
Täytekynä ( koska pidän kaunokirjoituksesta)
Onnistuin löytämään sellaisen eräästä paikkakuntamme osto-ja myyntiliikkeestä.
Onko lankapuhelin jo mainittu? Meiltä löytyy.
Mulla on mökillä pyykkilauta. Se on kesäisin säännöllisessä käytössä koska vietän mökillä viikkokausia käymättä kaupungissa pyykillä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhanaikainen partahöylä jossa käytetään vanhanmallisia partateriä.
Otin muuten käyttöön itsekin tuollaisen, appi-vainaan peruja. Tämähän on loistava!
Mikroaaltouuni jostain 1980-luvulta. Hyvin toimii edelleen. Joskus se "saikutti" yksittäisiä päiviä, mutta seuraavana päivänä taas toimi niin kuin ei ikinä mitään vikaa olisi ollutkaan. Kaksi sähköasentajaa tutki sitä, mistä vika mahtaa johtua, ja löysivätkin vian. Tilasivat varaosatkin, mutta sen koommin ei ole ollut mitään ongelmia. Varaosat odottavat vaihtamista. Eli kun seuraavan kerran ei lähde käyntiin normaalisti, vaihtaa puolisoni ne osat paikoilleen.
Lähes 100v vanha viikate. Sillä niitä mökillä heinikon joka kesä.
Mun eukko on ruvenut käyttämään siveysvyötä mun harmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neulon paljon ja minulla on sellainen isoisovanhempien sata vuotta vanha vempain olohuoneessa.
Puinen pyörivä teline, jolla lankakerästä saadaan vyyhti tai vyyhdistä kerä.
Käytän tuota melkein viikottain, mutta en tiedä sille nimeä. Tietääkö joku?minulla on myös sellainen. se on kerinkakko.
Vyyhdinpuu
VHS-videonauhuri ja paljon videokasetteja. Televisiosta nauhoitettuja kielikursseja ja Muumi-videoita joissa Pikku-Myynä Elina Salo. Hihnavetoinen levysoitin-kasettiyhdistelmä, soittaa vinyylit 33 ja 45 kierrosta. Ja runsaasti levyjä molemmille nopeuksille sekä kasetteja usealta vuosikymmeneltä. Anopin perintönä saatu Upo- mankeli myös vielä käytössä.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhanaikainen partahöylä jossa käytetään vanhanmallisia partateriä.
Otin muuten käyttöön itsekin tuollaisen, appi-vainaan peruja. Tämähän on loistava!
Minulla myös, isävainaan peruja. Käytän sääriin yms., nainen kun olen. Toimii hyvin ja on hellävarainen. Teriä joskus hankala löytää.
Sain kotoa muuttaessa mummolta sähkövatkaimen, oli mummon vanhempi sellainen, varmasti minua vanhempi koska se uusikin on ollut käytössä niin kauan kuin pystyn muistamaan. Mutta tuo saatu vatkain siis käytössä edelleen.
N33
Puulämmitteinen savustuspönttö, toimii varmasti.
OPAn savustusuunista hajosi vastus kaksi kertaa.
vintilä, puuhöyliä, 70-100v ikäisiä ompelukoneita (mm. Singer 201, monen mielestä kaikkien aikojen paras kotiompelukone), putkiradioita, puusukset
Vuodelta 1951 oleva kotitaluskone eli akka.
Prännäri tosin vain satunnaisesti käytössä.
Kuvaputkitelevisio.
Kännykkä, jossa ei ole nettiyhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sain kotoa muuttaessa mummolta sähkövatkaimen, oli mummon vanhempi sellainen, varmasti minua vanhempi koska se uusikin on ollut käytössä niin kauan kuin pystyn muistamaan. Mutta tuo saatu vatkain siis käytössä edelleen.
Haa, minulla on mummolta peritty sähkövatkain ja leivänpaahdin myös! Jostain 60-luvulta varmaan kumpikin.
Edison-vibraattori. Nykyiset satisvaijerit eivät kykene samaan sensuelliin laukeamiseen.