Korona ja työkkärin soitot
Hei työttömät, onko työkkäri kerennyt soitella vanhoille asiakkailleen?
Vai uusineet netitse asiakkuuden kuten oli käytäntönä pari vuotta sitten? Silloin joutui päivystämään puhelinta ja joutui odottamaan turhaan kun yhteydenottopvm oli siirtynyt 3 kk eteenpäin.
Onko työkkäri ylityöllistetty nyt?
Kommentit (38)
Nyt kannattaa olla skarppina, jotta ei saa ikikarenssia, joka tarkoittaa, että uudelleen työmarkkinatuen saajaksi pääsemiseksi edellytetään jotain about puolen vuoden työjaksoa tai koulutusta. Sula mahdottomuushan tuo on nyt...
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa olla skarppina, jotta ei saa ikikarenssia, joka tarkoittaa, että uudelleen työmarkkinatuen saajaksi pääsemiseksi edellytetään jotain about puolen vuoden työjaksoa tai koulutusta. Sula mahdottomuushan tuo on nyt...
Maatiloille töihin? Mansikkaa istuttamaan ja poimimaan?
Riittääköhän siinä 6kk töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maatiloille töihin? Mansikkaa istuttamaan ja poimimaan?
Riittääköhän siinä 6kk töitä?
Isot viljelmät ja mansikkatilat taitaa olla Suonenjoella, pääkaupungista ei ihan helpolla pääse nyt.
Työnhaku meni nyt vaikeammaksi kun kaksivuotias vaatii huomiota kokoajan tietokoneella en voi olla hetkeäkään kun lapsi tulee hakkaa näppistä. Ei enää nuku kuin 40 min päikkäreitä. Päiväkotiin en halua viedä.
Jos sanon tämän työkkärille, karenssia pukkaa aivan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
No on varmasti ylityöllistetty nyt kun satoja tuhansia työntekijöitä on lomautettu, ja kaikkien täytyy ensin ilmoittautua työkkäriin työnhakijaksi saadakseen ansiosidonnaista tai Kelan päivärahaa.
Voiko työmarkkinatukelaiset sitten huokaista helpotuksesta jos työkkäri ei nyt kysele perään?
Vierailija kirjoitti:
soittelevat kerran viikossa, saakeli
Miten ihmeessä kerkeevät? Mulle soittavat 3kk välein.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, et ole ollut tarpeeksi vakuuttava työnhakusuunnitelmaa sovittaessa. Olet vaikuttanut varmaan jotenkin lusmulta kun olet päässyt erikoisseurantaan.
Minulle te-toimistosta on tullut muutamia outoja "läähätyspuheluita". Kun vastaan, ensin ei kuulu mitään, sitten kuuluu heikkoa huohotusta ja tumputusta
Mistä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Tuli velvoittava kirje hakea paikkaa, joka on lakannut olemasta...
Ei muuta kuin ÄKKIÄ yhteydenottopyyntö työkkäriin jossa sanot että kyseistä paikkaa ei ole. Jos jätät huomioimatta/ilmoittamatta/reagoimatta, karenssi on lähes varma. Velvoittava hakemus nääs. Ei auta jälkeenpäin selitykset. Varmaan teitkin niin jo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä kerkeevät? Mulle soittavat 3kk välein.
Ei missään soitella viikon välein, ja tiedän kavereita joille ei ole soiteltu kuin ehkä kerran vuodessa.
Mulla piti olla työkkärin kanssa tapaaminen 9.4.
Siitä tuli tekstiviesti, sähköposti ja kirje, että se on nyt korona-aika peruttu. Te-toimisto saattaa soittaa mulle 0298- alkuisesta numerosta ja siihen pitää vastata tai saatan menettää.... jne.
Suht epämääräistä tämä nyt oli. Ei siis tullut edes uutta puhelinaikaa, vaan tuollain, että saatetaan soitella. Numeron vedin hatusta, jos joku miettii sen olevan väärin.
Mulla pitäisi olla ensi viikolla tunnin kestävä Whatsapp videopuhelu Spring Housen kanssa. He järjestävät työhönvalmennuksen.
Velvoitetaan mut ostamaan älypuhelin?
Vierailija kirjoitti:
Mulla pitäisi olla ensi viikolla tunnin kestävä Whatsapp videopuhelu Spring Housen kanssa. He järjestävät työhönvalmennuksen.
Eivät kyllä voi velvoittaa sua ostamaan älypuhelinta tuon takia!!! Puhelinsoitto ja sillä sipulit.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö tietokone jossa kamera? Sitten voi onnistua Skype tms.
Mutta kannattaa koittaa ottaa yhteys sinne spring house ja sanoa että ei ole videoyhteyttä jos ei ole.
Työkkäriin ei auta selitykset, eli pitää olla itse aktiivisesti yhteydessä ennen tuota ajankohtaa.
Jos videoyhteys ei onnistu siksi että et ilmoittanut ennen sitä mahdottomaksi, voi se olla työkkärin/se joka ottaa yhteyttä mielestä sinun syy -karenssi.
Ei mielestäni voida olettaa että kaikilla olisi nettikännykät vielä nykyäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Työnhaku meni nyt vaikeammaksi kun kaksivuotias vaatii huomiota kokoajan tietokoneella en voi olla hetkeäkään kun lapsi tulee hakkaa näppistä. Ei enää nuku kuin 40 min päikkäreitä. Päiväkotiin en halua viedä.
Jos sanon tämän työkkärille, karenssia pukkaa aivan varmasti.
Teet yöllä hakemukset.
No on varmasti ylityöllistetty nyt kun satoja tuhansia työntekijöitä on lomautettu, ja kaikkien täytyy ensin ilmoittautua työkkäriin työnhakijaksi saadakseen ansiosidonnaista tai Kelan päivärahaa.