Korona ja työkkärin soitot
Hei työttömät, onko työkkäri kerennyt soitella vanhoille asiakkailleen?
Vai uusineet netitse asiakkuuden kuten oli käytäntönä pari vuotta sitten? Silloin joutui päivystämään puhelinta ja joutui odottamaan turhaan kun yhteydenottopvm oli siirtynyt 3 kk eteenpäin.
Onko työkkäri ylityöllistetty nyt?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla pitäisi olla ensi viikolla tunnin kestävä Whatsapp videopuhelu Spring Housen kanssa. He järjestävät työhönvalmennuksen.
Velvoitetaan mut ostamaan älypuhelin?
Löytyykö tietokone jossa kamera? Sitten voi onnistua Skype tms.
Mutta kannattaa koittaa ottaa yhteys sinne spring house ja sanoa että ei ole videoyhteyttä jos ei ole.
Työkkäriin ei auta selitykset, eli pitää olla itse aktiivisesti yhteydessä ennen tuota ajankohtaa.
Jos videoyhteys ei onnistu siksi että et ilmoittanut ennen sitä mahdottomaksi, voi se olla työkkärin/se joka ottaa yhteyttä mielestä sinun syy -karenssi.
Ei mielestäni voida olettaa että kaikilla olisi nettikännykät vielä nykyäänkään.
Olen ollut yhteyksissä ja sillä tuon whatsapp videopuhelun sainkin selville, kun ne viestit olivat vähän outoja.
Saisinhan mä muksujen puhelinta lainata, mutta jotenkin outoa olettaa noineen.. Työkkäri ei tästä koppia ottanut, vaan pitää selvittää tuon järjestävän firman kanssa. Kaikki on tekstit on tallella, varmuudeksi, jos myöhemmin tulee jotain. Tosiaan skypeäkin vois käyttää. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhaku meni nyt vaikeammaksi kun kaksivuotias vaatii huomiota kokoajan tietokoneella en voi olla hetkeäkään kun lapsi tulee hakkaa näppistä. Ei enää nuku kuin 40 min päikkäreitä. Päiväkotiin en halua viedä.
Jos sanon tämän työkkärille, karenssia pukkaa aivan varmasti.Teet yöllä hakemukset.
Jep jep, lapsi nukahtaa klo 21, joten ei muuta kuin näppis sauhuumaan, olen paras työntekijä jne.. soopaa silmät ristissä kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhaku meni nyt vaikeammaksi kun kaksivuotias vaatii huomiota kokoajan tietokoneella en voi olla hetkeäkään kun lapsi tulee hakkaa näppistä. Ei enää nuku kuin 40 min päikkäreitä. Päiväkotiin en halua viedä.
Jos sanon tämän työkkärille, karenssia pukkaa aivan varmasti.Teet yöllä hakemukset.
Jep jep, lapsi nukahtaa klo 21, joten ei muuta kuin näppis sauhuumaan, olen paras työntekijä jne.. soopaa silmät ristissä kirjoittamaan.
Oletko aikuinen vai lapanen?
Jossain oli, että te-toimisto tekee pidempää päivää ja saattaa soittaa tavallista myöhemmin, numero siis 0295...
Ensi viikolla pitäisi tulla puhelu työkkäristä. En tiedä, mitä ne musta haluaa. Olen pitkällä sairaslomalla ja odotan leikkaukseen pääsyä, joka siirtynee tämän koronan takia.
mikä velvoittava kirje hakea paikkaa? työkkäristä ei kirjettä vapaista työpaikoista ole ole tullut vuosikymmeniin.
Sää nähdä tuleeko se 3 kk tyhjänpäiväinen soitto te:stä. Nyt kun corona on täyttänyt toimistot. Kuka tämänkin älyttömyysde on keksinyt. Sanat laulut joka kerta. Tässä kun on entinien yrittäjä niin ei pääse eläkkeelle vielä vaikka kohta 63 v.
Slittelevatko vain uusille vai myös pidempään työttömänä olleille pääkaupunkiseudulla?
Tällä hetkellä ei soitella kenellekään, ellei ole jotain akuuttia tarkistettavaa lausuntoa varten. Työmäärä on aivan valtava varmasti vielä loppuvuoden ja isoja haltuunotettavia lakimuutoksia tullut viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Mulla pitäisi olla ensi viikolla tunnin kestävä Whatsapp videopuhelu Spring Housen kanssa. He järjestävät työhönvalmennuksen.
Spring House on avuton firma, on nähty. Niiden tyyppien tapa toimia te-toimiston kanssa herättää kysymyksiä asiakassuhteen luottamuksellisuudesta. Mieti tarkkaan mitä sanot.
Niiden kanssa pitää kyllä järjestyä myös tavallinen puhelu, sano sille "valmentajalle".
Tuli pari viikkoa sitten viesti, että katso että kaikki annetut tehtävät on tehty, tällä hetkellä ei soitella. Muahahaha.
Työkkäriläinen kirjoitti:
Tällä hetkellä ei soitella kenellekään, ellei ole jotain akuuttia tarkistettavaa lausuntoa varten. Työmäärä on aivan valtava varmasti vielä loppuvuoden ja isoja haltuunotettavia lakimuutoksia tullut viikoittain.
Onko siinä ylipäätään eroa, että soitetaanko eri tahtiin pitkäaikaistyöttömille ja vähän aikaa työttömänä olleille?
Vierailija kirjoitti:
Työkkäriläinen kirjoitti:
Onko siinä ylipäätään eroa, että soitetaanko eri tahtiin pitkäaikaistyöttömille ja vähän aikaa työttömänä olleille?
3kk välein pitäisi soitella, ja varmaan heti kun kerkeävät juuri työttömäksi jääneelle varmaankin.
Eli pitkäaikaistyöttömälle varmaankin on helpotus jos heille ei nyt soitella, sen takia ap kai kyseleekin.
Ei mitään jakoa saada kiinni omaa vakiotyöntekijää.
Kikkaillut multa niin, että on 2vkon katkos rahoissa ja sitten hävinnyt tavoittamattomiin.
Puhelinvaihteeseen ei ole mitään jakoa päästä läpi.
Varasin kelaan jo puhelinajan, jotta saisun edes harkinnanvaraista toimaria vaikka takaisinperintään asti.
Tai jotain.
Nälkä alkaa tulla.
Spring House lähetti viestin, jossa kyseltiin, että oletko tulossa siihen koulutustilaisuuteen, joka oli alkamassa noin tunnin kuluttua. En tiennyt, mistä siinä oikein puhuttiin, kysyin ja ilmeni, että olivat lähettäneet viestin aivan väärälle henkilölle. Mitähän kaikkia muita juttuja mahdollisesti sotkevat niin, että A:lle menee B:tä koskevia asioita, tjs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kyllä voi velvoittaa sua ostamaan älypuhelinta tuon takia!!! Puhelinsoitto ja sillä sipulit.
Jollainhan tännekin kirjoittelee, kunhan nillittää.
vantaalla saa 9e kun vastaa sos.ohjaajan tai uravalm. puheluun jos on kuntouttavassa. soittavat muutamia kertoja kuussa.
Seminologiksi pikakoulutuksella