Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin musisointi"harrastus"

Vierailija
03.04.2020 |

Neljä vuotta asunut nyt tässä luhtitalossa. Jo muuttua seuraavana yönä alkoi hillitön luukutus keskellä yötä. Tästä kävin sanomassa ensin nätisti, sitten vähemmän nätisti kun viesti ei mennyt perille. Tämä itseään "ammattimuusikoksi" tituleeraava rokkariksi haluava miekkonen jopa oikeutti asian "tästä nyt kuuluu elämisen ääniä". Tämä "muusikko" soittaa rumpuja. Hänellä on kodissaan todellakin rummut, ja on kuulemma tehnyt oikein äänieristyksen, soittaa vain päivisin. No kiva. Mutta kun sitä rummutusta voi kestää viisikin tuntia melkein putkeen, ja se kuuluu asuntooni ärsyttävänä vesitippaefektinä, tosin nopeampana ja äänekkäämpänä kuin oikea sellainen. Olen tästä jutellut myös naapureiden kanssa, koittanut käydä juttelemassa hänen luonaan asiasta (ei avaa ovea), jättänyt lapun oveen, kirjoittanut isännöitsijälle monta kertaa asiasta. Mutta ei.

Onko muilla näitä ihania musisoivia naapureita? Ja te jotka soittelette musiikkia, niin olisi erittäin kohteliasta jos voisitte käydä avointa dialogia naapureidenne kanssa tästä harrastuksesta. Mulla olisi ihan eri fiilis ainakin asiasta, jos soittelua tapahtuisi vaikka tunnin päivässä, saisin nukkua yöni rauhassa jne. Ja ylipäätään, että naapurilla on asenne ettei halua häiritä naapureitaan versus "no kun mä oon muusikko niin mulla on oikeus".

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on olemassa ennakkotapauksia. Ammattimuusikko ei saa harjoittaa ammattiaan kerrostaloasunnossa, vaan hänen täytyy hankkia treenikämppä jos ääni kantautuu naapureille.

Sen sijaan harrastesoitto (1-2 tuntia päivässä) kuuluu normaaleihin elämisen ääniin.

Toisaalta voisin kuvitella, että useimmat ottaisivat naapurikseen mieluummin sen ammattimuusikon kuin meidän 5-henkisen perheemme, joka harjoittelee ahkerasti ja vaihtelevin taidoin kukin sen tunnin päivässä...

Vierailija
42/42 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on olemassa ennakkotapauksia. Ammattimuusikko ei saa harjoittaa ammattiaan kerrostaloasunnossa, vaan hänen täytyy hankkia treenikämppä jos ääni kantautuu naapureille.

Sen sijaan harrastesoitto (1-2 tuntia päivässä) kuuluu normaaleihin elämisen ääniin.

Toisaalta voisin kuvitella, että useimmat ottaisivat naapurikseen mieluummin sen ammattimuusikon kuin meidän 5-henkisen perheemme, joka harjoittelee ahkerasti ja vaihtelevin taidoin kukin sen tunnin päivässä...

Niin totta, ei koko ajan huutavat lapsetkaan ole mikään ilon aihe naapurina. Mutta tosiaan, siinä on ero soitellaanko musiikkia 1-2 h päivässä vai sen 5 tuntia, tai jopa enemmän...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla