Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko valmis siihen että nämä poikkeusolot jatkuu yli syksyn?

Vierailija
03.04.2020 |

Analyysien. Mukaan vie kuusi kuukautta ennen kuin kriisi helpottaa Suomessa ja valmouslaista aiotaan luopua vasta sitten kun saadaan rokote koronaan ja ylo 60% suomalaisista on rokotettu. Koulut, kirjastot, kahvilat, ravintolat, kampaajat ja vaate kaupat pysyvät kiinni siihen asti. On siis hyvä luoda ja kehittää selviytymissuunitelma pärjätä eristyksissä koko sen ajan.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni perustelee kieltojen purkamista talousnäkökohdilla. Onko Suomen väestörakenteen omaavassa maassa varaa menettää taudille satoja työikäisiä työkykyisiä? Tauti kun ei ennakkotiedoista poiketen tapa vain vanhoja ja sairaita. Lisäksi, seuraavan aallon ’kohderyhmää’ voivat olla juuri nuoret ja työikäiset.

Tuo seuraava aalto juttu on täyttä mihinkään perustumatonta spekulointia. Ja tuollainen muutos olisi kyllä hyvin epätodennäköinen, se vaatisi ihan valtavan koko viruksen toimintaperiaatteen mullistuksen. Nythän tauti piinaa vanhoja ja sairaita lähinnä siksi, että heidän heikompi keho ja elimet ei kestä sitä aikaa, kun keholta kestää voittaa koronainfektio. 

Satoja työkykyisiä on kyllä varaa menettää, hyvin pieni määrä. 

Kaikissa epidemioissa on ollut useita aaltoja. Miksi tässä ei voisi olla?

Vierailija
62/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/yhdysvaltain-armeija-varautuu-jo-koron…

Koronavirus: Yhdysvaltain armeija varautuu jo ”toiseen aaltoon” – piina voi olla pitkäikäinen.

Ei taloudella tee mitään ilman ihmisiä.

Vierailija
64/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistautunut siihen että rokotteen kehittäminen voi viedä 1,5 vuotta tai enemmänkin. Pärjään hyvin eristyksessä. Olen sairastanut pari tautia, ekan johdosta elin rajoitettua elämää melkein pari vuotta, toisen kohdalla 8 kk. Joten tuttua kauraa, myös hygieniakäytännöt sujuu automaattisesti kuin tiskaus tai hampaiden pesu. Ei haittaa ollenkaan, olen kiitollinen että olen hengissä ja pystyn tekemään kotona kaikkea mukavaa, eikä minulla ole huonoa oloa tai hirvittäviä kipuja. Liikuntaa pystyn pienessä asunnossakin harrastamaan.

Olen siis jo nyt vapaaehtoisessa eristyksessä.

Ensi talvena pitäisi opiskelujen alkaa, toivon että ne järjestettäisiin etänä. Työharjoitteluitakin kyllä kuuluisi ohjelmaan.

"On olemassa kaksi vaihtoehtoa. Nopea vaihtoehto ja hidas. Nopea vaihtoehto on että 0ei rajoiteta mitään vaan taudin anneta0 taudin levitä itsestään jolloin tilanne on ohi noin 3 kuukaudessa. Ja hidas vaihtoehto että ihmisten vapaa-aikaa, tpimintaa ja liikkuvuutta rajoitetaan jotta estetään uusien tartuntojen syntyminen jolloin tilanne on ohin vasta 6-12 kuukaudessa. Suomessa valittiin tämä hitaampi tie."

Onhan olemassa kolmaskin vaihtoehto, etelä-korean jota saksakin nyt kai aikoo. Eli testataan. Kaikki joilla tartunta, eristetään ja muu yhteiskunta jatkaa menoaan.

Vierailija
65/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Uudenmaan saarrosta tulee pysyvä tila, niin kannattaisi alkaa rakentaa aitaa. Esimerkiksi työllisyystöinä, nythän on paljon lomautettuja ja työttömäksi jääviä entisten lisäksi. Ei ole mitään järkeä siinä että tuhannet poliisit seisovat 24/7 rajoilla kuukaudesta toiseen ja jos saarto jatkuu niin pitää alkaa vahtia jokaista polkuakin.

Vierailija
66/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis ja suorastaan odotan sitä, koska minäkin pääsen pitämään huilitauon töistäni. Olen burn outin partaalla. Onnekseni en ole kriittisellä alalla töissä. Säästöjä minulta löytyy rutkasti, joten taloudellinen puoli on kunnossa.

Vierailija
67/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että vielä syksylläkään tilanne olisi ohi. Joku väläytti täällä 110 kuukautta, se voi olla realistisempi näkemys.

Vierailija
68/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ennen syksyä jo saada ainakin nuo testit, joissa näkee onko sairastanut taudin ja silloin on mahdollista ainakin jonkinlainen immuniteetti olla voimassa ja ne sairastaneet voivat palata töihin. Veikkaan, että riskiryhmillä vielä on jotain rajoituksia syksylläkin.

Uskon myös, että sairaalassaoloajat lyhenevät, kun saadaan varmaan ainakin paranemista edistävä lääke ja sitten voidaan purkaa ainakin joitakin rajoituksia.

Tätä sairastumisvauhtia Syyskuussa meillä on noin 10 000 eli 2% sairastanut taudin.

Jos oireettomia olisi 20x määrä niin Syyskuussa 200 000 eli 4% olisi sairastanut taudin.

Laumasuojaan tarvitaan 60-70% eli vähintään 3 300 000 sairastanutta.

Suomen talous menee nurin ennekuin laumasuoja on saavutettu.

Vierailija
69/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ennen syksyä jo saada ainakin nuo testit, joissa näkee onko sairastanut taudin ja silloin on mahdollista ainakin jonkinlainen immuniteetti olla voimassa ja ne sairastaneet voivat palata töihin. Veikkaan, että riskiryhmillä vielä on jotain rajoituksia syksylläkin.

Uskon myös, että sairaalassaoloajat lyhenevät, kun saadaan varmaan ainakin paranemista edistävä lääke ja sitten voidaan purkaa ainakin joitakin rajoituksia.

Tätä sairastumisvauhtia Syyskuussa meillä on noin 10 000 eli 2% sairastanut taudin.

Jos oireettomia olisi 20x määrä niin Syyskuussa 200 000 eli 4% olisi sairastanut taudin.

Tätä sairastumisvauhtia Syyskuussa meillä on noin 10 000 eli 0,2% sairastanut taudin.

Vierailija
70/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaan viikko pääsiäisen jälkeen, niin porukka ei enää kestä tätä eristäytymistä.

Alkaa sen verran kova ahdistus ja paniikki tulla niin vanhoille kuin nuorille.

Talous menee ahdinkoon päivä päivältä, ja monet masentuu epävarman tulevaisuuden takia.

Kaksi työkaveria soittaneet minulle kotoaan tänään, toinen itkee hysteerisesti ja toinen pomppii seinille kun sisätiloissa ahdistaa. Mietin vaan että älkää nyt lastenne edessä menettäkö hermojanne, kun vasta kolme vikkoa olemme olleet etänä. :o

Vierailija
71/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Noista palveluista en tarvitse mitään. Kunhan vaan isot marketit, puutarhamyymälät ja alkot pysyvät auki niin saan kaiken tarpeellisen. 

Vierailija
72/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannukseen mennessä tilanne rauhoittuu.

Mutta mikään ei palaa entiselleen.

Koskaan.

Vierailija
73/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katotaan viikko pääsiäisen jälkeen, niin porukka ei enää kestä tätä eristäytymistä.

Alkaa sen verran kova ahdistus ja paniikki tulla niin vanhoille kuin nuorille.

Talous menee ahdinkoon päivä päivältä, ja monet masentuu epävarman tulevaisuuden takia.

Kaksi työkaveria soittaneet minulle kotoaan tänään, toinen itkee hysteerisesti ja toinen pomppii seinille kun sisätiloissa ahdistaa. Mietin vaan että älkää nyt lastenne edessä menettäkö hermojanne, kun vasta kolme vikkoa olemme olleet etänä. :o

Ajattelin ihan samaa ettei heikoimmat kestä ja epidemian huippu tulee vielä kesällä. Kädentaitoisille on helpompaa. Itse elin 4kk eristyksissä leikkauksen jälkeen kotona ja keksin selviytymiskeinoja kun oli pakko, mm. itseopiskelua tietokoneella, käsitöitä, taulujen maalaamista. Pitää itkeä vaan jos itku tulee ja se helpottaa taas vähäksi aikaa. Ei pidä pelätä sitä tunteiden heittelyä ja tunnetta välillä että romahtaa. Se on ihan normaalia. 

Vierailija
74/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit sen, että todellisuudessa sairastuneita voi olla moninkertainen määrä virallisiin lukuihin verrattuna, koska meillä ei testata kaikkia. 

Vierailija
75/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa, yli syksyn? En oikein kykene kuvittelemaan.

Vierailija
76/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan valmiuslaki pysyy voimassa vielä pitkään, mutta kaikki nykyiset rajoitukset eivät. Matkustelu ja isot tapahtumat ovat ehkä pisimpään rajattuja, mahdollisesti jotkut yökerhot tms. joissa tyypillisesti paljon porukkaa. Vähäriskisempiä asioita ruvetaan jossain vaiheessa sallimaan vääjäämättä. Kullakin toimenpiteellä on ikäänkuin maksimiaika jonka sitä voidaan ylläpitää, siksi nämä onkin tärkeää ajoittaa oikein. Nythän Italia suunnittelee jatkavansa täyttä ulkonaliikkumiskieltoa toukokuun loppuun ja olen aika skeptinen, miten toimii ja mitkä ovat haitat ja hyödyt.

Vierailija
77/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain kaupasta saa ostettua ruokaa niin olen valmis. Ei ole osaamista eikä pinta-alaa että kasvattaisin kaiken itse.

Vierailija
78/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voidaan olla, työt jos loppuu lopetan myös laskujen maksun, kaikkien muidenkin pitäisi tehdä niin.

Vierailija
79/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajat ja vaatekaupat eivät ole kiinni.

Kyllä ovat ainakin täällä päin kaikki koronan aiheuttaman poikkeusolojen takia, ovet on kiinni ja liiketilat pimeänä. Ja asun sentään Suomen 7. suurimmassa kaupungissa.

Se on ihan noiden yrittäjien oma päätös ja tehty asiakaspulan takia, ei siis mikään määräys.

Se asiakaspula johtuu juurikin koronan aiheuttamista poikkeusoloista.

Vierailija
80/89 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole en kyllä siinä vaiheessa mitään sääntöjä enää noudattaisi. Tod. Näk siihen mennessä taudin jo sairastanut ja pitäs olla todistus saada palata normi arkeen. Nämä kurpat ja monisairaat pysykööt poteroissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi