Miksi naisten on vaikea hyväksyä joukkoonsa uutta tyyppiä?
Mulle käynyt usein niin, että naisten on vaikea hyväksyä minua joukkoonsa. Oon jäänyt aina vähän ulkopuoliseksi. Miksi?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ap jankkaat, mut miten tää aloitus sai pelkkää vihaa? Uskomattomia kommentteja vanhoilta ja kuluneilta äm miltä..
Tätä mäkin ihmettelen, miksi suht neutraali kysymys sai näin paljon vihaa aikaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jankkaat, mut miten tää aloitus sai pelkkää vihaa? Uskomattomia kommentteja vanhoilta ja kuluneilta äm miltä..
Tätä mäkin ihmettelen, miksi suht neutraali kysymys sai näin paljon vihaa aikaan?
Ap
Varmaan yleistyksen vuoksi. Sulle on sattunut ikäviä työpaikkoja, kun kaikissa on ollut sama juttu. Mä työskentelin 20 vuotta sairaalamaailmassa, useissa eri paikoissa. Useimmissa paikoissa kaikki työkaverit oli ihan ok. Muutamassa oli 1-2 korppikotkaa. Sen vuoksi en yleistä, koska mulla on päinvastainen kokemus kuin sulla.
No riippuu porukasta. Jos vaikka mun 30 vuotta tunteneeseen kaveriporukkaan nyt haluaisi liittyä, niin vaikeaa olisi. Toisissa porukoissa taas tullaan ja mennään elämäntilanteen mukaan. Työpaikoilla en ole tuollaista havainnut itse, toisaalta meillä hengataan lähinnä yhteisten kiinnostuksen kohteiden mukaan. Eli yritä mennä sellaiseen porukkaan, jonka kanssa on jotain yhteistä?
Ei taas tätä ap:n lyttäämistä!!!
Ryhdytäänpäs vääntämään rautalangasta. Meissä kaikissa on sekä vahvuuksia tai heikkouksia. Olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa. Naisilla on outo taipumus muodostaa klikkejä, joihin uudet eivät helposti pääse. Olen siis itse nainen. Myös minulla on aina ollut vaikea päästä mukaan porukoihin ja ystäväpiiriini koostuu enemmänkin erillisistä ystävistä, ei ole ns. kaveriporukoita.
Olen aina pyrkinyt olemaan mukava kaikille. En ymmärrä, miten mukava ja kiltti ihminen voisi olla uhka jollekin :/ Kyllä tätä vaan näkee, että ei haluta porukkaan, vaikka ottaisit miten muita huomioon. Vai onko teillä näitä negatiivisia kommentteja heittäneillä joku vinkki, kun teidän mielestä vika on itsessä?
Itse pidän ovet auki kaikille, jotka kohtelevat minua hyvin. Ketään en sulje ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei taas tätä ap:n lyttäämistä!!!
Ryhdytäänpäs vääntämään rautalangasta. Meissä kaikissa on sekä vahvuuksia tai heikkouksia. Olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa. Naisilla on outo taipumus muodostaa klikkejä, joihin uudet eivät helposti pääse. Olen siis itse nainen. Myös minulla on aina ollut vaikea päästä mukaan porukoihin ja ystäväpiiriini koostuu enemmänkin erillisistä ystävistä, ei ole ns. kaveriporukoita.
Olen aina pyrkinyt olemaan mukava kaikille. En ymmärrä, miten mukava ja kiltti ihminen voisi olla uhka jollekin :/ Kyllä tätä vaan näkee, että ei haluta porukkaan, vaikka ottaisit miten muita huomioon. Vai onko teillä näitä negatiivisia kommentteja heittäneillä joku vinkki, kun teidän mielestä vika on itsessä?
Itse pidän ovet auki kaikille, jotka kohtelevat minua hyvin. Ketään en sulje ulkopuolelle.
Tämä!!!
Ap
Syitä voi olla monia. Osa ilkeyttä, osa vain sitä ettei tajua ottaa huomioon jotakin.
Jos on ns. vakiintunut porukka, voi olla ettei kenelläkään ole tarvetta muistaa, että olisi kohteliasta ottaa uusi mukaan myös.
Kun toimin esimiehenä jossakin, toimin esimerkkinä muille ja otan ne uudet ja kaikki muutkin mukaan. Kiinnitän varsinkin huomiota niihin, jotka ovat hieman ehkä ujompia tai muuten vaan syrjään vetäytyviä. Selitän heille käytännöt jne.
Joissain paikoissa nuorempana minua kohtaan on oltu ääliöitä, mutta monissa ei. Yleensä se on vain pieni joukko, jotka saa olon tuntemaan ulkopuoliseksi ja jotka ovat ilkeitä. Jos niitä ei olisi kokemus olisi ehkä toisenlainen.
Minulla on todella outoja kokemuksia joistakin ihmisistä. Siis todella ilkeitä. Nämä ihmiset ovat kuitenkin pidettyjä piireissään. Minusta tuntuu oudolta, että tuollaisella ihmisellä voi olla laaja tuttavapiiri. Ehkä minua ei kokenut uhkaksi, joten minua pystyi sitten kiusaamaan oikein kunnolla. En puhunut asiasta kenellekään nuorena. Nykyään esimiehenä toivoisin, että tällaisista ehdottomasti kerrottaisiin minulle. En halua kenellekään samaa kokemusta kuin minulla oli.
Yleistykset ärsyttävät monia, koska niissä väitetään kaikkien olevan jonkunlaisia. Tässä kohtaa minua se ei ärsytä, koska olen kokenut samaa joidenkin kohdalla. Voisiko tästä asiasta puhuttaessa rajata sitä huonosti käyttäytyvien joukkoa muutamiin? Niin ettei väitä kaikkien olevan jonkunlaisia. Sanoo vain, että muutama, pari, osa... jne.
Ainaki jos se uus nainen on ilonen, kaunis, päsmäriluonne.. Nii sillon naiset inhoaa. Naiset pitää, jos on ruma, tylsä ja vaatimaton.
Nii siis ilonen, kaunis, päsmäri ja hyväsydäminen. Se puuttui. Naiset ei tykkää. Ehk ne ei oo ite niin hyväsydämisiä tai kauniita tai loistokkaita 😊
Eipä tarvinnut kuin lukea ensimmäisen sivun kommentteja, varsinkin ap:n. Se kertoi kaiken, en minäkään jaksaisi tuollaista.
Kuvailemasi perusteella naisten on jopa helpompaa päästä mukaan uuteen porukkaan kuin meidän miesten. Koska jos on porukassa uusi eli tulokas niin on vähän niin kui luuseri ja edelleen ulkopuolinen kun ei ole ollut siinä miesporukassa alusta asti.
Ehkä minua ei kokenut uhkaksi, joten minua pystyi sitten kiusaamaan oikein kunnolla.
-useimmiten se on kyl kateus ja sit vaikka siihen päälle se, et olettaa et tosta ei tuu tyylii mun esimies ainakaa hetkeen jne 😊 et tuskinpa ne nyt laajaa "ystävä" piiriäkään kokee minää uhkana. Ilkeys johtuu suureks osaks kateudesta ja usein syynä on naisten välillä ulkonäkö.
Jos ap käyttäytyy työpaikalla tai harrastusporukassa samoin kuin täällä, ei kai ole suurikaan ihme, ettei häntä ilosta kiljuen kutsuta mukaan porukkaan...
Tyttöjen kiusaaminen ilmenee mm dissaamisena. Ehkäpä aikuisten naistenkin kohdalla sama "käytäntö". Todella ikävää.
Töissä olen aina tehnyt töitä, en hengaillut työkavereiden kanssa. Jos työporukoissa käyttäydyt kutn palstalla ap, en yhtään ihmettele ettei sua hyväksytä.