Se mitä en uskalla ääneen sanoa (koronasta)
Siksi en uskalla, että mua pidettäisiin sydämettömänä kusipäänä, mitä en ole. Olen vain realisti:
Korona on saanut aivan naurettavat mittasuhteet. Tähän mennessä, tänä vuonna pelkästään Suomessa on kuollut 500 ihmistä kausi-influenssaan. Kukaan ei puhu näistä kuolemista. Nämä, ketkä ovat kuolleet nyt koronaan, olisivat kuolleet hyvin todennäköisesti myös kausi-influenssaan tai noroon ja mitä näitä on.
Olen itse myös riskiryhmää, enkä pelkää. Olen jo vuosia sitten sisäistänyt että virustaudit ovat minulle riski. Korona ei eroa millään tavalla influenssasta.
Lakatkaa nyt hyvät ihmiset lietsomasta paniikkia. Pelkää käsiä ja ymmärtäkää, että 80% ihmisistä sairastaa taudin lievänä. Eihän se varmasti kiva tauti ole, mutta sinulla, ei-riskiryhmäläinen, on alle 1% riski kuolla siihen.
Ja jos olet huolissasi läheisistä vanhuksista, olethan myös aiempina vuosina ollut yhtä huolissasi siitä, sairastuvatko he influenssaan?
Kommentit (91)
Hei haloo. Riskiryhmään kuuluva läheiseni ottaakin juuri siksi joka vuosi influenssarokotteen. Hanki sinä vain itsellesi korona, minä haluan pitää vielä läheiseni täällä ja hän haluaa vielä elää.
Kyllä todella taidat olla hieman k.uspää, kuten tiesitkin.
Sikainfluenssaan kuoli koko pandemian aikana yhteensä 16 000, koronaan on vain Euroopassa kuollut jo yli tuplasti paljon enemmän lyhyemmässä ajassa. Kiinan luvuista puhumattakaan.
Olen riskiryhmää, enkä todellakaan ole sisäistänyt, että virukset olisi minulle riski. En halua sitä riskiä. On tarpeeksi kamalaa olla nuori, energinen, perheellinen ja syöpähoidoissa.
Korona on ainakin kymmenen kertaa tappavampi. Jos sitä ei nyt saada kuriin se jää kiertämään maapalloa kuten kaikki flunssat. Koronan jälkitaudeistakaan ei ole vielä varmuutta. Korona tappaa yllättäin myös hyväkuntoisia ja nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tämä menee samaan kategoriaan sikainfluenssa hysterian kanssa, muistatteko vielä?
Älkää please vetäkö aina sitä italiaa tähän. Siellä eletään ihan eri tavalla kuin meillä Pohjoismaissa. Mutta olen kyllä huomannut, että hysteerisille on turha yrittää takoa järkeä päähän. Toivotan voimia teille!
Kuule vertaapa tuosta sikainfluenssan, lintuinfluenssan ja koronan tartuntakäyriä, niin saatat ehkä tajuta jotain:
Vertailun saa klikkaamalla "show more graphs".
Jos influenssaan ei olisi rokotetta, se tappaisi Suomessa kymmeniä tuhansia ihmisiä vuodessa. Onneksi riskiryhmäläiset ovat influensalta turvassa ja ne 500 - 2 000 kuollutta ovat terveitä enintään työikäisiä.
Jokainen influenssan oikeasti sairastanut tietää mistä taudista puhutaan.
Minäkään en koronaa pelkää, vaikka kuolisinkin siihen itse. Minusta olisi jo korkea aika keventää kylmästi ihmismäärää tällä pallolla, koska jos haluamme elää korkeatasoista elämää, ei meitä voi täällä silloin yli miljardia millään olla. Se on kestämätöntä. Tulkoon korona, tulkoon joku lentokuppa ja tehköön tehtävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Korona on ainakin kymmenen kertaa tappavampi. Jos sitä ei nyt saada kuriin se jää kiertämään maapalloa kuten kaikki flunssat. Koronan jälkitaudeistakaan ei ole vielä varmuutta. Korona tappaa yllättäin myös hyväkuntoisia ja nuoria.
Aika mahdottomalta tällä hetkellä tuntuu ajatus, että koronasta päästäisiin eroon. En ymmärrä miten.
Olen sairastanut taudin lievänä. 28.2 sairastuin. Pientä lämpöä. Hengittäminen oli vaikeaa. 2 viikkoa, olo hyvä. Viikon päästä lämpö palasi, verisuonia posahti sormista. Lääkäriin, jotain häikkää veriarvoissa. Seuraillaan. Jäätävä väsymys 2 viikkoa. Nokkosihottuma puhkeaa ja jäätävät sydämentykytykset. Taas lääkäriin. Veren hyytymistekijät oli nousseet vaarallisen ylös. Sydäntä ultrataan jne. Verenohennuslääkkeitä. Paranen. 3 viikkoa ok. Sitten taas lämpö, sydän, ihottuma....
Tervetuloa helppoon tautiin. Meitä on aika paljon tuolla facebookin koronaryhmässä. En ala muiden asioita levittelemään, mutta minulla on helppo "lievä" tauti. Itse mietin, lähteekö tämä koskaan pois? Jotkut ovat sairastaneet kohta 6kk, myös minä. Entä jos kyse on herpeksen kaltaisesta uinuvasta taudista? Kukaan ei tiedä. Haluaisin olla terve. Mitään muuta en haluaisi.
Siltä näyttää, että toimenpiteet ovat olleet massiivisia tautiin verrattuna. Suurin osa oli varotoimenpiteitä, kun ei tiedetty miten tauti leviää . Ruotsi on malli toisenlaisesta järjestelystä. Kenet sinä antaisit koronalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut taudin lievänä. 28.2 sairastuin. Pientä lämpöä. Hengittäminen oli vaikeaa. 2 viikkoa, olo hyvä. Viikon päästä lämpö palasi, verisuonia posahti sormista. Lääkäriin, jotain häikkää veriarvoissa. Seuraillaan. Jäätävä väsymys 2 viikkoa. Nokkosihottuma puhkeaa ja jäätävät sydämentykytykset. Taas lääkäriin. Veren hyytymistekijät oli nousseet vaarallisen ylös. Sydäntä ultrataan jne. Verenohennuslääkkeitä. Paranen. 3 viikkoa ok. Sitten taas lämpö, sydän, ihottuma....
Tervetuloa helppoon tautiin. Meitä on aika paljon tuolla facebookin koronaryhmässä. En ala muiden asioita levittelemään, mutta minulla on helppo "lievä" tauti. Itse mietin, lähteekö tämä koskaan pois? Jotkut ovat sairastaneet kohta 6kk, myös minä. Entä jos kyse on herpeksen kaltaisesta uinuvasta taudista? Kukaan ei tiedä. Haluaisin olla terve. Mitään muuta en haluaisi.
ja lääkärit pyörittelee päätään, sanoo etteivät tiedä miten voi auttaa ja kukaan ei vielä ymmärrä koko taudista yhtään mitään, ja ettei sillä ole mitään tyypillisiä oireita. Kyseessä on virus. Ei flunssa.
Olen huolissani riskiryhmistä ja niistä joille tauti aiheuttaa pysyviä neurologisia oireita ja tietysti siitä, että tälle taudille ei muodostu immuniteettia.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uusi-tutkimus-immuniteetti-koronavi…
https://www.verkkouutiset.fi/varoitus-koronasta-aivovaurioita-lievissak…
Vierailija kirjoitti:
ilmasto pelastuu???????? kirjoitti:
munaton tyttö hallitus tappaa n100000 suomalaista
Jospa ne kuitenkin osaavat oikeinkirjoituksen ja yhdyssanat, sinä persun tollukka et osaa yhtään mitään.
Kun tämä on ohi, niin maailman on ryhdyttävä poistamaan persut, on kaikilla kivempi elää ja raikkaampi ilma hengittää kun saastaiset persut on poissa. Joku Siperian kolkka olisi persuille hyvä, siellä ne voisivat nuoleskella putinin peppua.
Tämän kirjoittaja saisi häipyä sinne Siperiaan heti.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en koronaa pelk
ää, vaikka kuolisinkin siihen itse. Minusta olisi jo korkea aika keventää kylmästi ihmismäärää tällä pallolla, koska jos haluamme elää korkeatasoista elämää, ei meitä voi täällä silloin yli miljardia millään olla. Se on kestämätöntä. Tulkoon korona, tulkoon joku lentokuppa ja tehköön tehtävänsä.
Saisit olla ekana jonossa poistumassa.
Vaikka kuinka selittäisit muuta. Sydämetön kuspiä olet. Koronaa ei voi verrata normaaliin kausiflunsaan.
Hitto, että sapettaa kaltaiseksi tyypit. Neuvoisit varmaan jollekin joka sairastuisi koronaan, että ota vähän zincciä, kurkumaa ja valkosipulia tuosta ja sun muuta luontaistuotteita. Sitten sanoisit, että noilla lähtee ja vielä kun vaan ajattelet että maailmankaikkeuden energiat tulee ja suojelee sinua ja valo soturit ja yksisarviset. Ei oo koronalla sijaa kun vähän humpuukkiin uskoo.
Koronassa vaikuttaisi olevan omituisia jälkitauteja. Mua huolestuttaa nämä enemmän kuin itse korona. Eikä sekään huolestuta mua vaan perheenjäsenten puolesta varon.
Vierailija kirjoitti:
Espajassa, ranskassa ja italiassa on ihmisiäkin paljon enemmän joten se korreloi kuolleisuuden kanssa. Vaarallisin tauti on heille jotka kuuluvat riskiryhmään (perussairaudesta kärsivät sekä vanhemmat ihmiset) Kyseisissä maissa hygienia on myös aivan toista tasoa kuin suomessa. Likaisia maita.
http://w3.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_2000/23.kesakuu/who2500.htm
Luepa kansainvälistä tutkimusta, jota tehdään koronaepidemiasta jatkuvasti. Huomaat nopeasti, että kyseessä on paljon vaarallisempi virus kuin normaalit influenssat.
Tuoreen brittitutkimuksen mukaan myös lieväoireisen taudin sairastaneille koronavirus saattaa aiheuttaa vaurioita hermostoon ja aivoihin (mm. aivoinfarkti) sillä virus hyökkää hermoston myeliinituppiin ja tuhoaa niitä. Näitä vaurioita voi siis syntyä, vaikka taudin oireet olisivat lievät.
https://m.dw.com/en/coronavirus-brain-damage/a-54111054
Jos oltaisiin rajoitettu pääsyä tänne heti, oltaisiin vältytty maan sisäisiltä ongelmilta. Kai ymmärrät, että muualla maailmassa ihmiset elää vieläkin täyskaranteeneissa? Jossain jo vuoden alusta asti. Karanteeneja on myös USA:ssa, Saksassa ja Australiassa.
Espajassa, ranskassa ja italiassa on ihmisiäkin paljon enemmän joten se korreloi kuolleisuuden kanssa. Vaarallisin tauti on heille jotka kuuluvat riskiryhmään (perussairaudesta kärsivät sekä vanhemmat ihmiset) Kyseisissä maissa hygienia on myös aivan toista tasoa kuin suomessa. Likaisia maita.