Arvostatko lastentarhanopettajia?
Siis arvostatko alansa ammattilaisina?Arvostatko heidän tekemäänsä työtä? Pärjäisitlö itse lastentarhanopettajan ammatissa? Mä en ikinä voisi tehdä sitä työtä. Minusta ei olisi siihen, joten todellakin arvostan.
Kommentit (66)
Arvostin kovastikin ennen tätä koronaa. Nyt kun joka paikassa lukee miten he ovat " eturintamalla" hoitamassa meidän "ruttoisia" lapsia, joita ne ei edes pitkällä kepillä koskettaisi, niin en kyllä enää arvosta. Eturintamalla olen minä, lääkäri, näen 20-30, kovin sairasta potilasta päivässä hihaton essu suojana. Niille tuodaan terveitä lapsia 2 lasta/ hoitaja ja vielä uskaltavat koko ajan valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Arvostin kovastikin ennen tätä koronaa. Nyt kun joka paikassa lukee miten he ovat " eturintamalla" hoitamassa meidän "ruttoisia" lapsia, joita ne ei edes pitkällä kepillä koskettaisi, niin en kyllä enää arvosta. Eturintamalla olen minä, lääkäri, näen 20-30, kovin sairasta potilasta päivässä hihaton essu suojana. Niille tuodaan terveitä lapsia 2 lasta/ hoitaja ja vielä uskaltavat koko ajan valittaa.
Voi, voi. Se on kuule niin, että jos varhaiskasvatuksen henkilökunta ei pidä meteliä, niin kukaan ei aja heidän asiaa. Meillä ei ole mitään Lääkäriliittoa. Oaj, Talentia, Super, Jhl...ym.ym. vaan riitelevät keskenään eivätkä aja meidän asiaa. Tammikuussa Hesa tarjosi lääkäreille ylimääräisen tonnin kk palkkaan, jos tulevat terkkarilääkäriksi. Samaan aikaan Hesa sanoi, että ei varhaiskasvatuksen n. 2000-2500€ palkkoja tule korottaa, koska ei palkankorotuksilla ole mitään yhteyttä työvoiman saatavuuteen. Hmmm... Hesasta puuttuu jotain 500 pätevää varhaiskasvatuksen henkilökuntaa ja usean vuoden ajan tutkimukset osoittaneet, että matala palkkaus on ykkössyy alanvaihtoon.
Kyllä, arvostan!
Olen kiitollinen, että lapseni ovat saaneet varhaiskasvatusta Suomessa ja vieläpä lähes ilmaiseksi.
t. sh
Vierailija kirjoitti:
Ei tämän kirjoittaja voi olla lääkäri..
Jos tekee työnsä hyvin ja vastuullisesti. En arvosta sellaisia jotka unohtaa lapsen jonnekin puistoon yksinään kun eivät osaa laskea.
Arvostan.
Mutta arvostus laskee koko ajan kun tuttu juuri valmistunut lto postailee instaan työpäivästään juttua, lähinnä työkavereiden kanssa perseilystä. Joissain kuvissa näkyy vieraiden lasten käsiä yms...