Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korona paljasti työkavereiden luonteista mielenkiintoisia piirteitä

Vierailija
02.04.2020 |

Osa paljastui täysin pelkureiksi ja hysteerikoiksi, toisilla on yllättävän kova moraali ja psyyke. Pari yllätystäkin on tullut, ikävä kyllä pettymyksiä. No, joskus tämä kriisi on ohi ja mikäli elän, tulen pitämään huomen että pelkurit muistavat oman asemansa. Kunnioitus pitää ansaita, nyt se ei kaikilta onnistunut.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljasti hyvinkin. Itseäni eniten ottavat pannuun nyt ne, joiden mielestä kaikki voidaan tehdä kuten ennenkin, koska heitä ei huoleta oma tai läheisten sairastuminen. "Ainiin nyt ei pitäny kätellä, hups, hehheh." -jengi. 

Luulisi korkeakoulutetuilta ihmisiltä löytyvän ymmärrystä sille, ettei poikkeustila ole mikään huvikseen asetettu harmi, vaan kollektiivinen ponnistus kaikkein heikoimpien hyväksi.

Älykkyys ei takaa viisautta.

Vierailija
22/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa irtisanoa ensimmäisenä kaikki hysteerikot kun irtisanomisten aika tulee. Näin aion toimia myös itse oman osastoni osalta.

Hysteerikot ovat vaarallisia. Kannattaa hankkiutua sellaisista eroon jos mahdollista.

Toivottavasti itselles ei iske joskus joku ikävä elämäntilanne päälle.

Olen ollut kovemmissakin paikoissa kuin tämä korona ja olen myös saanut toiminnastani paineen alla kiitosta. 

Tosiasia kuitenkin on että hysteerikot ovat vaarallisia. Eivät välttämättä konttorioloissa mutta tiukassa paikassa hysteerikkoja on syytä varoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkeyden puolesta Estoniassa puhuu esim. se, että pelastuneista puolet kuului aluksen henkilöstöön.

Vierailija
24/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estonian uppoamiskeississäkin havaittiin hyvin erilaisia suhtautumisia katastrofiin.

Nythän tiedetään melko hyvin se, että jotka nopeimmin ja röyhkeimmin toimivat, he pelastuivat varmimmin.

Pätee tähänkin kriisiin. Nopeus ja röyhkeys ovat kovia sanoja!

Itse olen nähnyt samasta aiheesta tutkimuksen jonka mukaan ne joilla on joku jonka puolesta taistella, selviävät.

Siis ihminen vai asia?

Estonialla taisi ratkaista fyysinen kunto. Tämä on taas ihan eri juttu.

Vierailija
25/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerro tarkemmin tilannetta että ei tunnistettaisi mutta jouduimme työpaikallani aseellisen ryöstön uhreiksi ja oli todella mielenkiintoista nähdä kuinka ihmiset reagoivat. Pelkurit paljastuivat selvästi ja täytyy myöntää että pariin ihmiseen meni kerralla kaikki luottamus ja kunnioitus.

Pelkuruus voi pelastaa hengen. Minusta on luonnollista pelätä tuollaisessa tilanteessa. Mitä siinä sinun mielestäsi pitäisi tehdä?

Vierailija
26/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saa olla peloissaan?

Miksi levität pelkoasi ympäriinsä? Ota ennemmin yhteyttä johonkin terapiapuhelimeen.

Vierailija
27/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Jep.

Olen itse ennakoinut koronaepidemian hyvissä ajoin ja varautunut huolellisesti, ennenkuin muut alkoivat hamstraamaan. 

Olen myös jo viikkojen ajan eristäytynyt ja teen kaikkeni, että minä ja läheiseni emme sairastu. 

Ilmeisesti olen ap:n tarkoittama hysteerikko. 

Tältä minun puoleltani maailmaa katsottuna en arvosta pätkääkään niitä, jotka toisten terveyden uhalla jatkavat tapaamisia tai vaativat alaisiaan työpaikalle ja kokouksiin jne.  Eli korona osoittaa myös sen toisen puolen. Ymmärtämättömyyden ja välinpitämättömyyden.  

En tiedä tulkitsinko oikein, mutta aloituksesta sain kuvan, että ap käyttää tästä nimitystä "rohkeus".

Näin me näemme maailman eri tavalla.

Vierailija
28/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on pelko tässä tilanteessa? Olenko minä teidän ihmisten mielestä pelokas kun käyn kaupassa kumihanskojen ja hengityssuojaimen kanssa?

Vierailija
29/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro tarkemmin tilannetta että ei tunnistettaisi mutta jouduimme työpaikallani aseellisen ryöstön uhreiksi ja oli todella mielenkiintoista nähdä kuinka ihmiset reagoivat. Pelkurit paljastuivat selvästi ja täytyy myöntää että pariin ihmiseen meni kerralla kaikki luottamus ja kunnioitus.

Pelkuruus voi pelastaa hengen. Minusta on luonnollista pelätä tuollaisessa tilanteessa. Mitä siinä sinun mielestäsi pitäisi tehdä?

Saahan sitä pelätä mutta se ei saa vaikuttaa toimintakyvyn menettämiseen ja johtaa hysteerisyyteen joka vaarantaa muut.

Vierailija
30/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on pelko tässä tilanteessa? Olenko minä teidän ihmisten mielestä pelokas kun käyn kaupassa kumihanskojen ja hengityssuojaimen kanssa?

Sinä olet vain naurettava.

Vierailija
31/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonialla pahin reagointitapa oli jähmettyä siihen pelkoonsa. Olit varmimpia uppoajia siinä tilanteessa noin reagoiden.

Röyhkeimmät raivasivat tiensä mitä härskeimmin pelastukseen. On jäänyt mieleen jonkun virolaisnaisen muistelot siitä, kuinka muiden ylikin ja muita tieltään repien porskutti menemään. Eikä mitään syyllisyyttä tuntenut jälkeenpäin. Totesi vain, että henkensä pelastaminen meni kaiken muun yli siinä tilanteessa.

Vierailija
32/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne henkilöt jotka ”hysteerisesti” puolustavat oikeuksiaan jatkaa omia tottumuksiaan piittaamatta muiden terveydestä, esim. ryhmäliikuntatunneilla käynti. Eivät jousta - onko nämä sitten valioryhmää ap:n mielestä?

Vierailija
33/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röyhkeyden puolesta Estoniassa puhuu esim. se, että pelastuneista puolet kuului aluksen henkilöstöön.

Henkilöstö oli hereillä ja matkustajat makasivat sammuneina hytissä.

Vierailija
34/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta henkilöstön kuuluisi kyllä pyrkiä auttamaan mahdollisimman monta matkustajaa uppoamistilanteessa eikä huolehtia ensisijaisesti oman mahkansa pelastamisesta.

En silti tiedä, miten itse toimisin ko. tilanteessa. Puhua voi tietenkin mitä sylki suuhun tuo, mutta vasta tositilanne näyttäisi, miten siinä todella toimisin.

Vierailija
35/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko on viisauden alku

Vierailija
36/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kertoo ihmisistä, jotka edelleen naureskelevat tilanteelle eivätkä pidä sitä mitenkään vakavana. "Se on vain flunssaa". 

Vierailija
37/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta henkilöstön kuuluisi kyllä pyrkiä auttamaan mahdollisimman monta matkustajaa uppoamistilanteessa eikä huolehtia ensisijaisesti oman mahkansa pelastamisesta.

En silti tiedä, miten itse toimisin ko. tilanteessa. Puhua voi tietenkin mitä sylki suuhun tuo, mutta vasta tositilanne näyttäisi, miten siinä todella toimisin.

Ne ketkä jäivät auttamaan toisia, kuolivat. Siinä ei ollut aikaa. Täpärästi pelastuivat nekin, jotka ryntäsivät ja törkeästi menivät muiden päältä. Teoriassa tietenkin noin, miten kuvailit. 

Vierailija
38/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korona avoi verrata Estoniaan. Ovat ihan erityylisiä tapauksia. Nyt hyvinkin voi juurikin varovainen pelkuri olla se, joka pelastuu.

Ylimielinen röyhkimys sen sijaan voi saada helpommin tartunnan.

Vierailija
39/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän törmää ihan normielämässäkin, että kaikenlainen varautuminen tulkitaan hysteriana tai pelkona. Mutta jos saat tiedon x -> ja toimit loogisella tavalla y tiedon pohjalta ts. minimoi riskit, niin onko se pelkoa, vai kenties ainoa järkevä tapa toimia?

Vierailija
40/41 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko todellakin on viisauden alku. D. Trump ei pelännyt koronaa, ja hups kuinkas sitten kävikään?