Arkea päiväkodissa nyt korona-aikaan
Lapsia on yhä lisääntyvä määrä, n 40% paikalla, kuitenkin niin että poikkeuksetta ne ns haastavasti käyttäytyvät lapset ovat päiväkodissa klo 8-16:30 vaikka räkä valuu nenästä. Lastenhoitajat ja varhaiskasvatuksen opettajat odottavat lomautuspäätöksiä ja mieliala on odottava.
Siisteyteen ei ole kiinnitetty suurempaa huomiota, aika menee valvoessa käsien pesua ja silti, aivastellaan, yskitään, työnnetään sormia suuhun ja lähmitään kuolaisilla käsillä muita/kalusteita/leluja.
Työntekijöillä ei ole mitään suojavarusteita, eikä lasten eritteitä yksinkertaisesti voi välttää, lapset kun eivät opi hygieniaa samalla tavalla kuin aikuiset omaksuvat asioita.
Itselläni on perussairaus jonka hoito laskee immuunia, työnantaja ei tarjoa etätyömahdollisuutta, eikä lääkärit kirjoita todistuksia jonka pohjalta työtehtävien uudelleenjärjestely olisi mahdollista, karanteeneista puhumattakaan.
Olen tänäänkin saanut päälleni noin kuusi yskäisyä ja neljä aivastusta. Kunnassamme on yli 100 todettua koronavirustartuntaa, totuus on jotain aivan toista.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Siis hei.
Joku edellä valitti että aikuisia on nyt liikaakin ja miksi ei voi tehdä etätöitä kotona.Hei haloo.
Siellä päiväkodissahan on nyt tilaa.
Jos siellä nyt on jotain paperihommia sun muuta niin ottakaa nyt hyvän tähden joku erillinen tila noille hommille ja teette sitten vuorotellen noita töitä.Epäilen kyllä ettei niitä ns paperitöitä nyt moneksi päiväksi riitä.
Hah, hauska kupla sinulla. Kuule, kyllä riittää! Paperihommat eivät lopu! Siitä pitää huolen kaiken maailman arvioinnit ja projektit.
Meillä on 80 lasta päiväkodissamme. Nyt paikalla on ollut vajaa 10 lasta per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kun tämä alkoi 2,5 sitten niin päikyn tädit olivat huutamassa täällä kuinka lapset räkii heidät sairaaksi. No, koronatapauksia ei suomalaisissa päiväkodeissa ole juuri yhtään. Joten turhaa valitusta, lapset eivät tätä juuri sairasta eivätkä tartuta.
Ai ei ole, uutisoitu useista päiväkodeista joissa koronaa?! Ja nämä ovat todellisuudessa vain jäävuoren huippu, sillä eihän pk:n henkilökuntaa testata kuten sairaaloissa. Pöpöt leviää todella hyvin päiväkodeissa.
Päiväkotien työntekijät todella valittavat ihan koko ajan. Itse en ymmärrä, miten ihminen, jolla on syystä tai toisesta alentunut vastustuskyky, voi ylipäätään työskennellä päiväkodissa. Siis normaalina aikanakaan. Nehän ovat varsinaisia tautipesiä. Pikkulapset sairastavat jatkuvasti. Kenen syy, jos ihminen on väärällä alalla? Ei varmaan ainakaan yhteiskunnan. Ehkä olisi kannattanut pohtia omaa ammattivalintaa jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkotien työntekijät todella valittavat ihan koko ajan. Itse en ymmärrä, miten ihminen, jolla on syystä tai toisesta alentunut vastustuskyky, voi ylipäätään työskennellä päiväkodissa. Siis normaalina aikanakaan. Nehän ovat varsinaisia tautipesiä. Pikkulapset sairastavat jatkuvasti. Kenen syy, jos ihminen on väärällä alalla? Ei varmaan ainakaan yhteiskunnan. Ehkä olisi kannattanut pohtia omaa ammattivalintaa jo aiemmin.
Ei oikein aiemmin ole tappavia tauteja ollut vaivanamme. Nyt meillä ainakin he, joilla on paha altistuma ovat jääneet pois töistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sairastunut sen jälkeen kun olen valmistunut, ja olen siis riskiryhmää. Usein saankin kaikki pöpöt ja joudun olemaan sairauslomalla.
Siis hei.
Joku edellä valitti että aikuisia on nyt liikaakin ja miksi ei voi tehdä etätöitä kotona.
Hei haloo.
Siellä päiväkodissahan on nyt tilaa.
Jos siellä nyt on jotain paperihommia sun muuta niin ottakaa nyt hyvän tähden joku erillinen tila noille hommille ja teette sitten vuorotellen noita töitä.
Epäilen kyllä ettei niitä ns paperitöitä nyt moneksi päiväksi riitä.