Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona -onko oireena ollut vatsakivut?

Vierailija
01.04.2020 |

WHO on kertonut ripulin olevan koronan yksi ensioire. Tilastojen mukaan jopa 10% olisi ongelmia vatsan kanssa ensioireena. Olen myös lukenut (korjatkaa jos olen väärässä), että koronavirus aiheuttaa tulehduksia kehossa eikä se aina kohdistu juuri keuhkoihin (suolisto, maksa: harvinaisia)

Onko teillä sairastuneilla tai sairastuneilla tutuillanne ollut vatsakipuja tai ripulia ensi-oireena? Milloin alkoi kuume nousta? Nousiko ollenkaan?

Taisivat ne wc-paperin hamstraajat jotain tietää...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti iskee keuhkoihin ja kuume on ensimmäisiä oireita.

Vierailija
2/7 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% koronapotilaista tosiaan tutkimusten mukaan saa ripulia. On kuitenkin tosi harvinaista, että vatsaoireet olisivat ainoita oireita, jos ylipäätään edes mahdollista sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10% koronapotilaista tosiaan tutkimusten mukaan saa ripulia. On kuitenkin tosi harvinaista, että vatsaoireet olisivat ainoita oireita, jos ylipäätään edes mahdollista sellainen.

Ripulin saaneilla on myös isompi todennäköisyys päätyä tehohoitoon.

Vierailija
4/7 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noussut kuume lainkaan, ei myöskään sillä, jolta tartunnan sain. 

Sairastan kroonista suolistotulehdusta, joten en erota normaalia ripulia koronasta. Oli vatsa löysällä, mutta pelkkä stressi voi aiheuttaa sen minulle.

Vierailija
5/7 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei tule kuumetta tai yskää.

Vierailija
6/7 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastan kroonista suolistotulehdusta, joten en erota normaalia ripulia koronasta. Oli vatsa löysällä, mutta pelkkä stressi voi aiheuttaa sen minulle.

Tartunnan voi todeta vain testillä. Tällä hetkellä on liikenteessä myös muita tartuntatauteja ja sekä siitepölyä ja katupölyä.

Tärkeintä on pysy eristyksissä.

Vierailija
7/7 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartunnan voi todeta vain testillä. Tällä hetkellä on liikenteessä myös muita tartuntatauteja ja sekä siitepölyä ja katupölyä.

Tärkeintä on pysy eristyksissä.

Näin on. Korona ei ole kohdallani varma. Mutta olen siitepölyallergikko lapsesta saakka, oireeni ovat limakalvoilla eivätkä koskaan vaikuta keuhkoihin. En myöskään ole koskaan sairastanut keuhkoihin menevää flunssaa (vaan aina poskiontelontulehdus-tyyppisen). 

Nyt olin 14 päivää todella ikävän sairauden kourissa, joka eteni hyvin koronan tyyppisesti (1. päivä selkeä sairastuminen, 3.-5. päivä hellitti huomattavasti, 7. päivä kunnon romahdus ja 8.-10. päivä todella heikossa jamassa). Oli hengitysvaikeuksia, rintakipua ja ahdistava tunne ylärintakehässä. Kaikki pleuriitin oireet. Testiin eivät ottaneet, kuin sain kuitenkin hengitettyä kotona, vaikka se todella kivuliasta olikin. Nyt on yhä jäljellä oireita, mutta lieventymään päin. 

Mutta ei, tämä ei välttämättä ollut korona. Siitepölyallergiaa tämä ei kuitenkaan ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän