Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisin lapseton lomautettu, niin lähtisin mielelläni maatalouteen töihin, jos majoitus järjestyisi

Vierailija
01.04.2020 |

Asun pk-seudulla, ja minulla on vauva, joten en ole tällä hetkellä työelämässä vaan äitiysvapaalla. Mutta jos olisin lapseton, ja minut olisi lomautettu koronan takia, niin lähtisin mielelläni jonnekin maatilalle töihin. Tietenkin siellä pitäisi majoitus sitten olla. En tiedä osaisinko tehdä siellä maatilalla mitään, mutta kai ne opastaisi :D . Älkää ymmärtäkö väärin, en halua syyllistää niitä lomautettuja, jotka ei haluaisi lähteä, mutta itse olen kuivalla toimistoalalla ja vuosia ollut siihen vähän työuupunut, niin kaksi kuukautta maatilan töissä tuntuisi hyvältä vaihtelulta. Mutta: ottaisikohan ne minua?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin hyvin mennä. Nykyään kun voi samalla kuunnella musiikkia, podcasteja ja äänikirjoja niin sehän voisi olla ihan siedettävää.

Vierailija
42/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse parhaillaan Keski-Suomessa ja täältä jos mistä kuvittelisi löytyvän jos jonkinmoista farmia, ja voisin vallan hyvin mennäkin maatila-apulaiseksi, jos vain paikka tarjoutuisi. Saisi tosin luvan olla sellainen sijainti, että autotonkin pääsee (eli paikallisliikenne kulkee), eikä mitään 4,5€/tunti + sänkypaikka -pelleilyä, vaan ihan kunnon palkka (esim. 10€/h).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap. Mäkin haluaisin tehdä oman osani tässä kriisissä. Mullakin on pienet lapset, ja voi olla että päädyn sairaalaan kesätöihin mutta mietin että jos en muita kesätöitä saa niin voisin mennä pellolle töihin viikonloppuisin. Lapseni pitäisin kotona arkisin.

Katsotaan nyt miten tässä käy. Hoitoalan koulutus on mutta astma vaivaa lääkkeistä huolimatta. Lomautettuna assarin töistä.

Vierailija
44/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on taulukon mukaan näköjään 8,57 - 10,43 €/h. Toki näihin voi saada erilaisia lisiä, mutta tuosta lähdetään. Tuolla vähän yli 8 € palkalla tehdään yksinkertaisia töitä tyyliin rikkaruohojen kitkeminen.

Vierailija
45/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menossa.

Asunto: asun samassa talossa, jossa oma huone. Suihkua, pesukonetta ja jääkaappia saa käyttää niin paljon kuin haluaa.

Työ: hevoskarsinoiden puhdistus, muut tallityöt, hukkakauran poimiminen, remontointi -> minun tekemä työ vapauttaa maanviljelijät tekemään ne traktorihommat, koneiden korjaukset, peltotyöt vapaammin.

Palkkaa en saa, olen ruokapalkalla. Saan ehkä ratsastaa.

Ei haittaa yhtään. Mieluummin teen jotain kuin tuijotan kotona konetta ja lihon.

Olen lapseton ja kaksi työpaikkaa on, muttei töitä tarjota. Haen myös töitä koko ajan. Lemmikkejä ei ole, mutta ne saisi ottaa mukaan jos olisi. Olen 35v.

Vierailija
46/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Majoitus joku homeinen & tunkkainen koppi, samassa tilassa luultavasti monta muutakin tyyppiä, palkka tyyliin huimat 5e/h jos sitäkään... ja työ ei ole mitään auringossa loikoilua. Ja kaupunkilaiset eivät tosiaankaan osaa yhtään mitään tai pysy muiden työntekijöiden perässä. Juu, aivan varmassa menisit. Eri asia kuinka kauan kestäisit ja huolisiko ketään sinua töihin.

Älkää sitten vinkuko ettei työt kelpaa, kun ei sinne näköjään ketään oikeasti halutakaan. jos näillä maatiloilla ja marjapelloilla on tällainen asenne työhöntulijoita kohtaan, niin enpä ihmettele, että saavat olla nyt ihan keskenään siellä. 

Tämä. 

Vierailija
47/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Majoitus joku homeinen & tunkkainen koppi, samassa tilassa luultavasti monta muutakin tyyppiä, palkka tyyliin huimat 5e/h jos sitäkään... ja työ ei ole mitään auringossa loikoilua. Ja kaupunkilaiset eivät tosiaankaan osaa yhtään mitään tai pysy muiden työntekijöiden perässä. Juu, aivan varmassa menisit. Eri asia kuinka kauan kestäisit ja huolisiko ketään sinua töihin.

Älkää sitten vinkuko ettei työt kelpaa, kun ei sinne näköjään ketään oikeasti halutakaan. jos näillä maatiloilla ja marjapelloilla on tällainen asenne työhöntulijoita kohtaan, niin enpä ihmettele, että saavat olla nyt ihan keskenään siellä. 

Tämä. 

Odotettavissa on maailmanlaajuinen elintarvikepula. Oletan, että manviljelijät ei jää nälkäisiksi, mutta Kontulassa tuskin on myynnissä kvinoaa ja kikherneitä eikä tofuakaan enää maahan tuoda.

Vierailija
48/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin mennä jollain miniliksallakin pariksi kuukaudeksi. Olen taidealalla, joten liksa ei muutenkaan kummoinen. En pelkää työtä, ainoa mitä toivoisin olisi majoitus niin, ettei tarvitse nukkua muiden kanssa samassa huoneessa, olen kamalan huono nukkumaan. Olen nopea oppimaan, joten eiköhän musta jotain apua olisi. Voiko tällaisiin hakea jossain nyt?

Vierailija
49/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vaan sinne orjapalkoilla töihin.

Omistaja myy marjat summuut sadot kalliilla ulkomaille ja nauraa matkalla pankkiin.

Vierailija
50/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin hyvin mennä jollain miniliksallakin pariksi kuukaudeksi. Olen taidealalla, joten liksa ei muutenkaan kummoinen. En pelkää työtä, ainoa mitä toivoisin olisi majoitus niin, ettei tarvitse nukkua muiden kanssa samassa huoneessa, olen kamalan huono nukkumaan. Olen nopea oppimaan, joten eiköhän musta jotain apua olisi. Voiko tällaisiin hakea jossain nyt?

Miniliksalla tarkoitan siis 10e/h. Orjavoimalla ei kannata töitä tehdä kenellekään kuin itselle.

Vierailija
51/51 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekijöitä, löytää, jos vaan järkevä ratkaisu keksitään tähän. 

Moni voi tehdä lyhyen pätkän 5,5miljoonan henkilön kansasta kyllä löytyy 1500 henkilöä hommia tekemään, jos vain haluavat ratkaista ongelman. 

Valtio voisi tulla vastaan jossakin ja tukea näitä näihin paikkoihin työhön meneviä sen verran, että tuntipalkaksi saataisiin esim. 11€. 

Ruuan saanti on turvattava. Toivottavasti Marinin hallitus käsittelee tämänkin.

Tässä vielä aihetta käsittelevä juttu

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006461096.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme