Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisin lapseton lomautettu, niin lähtisin mielelläni maatalouteen töihin, jos majoitus järjestyisi

Vierailija
01.04.2020 |

Asun pk-seudulla, ja minulla on vauva, joten en ole tällä hetkellä työelämässä vaan äitiysvapaalla. Mutta jos olisin lapseton, ja minut olisi lomautettu koronan takia, niin lähtisin mielelläni jonnekin maatilalle töihin. Tietenkin siellä pitäisi majoitus sitten olla. En tiedä osaisinko tehdä siellä maatilalla mitään, mutta kai ne opastaisi :D . Älkää ymmärtäkö väärin, en halua syyllistää niitä lomautettuja, jotka ei haluaisi lähteä, mutta itse olen kuivalla toimistoalalla ja vuosia ollut siihen vähän työuupunut, niin kaksi kuukautta maatilan töissä tuntuisi hyvältä vaihtelulta. Mutta: ottaisikohan ne minua?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin antaa jollekin lähtijälle toisen autoni käyttöön, jos minulla olisi kaksi autoa.

Ja minä maalaiskartanoni, jos minulla sellainen olisi.

Vierailija
22/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin naamatusten jutella nuitten kitisevien maajussien kanssa.

Minäkin keksisin monta pisnestä millä tehdä rahaa jos orjat tekee työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majoitus joku homeinen & tunkkainen koppi, samassa tilassa luultavasti monta muutakin tyyppiä, palkka tyyliin huimat 5e/h jos sitäkään... ja työ ei ole mitään auringossa loikoilua. Ja kaupunkilaiset eivät tosiaankaan osaa yhtään mitään tai pysy muiden työntekijöiden perässä. Juu, aivan varmassa menisit. Eri asia kuinka kauan kestäisit ja huolisiko ketään sinua töihin.

Selvää on, että en akateemisena toimistotyössä olleena osaisi maatilan töitä enkä pysyisi maatilahommissa kokeneen työntekijän perässä. Mutta jos minua opastaa, niin kyllä opin sen mitä opastetaan ja myös teen sen valittamatta. Miksi sinä haluat väheksyä haluani auttaa? Jos maatilat ei saa ensi kesänä niitä taitavia ja kokeneita, niin sitten jäljellä on me, jotka ei olla taitavia ja kokeneita. Tai sitten maatilat on ilman. Valintatilanne.

Ap

Vierailija
24/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, et sinä lähtisi. Keksisit jonkin muun syyn miksi et voi lähteä, vaikka kovasti mieli tekisi.

Miksi kummassa keksisin? Sehän olisi jopa pelastus minulle lähteä jonnekin Kainuun mansikkatilalle turvaan täältä Helsingistä, jossa virusta on eniten. Ap

Ihan vaikka siksi, että kerroit jo omista elämänvalinnoistasi tarpeeksi:

- olen vuosia ollut väsynyt töihini

- minulla on vauva

Et siis ole aiemminkaan ratkaissut työongelmiasi vaihtamalla johonkin vähemmän stressaavaan, vaan olet jopa synnyttänyt lapsen tuohon tilanteeseen.

Ymmärrettävää, että haaveilet, mutta siihen se jääkin. 

Miksi te olette niin kamalan negatiivisia?

Nyt on kriisitilanne, ja tein vain aloituksen, että jos minulla ei olisi pientä lasta, niin haluaisin osallistua talkoisiin maatilalla. Se, että miksi en ole vaihtanut alaa työuupumuksen vuoksi täällä Helsingissä on ihan toinen asia eikä liity kriisissä auttamiseen mitenkään. 

Ap 

Vierailija
25/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin keksisin ihan mielelläni koronan parantavan ihmelääkkeen. Mutta en vaan pysty. Eikä minullakaan kyllä ole yhtään mitään ideaa mitä sellaisen keksiminen vaatisi. Mutta mukavaa olisi varmasti, olenhan joskus itsekin syönyt lääkkeitä eikä se ollut kamalaa.

Vierailija
26/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majoitus joku homeinen & tunkkainen koppi, samassa tilassa luultavasti monta muutakin tyyppiä, palkka tyyliin huimat 5e/h jos sitäkään... ja työ ei ole mitään auringossa loikoilua. Ja kaupunkilaiset eivät tosiaankaan osaa yhtään mitään tai pysy muiden työntekijöiden perässä. Juu, aivan varmassa menisit. Eri asia kuinka kauan kestäisit ja huolisiko ketään sinua töihin.

Älkää sitten vinkuko ettei työt kelpaa, kun ei sinne näköjään ketään oikeasti halutakaan. jos näillä maatiloilla ja marjapelloilla on tällainen asenne työhöntulijoita kohtaan, niin enpä ihmettele, että saavat olla nyt ihan keskenään siellä. 

Vierailija
27/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä ajattelin just eilen illalla samaa. Mulla ei ole lapsia, mutta on kaksi kissaa. niidenkin hoito kyllä järjestyisi pariksi kuukaudeksi. Sitä paitsi mä olen maatilalta itse kotoisin, nyt vain jo 30 vuotta toimistohommissa Helsingissä on tietenkin haihduttanut ne vähäisetkin taidot mitä oli. Mutta siis tiedän mitä se on ja miten raskasta se on, eikä pelottaisi tarttua hommiin. 

Mutta näitä negatiivisia kommentteja lukiessa, ei voi kuin ihmetellä tuota vihaa kaupunkilaisia kohtaan. Eiköhän unohdeta koko juttu. Ei meitä siellä tarvita, eikä meitä sinne haluta. 

Vierailija
28/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majoitus maksaa 400 EGEE /KK ja vähennetään palkastasi

jos tykkäät hien ja pierun hajusta, voipi olla nastaa:)

Vierailija
29/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiota huudetaan apuun, jotta saataisiin "ilmaisia työharjoittelijioita" ja palkkaa ei tarvitsisi maksaa.

Näinhän se menee - Loputon AHNEUS!

Tämän takia ei myöskään avoimista työpaikoita tehdä ilmoituksia, kun siinä pitää ilmoittaa myös palkka kohta.

Vierailija
30/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mä ajattelin just eilen illalla samaa. Mulla ei ole lapsia, mutta on kaksi kissaa. niidenkin hoito kyllä järjestyisi pariksi kuukaudeksi. Sitä paitsi mä olen maatilalta itse kotoisin, nyt vain jo 30 vuotta toimistohommissa Helsingissä on tietenkin haihduttanut ne vähäisetkin taidot mitä oli. Mutta siis tiedän mitä se on ja miten raskasta se on, eikä pelottaisi tarttua hommiin. 

Mutta näitä negatiivisia kommentteja lukiessa, ei voi kuin ihmetellä tuota vihaa kaupunkilaisia kohtaan. Eiköhän unohdeta koko juttu. Ei meitä siellä tarvita, eikä meitä sinne haluta. 

Olen todella hämmästynyt miten tämä ketju näin lyhyenäkin keräsi näin paljon negatiivisia kommentteja. Ihan vain sanoin, että haluaisin osallistua kriisissä talkosiin, ja minut teilattiin täysin. En usko, että näissä teilaajissa on ketään sellaista kuin sinä ja minä, eli helsinkiläistä toimistotyöläistä, vaan jotain muuta väkeä nämä ankeuttajat ovat. Liekö kaupunkilaisvihaajia vai mitä. Vaikea siellä maatilalla olisi sitten talkooapuna niitä mansikoita poimia, jos olisi koko ajan muiden vihat niskassa vaikka yrittää vain auttaa :( . Ihmettelen todella suomalaisten negatiivista asennetta! Ap

Vierailija
31/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiota huudetaan apuun, jotta saataisiin "ilmaisia työharjoittelijioita" ja palkkaa ei tarvitsisi maksaa.

Näinhän se menee - Loputon AHNEUS!

Tämän takia ei myöskään avoimista työpaikoita tehdä ilmoituksia, kun siinä pitää ilmoittaa myös palkka kohta.

Vierailija
32/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, et sinä lähtisi. Keksisit jonkin muun syyn miksi et voi lähteä, vaikka kovasti mieli tekisi.

Miksi kummassa keksisin? Sehän olisi jopa pelastus minulle lähteä jonnekin Kainuun mansikkatilalle turvaan täältä Helsingistä, jossa virusta on eniten. Ap

Ihan vaikka siksi, että kerroit jo omista elämänvalinnoistasi tarpeeksi:

- olen vuosia ollut väsynyt töihini

- minulla on vauva

Et siis ole aiemminkaan ratkaissut työongelmiasi vaihtamalla johonkin vähemmän stressaavaan, vaan olet jopa synnyttänyt lapsen tuohon tilanteeseen.

Ymmärrettävää, että haaveilet, mutta siihen se jääkin. 

Miksi te olette niin kamalan negatiivisia?

Nyt on kriisitilanne, ja tein vain aloituksen, että jos minulla ei olisi pientä lasta, niin haluaisin osallistua talkoisiin maatilalla. Se, että miksi en ole vaihtanut alaa työuupumuksen vuoksi täällä Helsingissä on ihan toinen asia eikä liity kriisissä auttamiseen mitenkään. 

Ap 

Mä voisin mennä auttaa mummoi..mutta lapset

Mä voisin poimia marjat..mutta lapset

Mä voisin ...jankuti..pölisen tyhmiä...ulinaa..lapsi

Vierailija
33/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin yhdeltä paikalliselta viljelijältä työtä. Palkka 740e /kk, koska asunto ja auto pitää saada vähentää vaikka asuisin kotonani ja käyttäisin omaa autoani.

Ei kuulemma halua palkata jos pitää koko palkka maksaa, odottaa mielummin saako valtiolta halpaa työvoimaa.

Vierailija
34/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sinne lapsenkin kanssa halutessaan lähteä. Täysin järjestelykysymyksiä. Eri asia sanoa kuin tehdä.

Vierailija
35/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella hämmästynyt miten tämä ketju näin lyhyenäkin keräsi näin paljon negatiivisia kommentteja. Ihan vain sanoin, että haluaisin osallistua kriisissä talkosiin, ja minut teilattiin täysin. En usko, että näissä teilaajissa on ketään sellaista kuin sinä ja minä, eli helsinkiläistä toimistotyöläistä, vaan jotain muuta väkeä nämä ankeuttajat ovat. Liekö kaupunkilaisvihaajia vai mitä. Vaikea siellä maatilalla olisi sitten talkooapuna niitä mansikoita poimia, jos olisi koko ajan muiden vihat niskassa vaikka yrittää vain auttaa :( . Ihmettelen todella suomalaisten negatiivista asennetta! Ap

Elämäntapatyöttömillä on kova tarve vesittää tämä hanke. MUTTA Aasiaa valmistellaan ja määräyksiä alkaa sadella ensiviikolla koska ne potut ja mansikat eivät yksikseen sieltä pellolta kävele kauppojen laareohin. Työttömät tulevat hoitamaan kausityöläisten puutteen ihan varmasti, hyvällä tai pahalla. Luulevatko työttömät tosiaan että muiden maiden ihmiset tekee maatyöläinen ja toimittaa ruuat suomalaisille kauppoihin? Kuinka vieraantunut ihminen voi todellisuudesta olla. Ja mikä siinä työntekemisen on niin kauheaa ja pelottavaa, työttömät? Opitte kyllä kun opetetaan. Nyt loppuu rahat kelalta mutta työ ei suomestakaan lopu!

Ap.lle peukkuja!

Vierailija
36/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet vastaajien asuinpaikan? Kyllä ne on ne toiset kaupunkilaiset, jotka epäilee että puhutte vaan lämpimiksenne, ettekä oikeasti koskaan tule toteuttamaan puheitanne. Kuulehan sen jo tuosta kommentista, että "eiköhän unohdeta koko juttu". Aina niitä tekosyitä löytyy.

Vierailija
37/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no minusta olisi oikeasti kiva tehdä jotain sellaista tilapäisesti. en nyt varmaan sinne jäisi, mutta esim. puoleksi vuodeksi voisin hyvin lähteä. 

uskon että kyllä noille maatiloille alkaa löytyä työvoimaa, kun ei loimaan kassa eikä fatta auta.

No näin se olisi, että en minäkään jäisi maalle vuosiksi, mutta olisi kiva tehdä jotain fyysistä ulkona pari kuukautta ihan vaihtelun vuoksi. Toimistoelämää vuosia Helsingissä eläneenä se voisi olla ihan luksusta se vaihtelu. Sitä voi olla toisenlaisen ihmisen vaikea ymmärtää. Mutta olisi minulla ian syynä se, että tykkäisin talkoohengessä auttaa maalla ruokatuotannossa kun on kriisitilanne. Minuakin on kriisissä autettu, haluaisin antaa jotain takaisin. Itse tosin kuulun eri kassaan kun loimaaseen, joten jos minut lomautettaisiin niin uskon, että saisin rahaa kyllä melko pian. Ap

Edelleenkään ruokatuotannossa ei ole mitään kriisiä. Tiloille tarvitaan työvoimaa siksi, että isännät ja emännät haluavat kesälomalle.

Vierailija
38/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvää on, että en akateemisena toimistotyössä olleena osaisi maatilan töitä enkä pysyisi maatilahommissa kokeneen työntekijän perässä. Mutta jos minua opastaa, niin kyllä opin sen mitä opastetaan ja myös teen sen valittamatta. Miksi sinä haluat väheksyä haluani auttaa? Jos maatilat ei saa ensi kesänä niitä taitavia ja kokeneita, niin sitten jäljellä on me, jotka ei olla taitavia ja kokeneita. Tai sitten maatilat on ilman. Valintatilanne.

Ap

Tarkoitukseni ei ollut väheksyä haluasi auttaa.

Kuulostat vain vähän naiivilta kun vertaat maataloustöitä mökkeilyyn. Aika harva suomalainen jaksaa raataa mitättömillä palkoilla pitkiä tunteja fyysistä työtä varsinkin jos edelliset työt ovat lähinnä olleet perseellään istumista. Siksi en usko että kestäisit kauaa taikka että sinua otettaisiin ensimmäisten joukossa töihin, ihan sama kuinka ajattelisit miten mukavaa olisi auttaa. Myönnän että vedin ehkä palon vähän liian nopsaan nenuun, mutta ärsyynnyin tällaisesta turhasta "olisi kiva - mutta voi voi, en vaan voi" -ketjusta.

- 16

Vierailija
39/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin yhdeltä paikalliselta viljelijältä työtä. Palkka 740e /kk, koska asunto ja auto pitää saada vähentää vaikka asuisin kotonani ja käyttäisin omaa autoani.

Ei kuulemma halua palkata jos pitää koko palkka maksaa, odottaa mielummin saako valtiolta halpaa työvoimaa.

Siis nyt äskettäin kysyit? Pitäisikö asia viedä Puutarhaliittoon ja kysyä, voitaisiinko sopia minimipalkka nyt säälliseksi tälle vuodelle ja lopettaa tuo kikkailu, ja jokainen joka haluaa työvoimaa sitoutuu tähän.

Sitten voidaan siihen päälle katsoa valtion tukea, mutta ei tämä niin voi mennä, että työvoima joustaa ja isännät vetää kotiin päin kaksin käsin.

Vierailija
40/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinne olisi bussikuljetus, saisin sängyn jostain ja pistorasian ja ruokaa ja saisin tehdä 8-14 tuntia päivästä töitä aina 2-14 päivää putkeen oman jaksamisen mukaan, voisin mennäkin. Laittaisivat keikkapoolin pystyyn, josta voisi töitä poimia oman tilanteen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi