Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisin lapseton lomautettu, niin lähtisin mielelläni maatalouteen töihin, jos majoitus järjestyisi

Vierailija
01.04.2020 |

Asun pk-seudulla, ja minulla on vauva, joten en ole tällä hetkellä työelämässä vaan äitiysvapaalla. Mutta jos olisin lapseton, ja minut olisi lomautettu koronan takia, niin lähtisin mielelläni jonnekin maatilalle töihin. Tietenkin siellä pitäisi majoitus sitten olla. En tiedä osaisinko tehdä siellä maatilalla mitään, mutta kai ne opastaisi :D . Älkää ymmärtäkö väärin, en halua syyllistää niitä lomautettuja, jotka ei haluaisi lähteä, mutta itse olen kuivalla toimistoalalla ja vuosia ollut siihen vähän työuupunut, niin kaksi kuukautta maatilan töissä tuntuisi hyvältä vaihtelulta. Mutta: ottaisikohan ne minua?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, et sinä lähtisi. Keksisit jonkin muun syyn miksi et voi lähteä, vaikka kovasti mieli tekisi.

Vierailija
2/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, et sinä lähtisi. Keksisit jonkin muun syyn miksi et voi lähteä, vaikka kovasti mieli tekisi.

Miksi kummassa keksisin? Sehän olisi jopa pelastus minulle lähteä jonnekin Kainuun mansikkatilalle turvaan täältä Helsingistä, jossa virusta on eniten. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on koira tai vaikka akvaario eikä ketään joka niistä voisi huolehtia?

Vierailija
4/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla ei ole. Tämä aloitus koski vain sitä, että minä menisin mielelläni. Johan kirjoitin, että en halua syyllistää niitä, jotka ei halua. Jos omistaa koiran, niin ei varmaan halua lähteä, ellei sitten saa ottaa koiraa mukaan. Ap

Vierailija
5/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minusta olisi oikeasti kiva tehdä jotain sellaista tilapäisesti. en nyt varmaan sinne jäisi, mutta esim. puoleksi vuodeksi voisin hyvin lähteä. 

uskon että kyllä noille maatiloille alkaa löytyä työvoimaa, kun ei loimaan kassa eikä fatta auta.

Vierailija
6/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä lähiseudulle. Kasvaa sitä mansikkaa, perunaa ja muuta täällä Varsinais-Suomessakin.

Vierailija
7/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän nuo majoitukset järjestyisivät näin korona-aikana, kun minkäänlaisia ryhmämajoituksia ei voi järjestää?

Vierailija
8/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no minusta olisi oikeasti kiva tehdä jotain sellaista tilapäisesti. en nyt varmaan sinne jäisi, mutta esim. puoleksi vuodeksi voisin hyvin lähteä. 

uskon että kyllä noille maatiloille alkaa löytyä työvoimaa, kun ei loimaan kassa eikä fatta auta.

No näin se olisi, että en minäkään jäisi maalle vuosiksi, mutta olisi kiva tehdä jotain fyysistä ulkona pari kuukautta ihan vaihtelun vuoksi. Toimistoelämää vuosia Helsingissä eläneenä se voisi olla ihan luksusta se vaihtelu. Sitä voi olla toisenlaisen ihmisen vaikea ymmärtää. Mutta olisi minulla ian syynä se, että tykkäisin talkoohengessä auttaa maalla ruokatuotannossa kun on kriisitilanne. Minuakin on kriisissä autettu, haluaisin antaa jotain takaisin. Itse tosin kuulun eri kassaan kun loimaaseen, joten jos minut lomautettaisiin niin uskon, että saisin rahaa kyllä melko pian. Ap

Vierailija
9/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin mennä. T. Ammattivalittaja

Vierailija
10/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän nuo majoitukset järjestyisivät näin korona-aikana, kun minkäänlaisia ryhmämajoituksia ei voi järjestää?

Niinpä. Oikeastihan tässä on liikaa muttia. Käytännössä ne voi palata mansikkatilalle vain lähellä asuvat autonomistajat, ja tällainen pk-seutulainen, ajokortiton ei sinne Kainuuseen kelpaa. Ap

Vierailija
11/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja jos.

Vierailija
12/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akvaario kottikärriin ja eikun onnibussiin.

Vierailija
13/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin antaa jollekin lähtijälle toisen autoni käyttöön, jos minulla olisi kaksi autoa.

Vierailija
14/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen marjanpoimintaan tuleva haluaa maksuttoman WIFIn, yksiön astianpesukoneella ja ehdottomasti pesutornilla. Lisäksi pitää olla etätyömahdollisuus ja liukuva työaika. Palkka bruttona yli 3000 e/kk, koska menot ovat todella isot! Autoetu olisi kiva. Työterveyden tulee kattaa myös erikoislääkäripalvelut. Ja kesäloman heinäkuussa, täydellä palkalla 30 vrk.

Vierailija
15/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitäSuomesta.fi

tuolta hakemaan töitä. mina haluaisin jonkun takeen, että työnantaja on hyvämaineinen, että viitsisi lähteä, siis tottunut olemaan työnantaja.

Vierailija
16/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoitus joku homeinen & tunkkainen koppi, samassa tilassa luultavasti monta muutakin tyyppiä, palkka tyyliin huimat 5e/h jos sitäkään... ja työ ei ole mitään auringossa loikoilua. Ja kaupunkilaiset eivät tosiaankaan osaa yhtään mitään tai pysy muiden työntekijöiden perässä. Juu, aivan varmassa menisit. Eri asia kuinka kauan kestäisit ja huolisiko ketään sinua töihin.

Vierailija
17/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, en osaa kirjoittaa.

Vierailija
18/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kummassa keksisin? Sehän olisi jopa pelastus minulle lähteä jonnekin Kainuun mansikkatilalle turvaan täältä Helsingistä, jossa virusta on eniten. Ap

Ihan vaikka siksi, että kerroit jo omista elämänvalinnoistasi tarpeeksi:

- olen vuosia ollut väsynyt töihini

- minulla on vauva

Et siis ole aiemminkaan ratkaissut työongelmiasi vaihtamalla johonkin vähemmän stressaavaan, vaan olet jopa synnyttänyt lapsen tuohon tilanteeseen.

Ymmärrettävää, että haaveilet, mutta siihen se jääkin. 

Vierailija
19/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on yhtään säällinen naapuri, niin se hoitaa sen akvaarion. Hurtta ja teltta mukaan. Veikkaan, että aika moni velkainen yrittäjä lähtee noihin hommiin jos yhtään saadaan nyt tolkkua tuohon hinta-asiaan. EU-kilpailu on pakottanut hintatason liian alas, sekin saa nyt vähän nousta.

Mutta nyt jos pakotetaan porukkaa tuonne, niin siinä kärsivät kaikki. Sekä ne, jotka pakotetaan hankalaan tilanteeseen kun joku muu arvioi ihmisen puolesta voiko hän lähteä, ja ne jotka menisivät innoissaan mutta joku pakotettiin jo. Viljelijä on kusessa haluttoman, vaivaisen ja taitamattoman työvoiman kanssa ja asiakas syö nenäräkäisin käsin poimittua satoa. Suosittelen nyt vakaasti  vaan porkkanalinjaa. Siis eduskunnalle keinoksi, en syötäväksi.

Vierailija
20/51 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen marjanpoimintaan tuleva haluaa maksuttoman WIFIn, yksiön astianpesukoneella ja ehdottomasti pesutornilla. Lisäksi pitää olla etätyömahdollisuus ja liukuva työaika. Palkka bruttona yli 3000 e/kk, koska menot ovat todella isot! Autoetu olisi kiva. Työterveyden tulee kattaa myös erikoislääkäripalvelut. Ja kesäloman heinäkuussa, täydellä palkalla 30 vrk.

En pidä sinun asenteestasi yhtään. Olen viettänyt useita kesiä maalla mökillä, joten olen tottunut ulkohuussiin, peseytymiseen ämpärillä ja kantovedellä ja käsipyykin pesuun. Ne kelpaa minulle hyvin. Kännykässäni on tehokas netti, wifillä en tee mitään. Sen vaatisin, että maatila vakuuttaa minut tapaturmien varalta, mutta muuten oma sairausvakuutukseni kattaisi yksityislääkärikäynnit, jos sattuisin sairastumaan. Ja tämän koko homman idea on mennä ns. talkoisiin kun on lomautettu, ei hakea uutta palkkatyötä isolla palkalla. Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän