Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Koronakriisi ei vaikuta meidän perheen taloudelliseen tilanteeseen”

Vierailija
01.04.2020 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä on se ammatti mihin koronakriisi ei vaikuta?

Ymmärrän hyvätuloiset eläkeläiset, mutta muut?

Kommentit (352)

Vierailija
141/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoshuoltaja, uhkaa lomautukselle ei ole.

Vierailija
142/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se 90-luvun lamakaan koko kansaa koskettanut, ei esim. minun eikä mieheni perhettä. Ise asiassa yhdenkään ystäväni vanhempia ei irtisanottu eikä keneltäkään mennyt asunto alta. Itse olin opiskelija, lama näkyi siinä ettei kesätöitä löytynyt yhtenä kesänä, mutta pärjäsin hyvin opintotuella ja vanhempien avulla.

Ja Suomi on paljon rikkaampi nyt kuin 90-luvulla. Jos elintaso tippuu esim. vuoden 2000 tasolle (Mikä olisi rajua), niin eiköhän me selvittäisi.

Talouslamaan vaikuttaa paljon psykologiset tekijät, jos et ap viitsisi lietsoa paniikkia.

Minunkaan perheessäni ei 90-luvun lama näkynyt. Molempien vanhempien työt jatkuivat normaalisti. Minä olin opiskelija. Mies oli puolustusvoimilla.

Moni lama on todellakin ihmisten korvien välissä. Siksi nämä keskustelut saavat aikaan enemmän tuhoa kuin mitään muuta.

Meidänkään perheessä 90-luvun lama ei näkynyt mitenkään. Mieheni ja minä valmistuimme saimme työpaikat ja ostimme ensimmäisen oman kodimme sekä saimme esikoisemme. Henkilökohtaisesti en tunne ketään jolla olisi mennyt työpaikka alta, firma nurin tai asunto pankille.

Meillä lama näkyi niin, että isä ja kaverinsa osti Helsingistä halpoja asuntoja, remontoi niitä ja myi edelleen. Osassa oli välillä vuokralaisia. Kotona lama ei näkynyt missään, joten nyt jälkikäteen sitä miettii, että mikä ihmeen ankea 90-luvun alkupuoli. Ei meillä perhetutut tappaneet itseään tai kaverit nähneet nälkää, tavallista keskiluokkaista elämää elettiin.

Täällä myös yksi, jolle 90-luvun lama näkyi ja kuului vain uutisissa. Kaikki tuntemani aikuiset kävivät ihan normaalisti töissä ja me lapset koulussa. Vapaa-ajalla kaikki harrastettiin ihan normaalisti. Itse tulen vielä yrittäjäperheestä, eikä ollut mitään vaikutusta lamalla meidän elintasoon kyllä. Mulla oli aina viimeisen muodin mukaiset vaatteet ja sekä ratsastin että laskettelin. Kukaan ei edes puhunut koko lamasta mitään, ei kotona eikä kai koulussakaan oikeastaan.

Vastauksena aloitukseen: työskentelen osana lääketieteellistä tutkimusta, joten koronakriisi vain lisäsi työmäärääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla apteekin taloudesta mitään ideaa, jos kuvittelee että farmaseuttien työt loppuvat. Tällä hetkellä (ja ennen coronaa jo) on ollut pulaa työntekijöistä. Ennemmin näen, että valtio voisi korottaa apteekkimaksuja hetkellisesti, ja täten saada rahaa valtiolle, tai pienentää KELA-korvauksia muutamaksi vuodeksi sitten kun coronacase on ohi.

Näinpä, ja jälkimmäinen ei vähennä apteekin lääkkeestä saamaa hintaa.

Vierailija
144/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä niin. Mutta korona voi tappaa teiltä perheenjäsenen. Siinä ei varallisuus auta.

Ja niin voi tappaa syöpä, onnettomuus, influenssa myös.

Ai, sinä olet niitä ihmisiä joiden mielestä on ok kasvattaa riskejä ihan loputtomasti.

Jos riski joutua tappavaan onnettomuuteen A on 1%, niin silloin on ihan sama vaikka riski nousisi 10 tai 50 prosenttiin. Ei mitään eroa kun riski on jo olemassa. Ja kun on muitakin onnettomuuksia, niin ei mitään väliä vaikka yhden riski kasvaisi tai tulisi joku uusi riski 😣

Olisiko sama tappaa kaikki kerralla. Joskushan jokainen kuolee kumminkin. Eihän siinä mitään eroa ole.

Vierailija
145/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja kotihoidosta terve! Ei ole pelkoa lomautuksista, työt vain lisääntyy.

Vierailija
146/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU regulaatio jonka tekeminen on hakattu niin syvälle lakiin ja ollut alimiehitettyä ylivaatimuksilla ennenkin. Lisää porukkaa palkataan ettei ole yksi jarru lisää yritysten toiminnassa. Sitten vaikuttaa jos EU romahtaa, ennen sitä ei nää prosessit lopu tai sitten ollaan oikeudessa.

Vierailija
147/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-yritysten kehitystoimenpiteet ja rahoitusten kanssa auttaminen

Vierailija
148/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija, käskettiin vain työskentelemään kotoa.

149/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei negatiivista vaikutusta, positiivista kyllä.

Omat hommat ITa-alalla jatkuu entisellään, sen verran pieni tiimi erikoistuneella alueella valmiiksi että ei tule lomautukset koskemaan meitä. 

Miehen firmalle (softahommia) tämä korona vaikuttaa positiivisesti liikevaihtoon, hommia on enemmän kuin ehtii tehdä.

Vierailija
150/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen maailmanlopun profeettoja tässä ketjussa on? Joka ikiseen vastaukseen keksitään pahin mahdollinen skenaario.

Pessimistin elämänohje: kun varaudut aina pahimpaan, pienet epäonnen tölväisyt ei tunnu missään :D

Vierailija
151/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pelialalla ja mä olen hoitsu. Koronan myötä molemmilla asiakasmäärät räjähtäneet käsiin joten ainakin seuraavat puoli vuotta on aika turvattu olo.

Lähipiirissä ei ole kyllä ketään jäämässä työttömäksi. Ei ole ravintola-alalta tai matkailussa ketään...

Sen sijaan on raksatyöntekijöitä, autokorjaajia, sihteeriä.. ihan perus hommia ja vielä ainakin työpaikat pysyy. Osaan varmaan vaikuttaa viiveellä.

Vierailija
152/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisyydestä puheenollen tiedän pari 78-v, joilta taitaa nyt työelämän paikka vapautua. Eivät he siis Ole kuolleet mut luulisi työskentelyn loppuvan tässä vaiheessa.

Olen julkishallinnossa töissä. Ei Ole loppumassa. Aika monia muitakin toimintoja pöyritetään normaalisti paitsi kauppa, apteekki, kuljetus, raksa, Sote, pelastus, turvallisuus....

Itselläni olis jopa enemmän töitä, mutta kovin lamaannuttava ilmapiiri, pomo ei jousta, zydeemit toimii huonosti etänä.

Vierailija
153/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on insinööri ja tekee työt nyt etänä. Itse jäin äitiyslomalle juuri ennen kun paikkoja alettiin sulkea ja rajoituksia tehdä. Työpaikalla kaikki nyt lomautettu. Jos en oisi äitiyslomalla olisi tottakai vaikuttanut, mutta nyt mennään ihan samalla, mitä oltaisi menty muutenkin. Välistä tuntuu, että mieluummin olisinkin lomautettuna tai työttömänä kuin raskaana tässä tilanteessa. Rakastan tottakai syntymätöntä lastani yli kaiken, mutta lapsen saaminen kun maailman tilanne tällainen huolestuttaa ja pelottaa.

Vierailija
154/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatehtävissä olen, projektirahoitusta on viideksi seuraavaksi vuodeksi, korona on tähän mennessä vain lisännyt työtä. Etänä tein töitä pääosin ennenkin.

Vierailija
155/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insolvenssioikeuden alalla ei tarvitse pelätä. Oikeastaan jossain määrin päinvastoin

Vierailija
156/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt eivät välttämättä näytä loppuvan, mutta jos niiden rahoitus loppuu, niin ennen pitkää loppuu palkanmaksukin. 90-luvun lamassa oltiin aivan hilkulla lopettaa kertaheitolla kaikkien julkishallinnon työntekijöiden palkanmaksu, kun rahat vaan yksinkertaisesti olivat loppu. Joten on todella lyhytnäköistä väittää, etteikö tämä vaikuttaisi meistä jokaisen talouteen. Eikä se ole mitään laman lietsomista, enemmän tilanteeseen vaikuttaa se, että järkevät aikuiset ihmiset on saatu uskomaan, että kotiin vessapaperien keskelle poteroituminen on ainoa oikea vaihtoehto tässä tilanteessa, koska joku jossain on riskiryhmää ja kyllä sitten kriisin jälkeen kaikki jatkuu kuin ennenkin - työt eivät lopu ja seinästä saa rahaa. Te terveet - käyttäkää niitä palveluita NYT!

Vierailija
157/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vaikuta. Mä olen lähihoitaja ja miehen alalla kyllä tosi paljon lomautuksia, mutta hän on luottamusmies sekä työsuojeluvaltuutettu eli häntä ei voida lomauttaa.

Vierailija
158/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkialan kehityshommat jatkuu ihan normisti.

Vierailija
159/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teleoperaattorilla olen hommissa ja työt vaan lisääntyvät. Onneksi voi tehdä sataprosenttisesti etänä.

Vierailija
160/352 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalalla olen sihteerinä, ei ainakaan (vielä) ole vaikuttanut. Töitä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän