Mikä olis semmonen mukava pikkukunta vaikka järven rannalla, jonne vois asettua asumaan?
Mieluiten pohjoisempaa, mutta periatteessa mistä vaan. Pohjoinen kiinnostaa, koska siellä on ainakin jonkunmoinen talvi vielä ja jotenkin tuntuu, että siellä on kiireettömämpi ilmapiiri. Kaikkein tärkeintä olis, että on hienoa luontoa ympärillä, mistään huvituksista ei väliä, kunhan hyvä kirjasto ja kohtuullinen ruokakauppa löytyy. Pitkään ollaan mietitty, minne lähdettäis nykyiseltä paikkakunnalta ja puntaroitu kaupukien ja maaseudun välillä, mutta nyt tämä koronahomma kyllä käänsi puntit sinne maaseudun puolelle. Niin ja työhommia ei tarvi aatella, meillä on työ, jota voi tehdä aikalailla missä vain, kunhan netti pelaa.
Kommentit (754)
Ensiksikin pitää rajata eteläisemmät paikkakunnat, jos haluaa, että on edes jonkinlainen talvi vuosittain.
Esim kunnon talvi jäi kokematta Kuopion seudullakin. Ei ehtinyt suksia ottaa käyttöön. Ilmastonmuutos on totta.
Joten pohjoisempaa , jos haluatte että on talvi edes jonkinlaisella varmuudella.
Vierailija kirjoitti:
Mäntyharju
Itselläni tuli sama heti mieleen. Ei ole tosin pohjoisessa, mutta onhan Suomi joka tapauksessa yksi maailman kylmimpiä maita. Itse toimin yksityislääkärinä Mehiläisellä, löytyneekö tuolta töitä sitten muuta kuin julkiselta puolelta eli terveyskeskuksesta, se voisi olla rajoittava tekijä. Itse en enää julkiselle puolelle lähde kun olen yksityisellä ollut, itsenäisenä ammatinharjoittajana työskennellessä ei ole työnantajaa direktio-oikeuksineen määräilemässä, ei esimiestä eikä alaisia, olen oman itseni herra ja määrään itse vapaasti miten ja kuinka paljon vastaanottoa pidän.
Puumalassa olisi kaunista järvimaisemaa. Samaten Rääkkylässä, jos haluaa olla vieläkin syrjemmässä omassa rauhassaan.
Helsinki. Ainakin Tallinnasta katsoen se on järven pohjoispuolella. Eikä se niin kovin iso ole.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki. Ainakin Tallinnasta katsoen se on järven pohjoispuolella. Eikä se niin kovin iso ole.
Tämä siinä juuri huvittaa kun Suomessa suomalaiset pitävät Helsinkiä jonain suurena kaupunkina 😂 Kun käy vaikka Pariisissa lentäen niin jo Helsinki-Vantaan lentokenttä on kuin Kittilän kenttä sen Pariisin de Gaullen kentän rinnalla. Tai Lontoo tai Pietari. No, onneksi Suomessa ei ainakaan vielä käyskentele ammattisotilaita rynnäkkökivääreineen vahtimassa että kentällä on turvallista, toisin kuin esim. Pariisissa de Gaullen kentällä 😳
Anttola Mikkelin vieressä. Uusi koulukin lapsille. Saa käydä samassa koulussa 1-9. Vesistöjäkin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Manskun varrelta kirjoitti:
Kerava. Jos haluutte ihan tosissanne böndelle muuttaa ja landepaukuiksi ruveta.
Mä en lähe tolle linjalle. Vanha raja pitää, kehä kolmonen.
Pitkäsilta on raja ja jos oikein haluaa niin espa. Ei siitä pohjoiseen
Iisalmi. Vesistön ympäröimä, mahtavat ulkoilureitit niin kesällä kuin talvella, hyvä kirjasto, uimahalli ja paljon muita harrastusmahdollisuuksia. Kauppoja ja liikkeitä on sopivasti. Kesäisin keskustassa mukavasti tapahtumaa. Hyvät junayhteydet ja Vitostie kulkee vieressä.
Niinivesi. Niiniveen riippuvat puutarhat kuuluivat aikanaan maailman seitsemään ihmeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotkamo!!
Sotkamo on ihana! Jos joku harrastaa metsästystä, kalastusta, marjastusta jne, ihan 10+. Jos on aikeissa vakavasti muuttaa sinne, kannattaa ottaa kunnasta selvää, missä Talvivaara tuhosi vesistöä kipsisakka-altaiden vuodoilla ja muulla. Mutta voin suositella!!!
Miten eroaa esim. Lieksasta, Nurmeksesta, Suomussalmesta, Kuusamosta, Posiosta tai Ranuasta, paitsi ettei mainitsemissani ole paska-altaita eli luonto on vielä suht. puhdas..
Sotkamossa on monipuoliset koko perheen urheilumahdollisuudet. Vuokatissa urheiluopisto, laskettelurinteet, huipputason hiihtomaastot, uimahalli, uusi jäähalli tulossa, vesiurheilu, maastopyöräily, pesäpallo.... Näiden lisäksi kaikki turisteille tehdyt kylpylät, keilahallit, superparkit ym. Unohtamatta upeita maisemia. Me käydään joka vuosi vähintään kerran ja voisin kuvitella myös muuttavani, ellei koko muu elämä olisi täällä etelämpänä. Sopivan pieni paikka, mahtavat vapaa-ajan virikkeet, upea luonto (itse en ole havainnut Talvivaaran mahdollisia vaikutuksia) ja kuitenkin hiljainen lukuunottamatta Vuokatin hiihtoloma- ja pääsiäissesonkia. Eikä nyt ihan niin pohjoisessa, etteikö sieltä suht tuskattomasti ajele etelämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Niinivesi. Niiniveen riippuvat puutarhat kuuluivat aikanaan maailman seitsemään ihmeeseen.
Juuka on kans hyvä. Juukalaisvastaisuus oli tuossa 40-luvulla kyllä aika paha.
Vierailija kirjoitti:
Hattula, tontti Vanajan rannalta. Veneily, golf, kalastus maisemat yms.
Älkää ihmeessä muutako lähelle Hämeenlinnaa. Ihmiset todella ahdasmielisiä ja töykeitä.
Villähde (on Lahtea), Hollola