Itsemurhiin kuolee enemmän ihmisiä kuin koronaan kun tämä on ohi
Pelkään että kun akuutti korona-kriisi on ohi, niin taloudellisiin vaikeuksiin korona-kriisin vuoksi joutuneet unohdetaan. Yksityisillä ihmisillä on paljon velkaa, samoin yrityksillä. Riittävätkö valtion toimet, riittääkö yrittäjän kekseliäisyys ja ahkeruus, kuinka käy asuntovelallisen tai muuten paljon velkaantuneen? Jos talouden pyöriä ei saada pyörimään, niin tämä saattaa päättyä rumasti monen kohdalta. Tunnetusti velkojat ovat loppujen lopuksi aika säälimättömiä vaikka tällä hetkellä ilma on täynnä lupauksia.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa joukkoon vaan. Olen takausvelan vuoksi ollut ulosotossa varattomana ~8 vuotta ja ainoa mitä yhteiskunnalta tulee on käytännössä kehotus hypätä junan eteen. Turha edes toivoa pääsyä velkaneuvontaan kun väitetään että ollut "kevytmielistä" taata sukuun kuuluvan ihmisen asuntokauppoja.
En minä itseäni tapa mutta olen oppinut vihaamaan kanssaihmisiä. Sanotaan että viha kuluttaa mutta eipä tässä ole muutakaan tekemistä. 99% ihmisistä on oman elämänkokemukseni mukaan pahoja ja elukkamaisia. En puolustaisi tätä maata sodassa vaan ilmiantaisin kaikki strategiset kohteet viholliselle.
Kuka käski ryhtyä takaajaksi? Oma moka.
Itsemurhiin kuolee jo nyt enemmän kuin koronaan...
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa joukkoon vaan. Olen takausvelan vuoksi ollut ulosotossa varattomana ~8 vuotta ja ainoa mitä yhteiskunnalta tulee on käytännössä kehotus hypätä junan eteen. Turha edes toivoa pääsyä velkaneuvontaan kun väitetään että ollut "kevytmielistä" taata sukuun kuuluvan ihmisen asuntokauppoja.
En minä itseäni tapa mutta olen oppinut vihaamaan kanssaihmisiä. Sanotaan että viha kuluttaa mutta eipä tässä ole muutakaan tekemistä. 99% ihmisistä on oman elämänkokemukseni mukaan pahoja ja elukkamaisia. En puolustaisi tätä maata sodassa vaan ilmiantaisin kaikki strategiset kohteet viholliselle.
Sama mutta jouduin kierteeseen 90-luvun alussa, kun pankki vaati välittömästi asuntolainaa erääntyväksi. Paitsi että veivät asunnon niin piti vielä maksaa satoja tonneja päälle.
Näiden perintätoimistojen ja pankkien johonkin kekkereihin kun pääsisi niin polttaisin koko porukan elävältä.
Tämä lama tulee aiheuttamaan todella suuren nousun itsemurhissa.
Älkää tappako itseänne rahan takia! Köyhänä pitää vaan löytää ne ilonaiheet muualta.
Kärsiviä ollu jo aiemminkin mut sillon vaa solvasitte heitä. Niin makaa ku petaa. Onni täällä vaihtelee.
Miksi itsemurha? Vähentämällä materian osuutta elämässään voi elää onnellisen elämän! Riittää, kun on katto pään päällä, ruokaa, vaatetta ja tekemistä sekä vastavuoroisia ihmissuhteita. Pitäkää huoli, että omistatte kuokan, siemeniä, mato-ongen, ämpärin ja polkupyörän ja käyttäkää niitä hyödyllisellä tavalla, jos mietitte itsemurhaa!
Vierailija kirjoitti:
Kärsiviä ollu jo aiemminkin mut sillon vaa solvasitte heitä. Niin makaa ku petaa. Onni täällä vaihtelee.
kirjaimellisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin narisijat etunenässä.
Menisin töihin, mutta korona vei työpaikan..
Rahan tähden vain typerys tappaa itsensä, fiksu hoitaa asiansa. Hakee taukoa lainan lyhennykseen, neuvottelee maksuaikaa laskuille jne.
Jos asiat oli kunnossa ennen, ei tämä muutama kk mitään merkitse, edes ulosottoon ei laskut ehdi ennen puolta vuotta. Ja ulosoton kanssa voi neuvotella maksuohjelman.
Turhaa höpinää tämmöiset aloitukset.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei :( No älä kaikkia ihmisiä vihaa. Mä esim. oon ihan kiva, ja harmittaa sun puolesta. Jos oisin rikas, haluaisin auttaa tän kaltaisessa tilanteessa olevia.
Senkun vihaa vaan muita, mutta ihan oma moka on, ellei 30 vuodessa saa asioitaan kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi itsemurha? Vähentämällä materian osuutta elämässään voi elää onnellisen elämän! Riittää, kun on katto pään päällä, ruokaa, vaatetta ja tekemistä sekä vastavuoroisia ihmissuhteita. Pitäkää huoli, että omistatte kuokan, siemeniä, mato-ongen, ämpärin ja polkupyörän ja käyttäkää niitä hyödyllisellä tavalla, jos mietitte itsemurhaa!
Jos olet joskus kuullut ruokajonoista niin voit päätellä että kaikilla ei ole varaa ruokaan, vaatteisiin eikä välttämättä edes kattoon pään päällä, eikä polkupyörään kun sekin myyty. Kuokka ja siemeniä vaatisi oman maapläntin. Yrittäjillä ei tässä maassa ole minkäänlaista sosiaaliturvaa. Eikä palkansaajien sosiaaliturvallakaan pitkälle pötkitä, kun ihmisiltä lähtee asunnot alta eikä kaikille riitä edullisia kunnan tai aravan asuntoja. Ihmisiä joutuu kodittomaksi vielä tämän myötä, ei tarvitse olla juoppo tai narkkari, niin on sotkussa asiat kohta. Työttömiä pilvin pimein, yritykset kippaa ja verotulot lakkaa, siinä sitten mietitään mistä maksetaan edes ne muutama satanen työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjaimellisesti
"Niin makaa kuin petaa" ei kyllä päde nyt. Eivät yrittäjät voineet mitenkään aavistaa tällaisen äkillisen taloudellisin kriisin tuloa. Tai yksityinen ihminen joka on käynyt töissä ja kiltisti maksanut asuntolainaansa eikä ole edes matkustellut tai tehnyt muutakaan aiheuttaakseen tämän. Mutta lohdutuksena nyt ei kukaan ole yksin kriisin keskellä, kohtalontovereita riittää. Lisäksi on vielä niitä jotka menettävät läheisensä tälle virukselle, sekin masentaa monia.
Tämmöisiä aloituksia tehtailee ne, jotka oli sotkeneet asiansa kauan ennen koronaa.
Oikeasti pari kk ilman tuloja ei kaada mitään tervettä taloutta. Kun vaan hoitaa asiansa, pankit joustavat kyllä, tarjotaan ilmaista lyhennystaukoa jne.
Itsemurhien määrä oli Suomessa suurimmillaan laman aikaan 1990, jolloin n. 1 500 ihmistä teki itsemurhan.
Tutulla lääkärillä käydessäni viime viikolla hän totesi, että enemmän on tällä hetkellä huolissaan siitä, että koronasta johtuva lama tulee tappamaan enemmän ihmisiä Suomessa, kuin itse virus.
Vierailija kirjoitti:
Senkun vihaa vaan muita, mutta ihan oma moka on, ellei 30 vuodessa saa asioitaan kuntoon.
Ootko vähän lapsellinen? Mä olin vaipoissa 90-luvun laman aikaan mutta tiedän silti että tuon laman uhrien velat vanhentuivat vasta 1.1.2020 :D Silloin pankit kaatoivat täysin terveitä yrityksiä, veivät taloja jne. Voit kuvitella sitä tilannetta niin, että ilman mitään syytä sulle tulisi kirje että sulla on viikko aikaa maksaa maksaa loput sun talolainasta tai yrityslainasta tai olet velkavankeudessa loppuelämäsi jos et maksa. Siihen aikaan kun ei ollut mitään takarajaa velkojen vanhentumiselle, niin en ihmettele että moni menetti uskonsa elämään koska se oli uskomaton oikeusmurha.