Onko kosmetiikka pakollinen kulu?
Me Naiset: "Pakolliset kulut kuten asuminen, ruoka, vakuutukset, puhelin, kosmetiikka ja vaatteet veivät 650 euroa kuussa."
Jos kosmetiikka on pakollinen kulu, silloinhan kaikki on pakollista kulua. Tupakka, rommi, Netflix, Pokemon-kortit jne.
Kommentit (31)
Joo kyllä ajattelen että pakollisella kosmetiikalla tarkoitetaan tuossa deodoranttia, shampoita jne.
No mulle kosmetiikka ei ole kauhean iso kuluerä, mutta kyllä mun pitää itseni pestä ja laittaa deodoranttia. Mulla on lisäksi kuiva iho, joten käytän rasvaa. Vartalolle ja naamalle erilliset. Tarvitsen myös huulirasvan. Kasvovesi on sitten enemmän sellainen luksusjuttu, samoin hoitoaine. Tuossa suunnilleen käyttämäni kosmetiikka.
Kyllä on. Pesuaineet, deodorantit, rasvat. Jos rinnastat hammastahnan tarpeellisuuden tupakkaan, olet kyllä aika syvää pohjasakkaa.
Mitenkä kosmetiikka ja hygienia liittyvät toisiinsa?
Vierailija kirjoitti:
No sillä tavalla, että pesuaineet ja deodorantti ovat kosmetiikkaa.
Tyhmää laittaa yleisten pakollisten kulujen alle tuota. mutta se on varmaan hänen pakollinen kulu siinä mielessä, että joka kuukausi menee siihen jotain.
Jakaisin : Pakolliset kulut (asumiskulut, liikkuminen ja työmatkat, vaatteet, hygienia, ruoka, lääkkeet) ja muut kulut. Kaikilla on niin. Joku voi tietenkin laittaa kaikki muut kulut säästöön, kun ei halua kuluttaa mihinkään tai ei tunne tarvetta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ilman hammastahnaa hampaat ei kyllä oikeasti ole yhtä puhtaat kuin hammastahnan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No mulle kosmetiikka ei ole kauhean iso kuluerä, mutta kyllä mun pitää itseni pestä ja laittaa deodoranttia. Mulla on lisäksi kuiva iho, joten käytän rasvaa. Vartalolle ja naamalle erilliset. Tarvitsen myös huulirasvan. Kasvovesi on sitten enemmän sellainen luksusjuttu, samoin hoitoaine. Tuossa suunnilleen käyttämäni kosmetiikka.
Ai niin, joku mainitsi hammastahnan: lisäksi toki hammastahna. Lasketaanko muut hammashygieniajutut kosmetiikkaan?
Mä ostan kosmetiikkaa köntässä. Joku kuukausi paljon ja joskus ei yhtään. Siitäkin voi tietenkin laskea kk kustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, joku mainitsi hammastahnan: lisäksi toki hammastahna. Lasketaanko muut hammashygieniajutut kosmetiikkaan?
Kyllä, kaikki. Jostain syystä joku nyt luulee, että kosmetiikkaa on vain joku kaunistautuminen.
Vierailija kirjoitti:
Meikit on kosmetiikkaa.
Tuo on sun oma ajatuksesi, ei mitenkään laajasti jaettu. Esim. kielitoimiston sanakirja sanoo näin:
Kosmetiikka
1.
ihon-, kauneuden- ja hiustenhoitoaineet.
Meikit ym. kosmetiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kaikki. Jostain syystä joku nyt luulee, että kosmetiikkaa on vain joku kaunistautuminen.
Tarkoitin siis muilla hammashygieniajutuilla hammasharjaa/harjapäitä, hammaslankaa sekä hammasväliharjoja.
No joku tietenkin juuttuu meikkeihin. Kosmetiikka on myös deodorantit ja shampoot. Kuuluu välttämättömyyksiin. Muut sitten vähän sellaista että ei kaikki käytä.
Mutta joo, verrattavissa ehkä vähön muihin turhuuksiin itse meikit.
Tukesin mukaan: (Turvallisuus- ja kemikaalivirasto)
Kosmeettinen valmiste on aine tai seos, jonka tarkoitus on olla kosketuksissa ihmiskehon ulkoisten osien kanssa, kuten:
iho
hiukset ja ihokarvat
kynnet
huulet ja ulkoiset sukupuolielimet
tai hampaiden ja suuontelon limakalvot.
Kosmeettisten valmisteiden tarkoituksena on yksinomaan tai pääasiassa näiden kehon osien puhdistaminen, tuoksun muuttaminen, niiden ulkonäön muuttaminen, niiden suojaaminen tai pitäminen hyvässä kunnossa tai hajujen poistaminen.
Vierailija kirjoitti:
Tukesin mukaan: (Turvallisuus- ja kemikaalivirasto)
Kosmeettinen valmiste on aine tai seos, jonka tarkoitus on olla kosketuksissa ihmiskehon ulkoisten osien kanssa, kuten:iho
hiukset ja ihokarvat
kynnet
huulet ja ulkoiset sukupuolielimet
tai hampaiden ja suuontelon limakalvot.
Kosmeettisten valmisteiden tarkoituksena on yksinomaan tai pääasiassa näiden kehon osien puhdistaminen, tuoksun muuttaminen, niiden ulkonäön muuttaminen, niiden suojaaminen tai pitäminen hyvässä kunnossa tai hajujen poistaminen.
Eli siis kosmetiikkaa on kaikki millä peset itseäsi, myös tavallinen käsisaippua on virallisesti kosmetiikkaa. Aika kamala ajatus, että joku ei pitäisi sellaista pakollisena menona.
Entä hammastahna, saippua, shampoo....?
Jotkut kosmetiikkatarvikkeet on suht tarpeellisia jos kulkee ihmisten ilmoilla:
hammastahna, saippua käsien pesuun, vartalonpesuaine, shampoo, deodorantti.
Sitten moni kokee tarpeellisena:
hiustenhoitoaine, hajuvesi, hiusgeeli tai muu tukanlaittoaine, meikit
Eikö sinulla mene rahaa hygienian hoitoon?