Minne lapsi jos sairastun ja joudun sairaalaan?
Olen kehitysvammaisen lapsen yh. Lapsen isä on kuvioissa, mutta on syystä ex. Hänen hoitoonsa ei voi luottaa.
Isovanhemmat on nyt suljettu pois, tilapäishoitoyksiköt suljettu. Kyllä pelottaa =(
Kommentit (29)
Voiko lapset sijoittaa tosta noin vaan johonkin perheeseen, kun on huomioitava että ovat altistuneet?
Tämän pandemian jäljiltää jää varmasti paljon surullisia tarinoita. Toivottavasti ei osu kohdalle.
Kaverilla on vammainen lapsi ja ovat pitkään etsineet tukiperhettä, joka säännöllisesti ottaisi hoitoon yhdeksi viikonlopuksi joka kk, eli omaishoitajan vapaiksi. Tällaista perhettä ei ole löytynyt.
Miten sitten muka olisi olemassa jotain perheitä, jotka etukäteen tutustumatta, yllätäen ottaisivat korona-altistuneen hoitoonsa???
Kaverilla on vammainen lapsi ja ovat pitkään etsineet tukiperhettä, joka säännöllisesti ottaisi hoitoon yhdeksi viikonlopuksi joka kk, eli omaishoitajan vapaiksi. Tällaista perhettä ei ole löytynyt.
Miten sitten muka olisi olemassa jotain perheitä, jotka etukäteen tutustumatta, yllätäen ottaisivat korona-altistuneen hoitoonsa???
Vierailija kirjoitti:
Nyt on poikkeustilanne ja kaikki mahdolliset paikat on suljettu. Ja jos minä sairastun, todennäköisesti lapsenikin sairastuu. Otettaisiinko hänet sairaana noin vain jonnekin 'laitokseen'. Kehitysvammaiset asuvat ainakin meilläpäin yksityisissä yksiköissä omalla vuokrasopimuksella, ei niihin noin vain mennä. Tilapäishoitoa tarjoavat kunnan yksiköt on suljettu ja omaishoitajien vapaat peruttu.
Olen koittanut soittaa vammaispalvelutoimistoon, mutta en ole saanut ketään kiinni. Haluan tietää mikä se varasuunnitelma on.
Meillä jokainen kunta kuuluu johonkin erityishuoltopiiriin ja näissä kaikissa on tilapäisasumisyksiköitä.
Missä asut. Etain teidän erityishuoltopiirin.
Vierailija kirjoitti:
Laitospaikkoja on mahdollista löytää. Tukiperhe on täysin eri asia, koska tukiperheet toimivat vapaaehtoisperusteella eikä heille maksettu palkkio ole kuin onneton pieni kulukorvaus.
Vierailija kirjoitti:
Tämän pandemian jäljiltää jää varmasti paljon surullisia tarinoita. Toivottavasti ei osu kohdalle.
Paljon vähemmän kuin toivot.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on poikkeustilanne ja kaikki mahdolliset paikat on suljettu. Ja jos minä sairastun, todennäköisesti lapsenikin sairastuu. Otettaisiinko hänet sairaana noin vain jonnekin 'laitokseen'. Kehitysvammaiset asuvat ainakin meilläpäin yksityisissä yksiköissä omalla vuokrasopimuksella, ei niihin noin vain mennä. Tilapäishoitoa tarjoavat kunnan yksiköt on suljettu ja omaishoitajien vapaat peruttu.
Olen koittanut soittaa vammaispalvelutoimistoon, mutta en ole saanut ketään kiinni. Haluan tietää mikä se varasuunnitelma on.
Kaikki viranomaiset käyttävät päivänsä näuden hysteeristen rauhoitteluun.
Ottavatko nämä perheet myös täysi-ikäisiä kehitysvammaisia, joilla on koronatartunta?