Uskoa ja toivoa luova positiivisuusketju: Mitä hyvää sanottavaa löydät koronavirusepedemiasta?
Aloitan: virpojat eivät tule kilkuttamaan ovukelloa sunnuntaina.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Rahaa noin 30 eur..ei tuloja..olen yrittäjä
Piristäkää minua pleese..menee koti ja yritys ..olen 55 vuotias...
Rikkailla eivät pääse taivasten valtakuntaan, neulansimäefekti jne.
Huoleton hevoseton mies.
Ajattele kesää ja vapautta maallisesta mammonasta. Kiipeä puuhun ja huomaat että voit oleskella siellä vailla huolenhäivää, istahtaa oksalle ja tähyille sinitaivaalle.
Puun alla, maan päällä ei ole mitään mistä huolehtia, ravintolan laskuista, kiinteistöveroista, vittumaisesta rumasti tatuoidusta kokista ja hänen hygieniansa puutteestaan, vesilaskuista ja siitä etteivät viemärit taaskaan vedä.
Olet vihdoinkin vapaa, kiitos koronan.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa noin 30 eur..ei tuloja..olen yrittäjä
Piristäkää minua pleese..menee koti ja yritys ..olen 55 vuotias...
PLEESE
Nähdään lentämisen ja muun turhan matkustelun seuraukset ja toivottavasti lentäminen vähenee merkittävästi myös jatkossa. Ilmastonmuutos hidastuu.
Opitaan näkemään lähelle. Suomi on hieno maa ja siihen kannattaa tutustua.
Oman maan ruuantuotanto ja viljelijät nousevat siihen arvoon, johon ne kuuluvatkin.
Ehkä merkittävintä on se, että näemme nyt monia asioita kirkkaammin ja selkeämmin kuin ennen.
Moni näkee yksityiselämässään tarkemmin sen mikä lopulta on tärkeää, mikä ei.
Mutta vielä merkittävämpää on se, että näemme nyt kaikki kuinka epäterve ja haavoittuva talousjärjestelmämme on. Jotenkin kuvottavia nämä uutiset että samalla firma kun pistää työntekijät pihalle, se maksaa järkyttävän suuria osinkoja.
Samoin terveydenhoito -- ajatelkaa jos meillä olisi ollut joku terveydenhuollon yhtenäinen EU-taso, jolloin olisi heti voitu reagoida, laittaa koko EU kiinni ja siirtää terveydenhoidon resursseja sinne minne ensimmäiset iskut osuivat?
Etätyön on pakko alkaa kukoistaa tämän jälkeen. Voisiko se tarkoittaa paranuksia työn ja perheen yhteensovittamiseen? Voisiko se edistää lähes koko Suomen pitämistä asuttuna? Vähentää työttömyyttä?
Ja toisaalta, pitäisikö Kiinan villieläintorit ja niihin liittyvät farmit pistää (vihdoin) kuriin? Pitäisikö Kiinan osallistua muiden maiden kustannusten kattamiseen, heiltähän nämä pöpöt tuppaavat pääsemään pakoon? Lintu-, sika-, Sars-, korona-, jne...
Jos osaamme ottaa tästä pandemiasta opiksemme, niin monet merkittävät yhteiskunnalliset uudistukset voivat alkaa tästä.