Naisille: Millaiseen mieheen rakastuit?
Ei kuvailla ihannemiestä, ei sitä miltä miehen pitäisi näyttää vaan kerrotaan, millainen mies sieltä kotoa löytyy. Ja halutessaan saa kertoa myös, miksi ihastui tai rakastui juuri kyseiseen mieheen.
Vain naisille.
Kommentit (14)
Just mietin, mikä oli syynä... Olimme järjestämässä ohjelmaa erään professorin eläkejuhlaan. Kokouksessa mulla kaatui jotkut tavarat nurin ja nykyinen mieheni oli ainoa, joka tuli pyytämättä auttamaan. Emme tunteneet varsinaisesti aiemmin, mutta molemmille toisen naama oli tuttu.
Olin ujo ja minulle on aina ollut jotenkin vaivaantunut olo miesten seurassa. Tuon yhden miehen seurassa tuntui, että voin olla oma itseni. Sen lisäksi mies katsoi minua jo ensimmäisellä kerralla suoraan ja vaikutti olevan kiinnostunut juuri minusta. Aiemmin miesten katseista näki, että siinä listataan plussia ja miinuksia. Pahimmat katsoivat päästä varpaisiin ja sitten käänsivät selän vaikka kyse olisi ollut ihan neutraalista kohtaamisesta.
Oma kuvaukseni:
Jossain tuolla ulkohommissa touhuaa parhaillaan supisuomalainen mies. Pituutta kertomansa mukaan 178 cm, painoa kuulemani mukaan (puhuva vaaka :-D) reilut 90 kg. Ei lapsia. Takanaan yksi avioliitto. Siniset silmät ja tumma taipuisa tukka. Ihossa aknearpia, hiukset vetäytyneet ohimoilta, hampaat hieman ristissä. Pohtiva ja keskustelutaitoinen, pikemmin introvertti kuin ekstrovertti, vaikka ovet ovatkin aina auki ystäville ja sukulaisille (valitettavasti). Kiinnostunut yhteiskunnasta ja kulttuurista. Tuloja en tiedä mutta kuulemma pienemmät kuin minulla (itse olen max keskituloinen). Ajaa noin 15 vuotta vanhalla hybridillä. Pitää eläimistä, vaikka itsellään ei sellaisia ollutkaan, kun tapasimme. Pitää myös matkustamisesta ja on matkustanut paljon sekä työskennellyt ulkomailla. Huolehtivaisin ja hellin mies, jonka olen koskaan kohdannut. Lojaali ystävilleen ja läheisilleen ja auttaa heitä aina kun voi. Tykkää nikkaroida, ratkaista ongelmia, käydä kuuntelemassa musiikkia ja elokuvissa, soittaa itse (kitara ja piano), moottoripyöräillä ja hoitaa puutarhaa. Lukee paljon ja seuraa yhteiskuntaa, tiedettä ja jonkin verran urheiluakin.
Ihastuin hänen silmiensä pilkkeeseen ja rauhallisuuteensa.
Päätin olla rakastumatta mieheeni ja johon oli aivan hyvät perustelut. Tosin vain muiden mielipiteiden vuoksi. Ajattelin, etten kestä kuunnella arvostelua ikäerostamme. Mieheni oli kuitenkin sitkeä ja osasi perustella syynsä, järjellisesti, miksi seurani kiinnostaa häntä. Ajan myötä annoin periksi. Hän on niin hauska, älykäs, vilpitön, avoin ja rehellinen. Itsepäinen, kyllä, mutta niin että voimme kuitenkin keskustella asiasta. Hän saa minut tuntemaan hyväksi ihmiseksi ja rentoudun hänen seurassaan. Hän ymmärtää, miten haluan olla aika ajoin yksin ja touhuta omiani. Sekin on todella tärkeää.
Mulla kävi tuuri. Mun mies on älykäs, hauska, positiivinen, iloinen ja ystävällinen. Ollaan samalla alalla, joten kuuntelee mielellään mun juttuja liittyy ne sitten työhön tai mihin tahansa muuhun. Viihtyy yksin, mutta on mielellään myös seurassa. Tykkää olla kotona, mutta lähtee aina mukaan teatteriin, leffaan, lenkille tai ravintolaan kun mä pyydän. Mun kaverit ja vanhemmatkin tykkää siitä. Se ei oo kovin romanttinen, mutta suostuu mun hömpötyksiin. Halaa ja pussaa. Seksi on mahtavaa, koska ottaa mun halut huomioon. Edistää konkreettisesti meidän yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia. Riitatilanteissa haluaa heti keskustella asiat ja pyytää anteeksi jos on tehnyt väärin. Se on semmonen perustyytyväinen, aina hyvällä tuulella. Arvostaa mun panostusta parisuhteeseen ja panostaa myös itse. Vieläkin ihmettelen että miten se kulki ees vapaana.
Yksi huono puoli löytyy: miehen mielestä siivoukseksi riittää, jos kerran viikossa pyyhkäsee murut pöydältä ja silmänlumeeksi käyttää rikkaimuria olohuoneessa.
Älykäs, hauska, herkkä, todella positiivinen, vahva, huumorintajuinen. Ottaa muut huomioon, tukee mua. Ihanan poikamainen joissain jutuissa, mutta kantaa aikuisen vastuun. En ois voinu paremmin valita. 20 vuotta takana <3
Alapeukuttajaa harmittaa, kun yksikään nainen ei ole sanonut rakastuneensa tummaan, pitkään, laatikkopäiseen, metsästäjänsilmäiseen lentäjäkirurgiin. Onhan se ikävää, kun yksikään ei ole maininnut edes miehen isoja tuloja ja korkeaa statusta.
Rauhalliseen, oikeastaan täysin lehmänhermoiseen mieheen joka tykkää siivota ja laittaa ruokaa.
Kosin viime karkauspäivänä. <3
Analyyttinen matemaatikko/ohjelmoija, lievästi autistinen. Osaa ajatella omilla aivoilla ja kyseenalaistaa typeriä normeja ja toimintamalleja. Ihana keskustelukumppani. Eläinrakas. Yritteliäs ja aikaansaava omassa työssään ja harrastuksissaan, muttei oikeastaan missään muussa. :D Ihanat siniset silmät ja tuuhea parta. <3 Yksi romanttisimmista asioista jonka teki suhteen alussa oli näyttää mulle taivaankappaleita teleskoopilla. Tuo muisto hykerryttää vieläkin!
Tunsimme entuudestaan vuosia. Olimme myös samalla työpaikalla jonkin aikaa ja ystävystyimme silloin paremmin. Meillä ei vuosiin ollut välillämme muuta kuin ystävyyttä, vaikka pidin miehestä kyllä ihmisenä valtavasti jo silloin. Hän ei ole klassisen kaunis poika, hänessä on tiettyä karheutta. Hyvin miehekäs ja kypsä persoona vaikeasta nuoruudesta huolimatta. Hän on rauhallinen eikä hermostu pienistä ja ottaa tyynesti minun hermoromahdukset. Lohduttaa ja huomaa, jos jokin vaivaa, mutta ei hyökkää heti kyselemään vaan antaa aikaa käsitellä asioita. Huumorintajuinen, hellä ja kiltti. Auttaa aina, jos vaan pystyy, oli kyse minusta, ystävistä tai sukulaisista. Joskus jopa oman jaksamisen kustannuksella. Haluaa, että kaikilla olisi hyvä olla. Pitää huolta ja osallistuu vauvamme hoitamiseen, osaa ehdottaa minulle omaa aikaa lähteä jonnekin, jos huomaa että alkaa seinät kaatua päälle. Arvostaa minua ja tekemiäni asioita, siivoamisesta, pyykkäämisestä ja ruuanlaitosta lähtien. Eläinrakas, otti minunkin koirani omikseen vaikka ne alkuun tuhosivatkin miehen omaisuutta. Tykkää tehdä asioita käsillään ja on siinä taitava. Remonttitaitoinen ja ahkera, kun saa projektin käyntiin.
Ei ole kaikkein puhuvimpaa sorttia, mutta jaksaa kuunnella sitäkin paremmin. Ei valita juuri mistään ikinä, vaikka joskus olisi aihettakin.
Huonoimpina puolina voisin sanoa tietynlaisen laiskuuden, asioiden hoitamisessa saattaa kestää ennen kuin tarttuu toimeen. Jättää jälkeensä myös sotkua, mitä sitten tekeekään. Arkihankintojen ja -toimintojen suunnittelu ei myöskään kuulu vahvuuksiin, esimerkiksi ruokaostokset useammaksi päiväksi, pyykkien peseminen ennen kuin kaikki vaatteet on loppu jne. Raha-asioiden hoitaminen myös vähän puutteellista, ei osaa oikein säästää vaan tili saattaa olla nollassa ennen palkkapäivää. Miinukset on pieniä ja niitä on niin paljon vähemmän kuin plussia. Rakastan. <3
Jykevä leuka ratkaisi. On kuin viivottimella piirretty leukalinja.....
Älykkääseen, hauskaan, heikkoon, ystävälliseen, päättämättömään, herrasmiesmäiseen, masentuneeseen, lahjakkaaseen. Löysimme toisissamme hengenheimolaisen.