KUMMITÄTI/SETÄ ASIAA!!!
Sanokaas mielipiteitä olenko mustasukkainen miehelleni tai jotain?+
Meidän hyvä tuttava perhe pyysi miestäni kummiksi lapselleen mutta minua ei! Jotenkin tuntuu vaan tyhmältä kun minähän ne joulu/synttäri lahjatkin ostan :)
Mieheni on kyllä tuntenut tämän ystävä perheen miehen aiemmin minua.. En tiedä onko sillä sitten vaikutusta?
MUTTA KERTOKAAS MULLE OLENKO TURHASTA MÖKSÄHTÄNYT?
Kommentit (20)
Ettekö te yhtään mieti millaisen ihmisen kummiksi haluatte?
Mitkä ovat kummin tehtävät? Kun otatte automaattisesti aina sen puolisonkin kummiksi?
Siinäpä se onkin kun minä just ajattelen sitä!Miksi pitää ottaa mieheni kummiksi kun tietävät hänet?? Ainut asia missä voin itseäni kehua on se et otan kummilapseni kylään meille (myös yökylään) muistan juhlat ja muutenkin olen tukena.
Täytyy vissiiin tehdä sit niin et kun tämä mieheni kummilapsi on tulossa hoitoon niin minä häivyn sit kuvioista..
MUTTA ONKO SEKÄÄN OIKEIN?
-ap-
Kätevää, toiset mun toiset miehen puölelta
ekalla lapsella on 3(silloin) yksinäistä ihmistä, sisareni, joka silloin vielä ei ollut kauaa seurustellut silloisen poikaystävänsä kanssa nykyään ovat naimisissa. Mieheni lapsuuden ystävä, hänen silloinen tyttöystävä tavattiin ensimmäisen kerran lapsen ristiäisissä/meidän häissä jotka siis olivat samalla kertaa. Minun lapsuuden ystävä joka silloin ei vielä ollut nykysien miehensä kanssa.
Ja toisella lapsella on siis veljeni ja hänen vaimo ja minun hyvä ystäväni jolla ei ole miestä.
Ensimmäisen kohdalla meillä ei siis ollut yhtään sellaista pariskuntaa jota oltas voitu pyytää niin pyysimme sitten yksinäisiä henkilöitä.
No nykyään sitten kun kutsutaan synttäreille niin totta kai kutsutaan puolisot myös mutta yhtään enempää ei tietenkään lahjoja tule vaan tuovat yhteisen lahjan.
T:7
Meinaatko että kun toinen pariskunnasta on kummi ja toinen ei niin tuovat omat lahjat?
Vierailija:
he ovat vain laskeneet että ottavat avio-avopareista toiset osapuolet niin saavat tuplasti lahjoja :)
Jos olette avopari, niin sitten ehkä voin ymmärtää, että vain toinen otetaan. Tai jos lapsen vanhemmat ovat vain ystäviä eivätkä sukulaisia... mutta siltikin olen sen verran vanhanaikainen, että avioparista molemmat pitäisi ottaa kummeiksi eikä vain toista.
jos on pariskunta kummeina niin he tietenkin tuovat yhden lahjan. Jos on pariskunnista vain toiset niin eivät he osta yhteistä lahjaa vaikka ovatkin molemmat lapsen kummeja. ymmärrätsä?
Minuakaan ei pyydetty kummiksi kun puolisoni oli seurustelumme ' hieman' epävakaassa vaiheessa ilmeisesti näin ohjeistanut mutta tämä nyt oli enemmänkin puolisoni ansiota kuin kummien. Toisaalta: Eipä olisi paljoa kiinnostannutkaan :)
Ole huomaavainen miehellesi, kuitenkin.
RisaMaya:
Mitkä ovat kummin tehtävät? Kun otatte automaattisesti aina sen puolisonkin kummiksi?
No eikös toi sitten ole tosi törkeetä olla ottamatta sitä puolisoo.. Ai sua ei haittaa, et tää epäkelpo puoliso sitten aattelee, et niin no enhän mä ookkaan niin hyvä ihminen et olisin voinut olla virtasten kullannupun kummi.. Voi jösses.. Lämmittää varmaan tein kaikkien välejä..
Joten kyllä meillä ainakin suhde on ns. vakaalla pohjalla!
Ei se ainakaan siitä ole kiinni :/
-ap-
Joten kyllä meillä ainakin suhde on ns. vakaalla pohjalla!
Ei se ainakaan siitä ole kiinni :/
-ap-
Ei siinä ole mitään huonoa tapaa jos pyytää vain toisen! Ei tulisi mieleenkään miettiä että " jaahas, mikäs pariskunta pyydettäis lapselle kummiksi" . Mistä ihmeestä ihmiset ylipäätään on saanut ajatuksen alkaa pyytää pariskuntia kummeiksi.
Meidän lapsilla on yksikkökummit (vai miten kutsutaankaan henkilöä, jonka puoliso ei ole kummi?). En edes tiennyt, että kummiksi on tapana pyytää pariskuntia, ennen kuin kuulin siitä täällä palstalla. Perinteissä on varmasti eroja. Olisiko mahdollista, että hekään eivät ole kuulleet kummipariskuntaperinteestä? Tuskin kukaan loukatakseen pyytää tai jättää pyytämättä kummiksi.
Ehkä lapsen vanhemmat ovat halunneet kummiksi juuri miehesi? Ehkä heidän mielestään synttäri-, nimipäivä-, ja joulumuistamiset ei ole tärkeä osa kummiutta? Ehkä naisten tapa olla kummi ei ole se ainoa oikea?
Toinen pointti parikummitteluun: Meidän lapsen yksi kummeista on lähisukulaisen ex-puoliso ja minusta on ihanaa, että juuri hän on kummi. Kummius olisi ehkä eron jälkeen jäänyt, jos kummiksi oli pyydetty pariskunta.
Meidänkin lapsella on kummina mies jonka vaimoa emme pyytäneet, ja hän on varmasti edelleen asiasta ihan raivona.... Miehensä on ihana kummi, viettää paljon aikaa kummilapsensa kanssa ja osaa ostaa lahjatkin ihan itse.
he ovat vain laskeneet että ottavat avio-avopareista toiset osapuolet niin saavat tuplasti lahjoja :)
että en piruuttanikaan ostaisi mitään lahjoja enkä muistuttaisi miestä. Miksi tekisin niin, eihän se minun kummilapsi ole. Huomaavat pian ettei ylitsesi olisi kannattanut kävellä ellei miehesi ole harvinaisen huomaavainen mieheksi.
Ei jouluna, ei synttäsrinä yms.
Tottakai myös käsitän sen että jokainen pyytää ketä haluaa.. jotenkin vain tuntuu hullulta ajatukselta.. en tiiä miksi.
Kaippa täytyy yrittää vaan olla tukena TAAS miehelle tässä asiassa.
-ap-
Mutta kai tämäkin on sellainen asia mistä kaikki on erimieltä.
Minulle on opetettu niin että molemmat pyydetään mutta taas työkaverini mielesetä on ihan normaalia että voi pyytää vaan toista vaikka olis olllut iät ja ajat yhdessä.
Mutta minä en pyytänyt veljeäni ekan lapsen kummiksi koska en halunnut hänen vaimoaan kummitädiksi, ja onneksi en pyytänyt, ei mennyt kun pari vuotta niin he erosivat. Toisen lapsen kummiksi sitten pyysin veljeni ja hänen uuden vaimon ja onnekis olin silloin ekalla kerralla järkevä ei olisi voinut toinen lapseni saada parempia kummeja kuin veljeni ja hänen nykyinen vaimonsa lapselle ovat.
Mut mä oonkin niin perinteinen ihminen, varmaankin.. En ymmärrä alkuunkaan tätä nykyajan touhua, et lapsella pitää olla 16 kummia (noin kärjistetysti) Tulee ihan väistämättä mieleen, et lahjoja siinä vaan kalastellaan.. Kyllä ennen vanhaan riitti yks kummipariskunta. Jotkut sitä vähän ihmetteli, kun meidän kaksoset sai kummatkin oman kummipariskunnan ja that' s it.. Ja mitä oon kuunnellut useiden kavereiden juttuja, kun lapsella on monta kummia, niin monet niistä ei edes muista lasta juhlapäivinä.. Taitaa siinä olla kummilla ajatus, että kun meitä on niin monta, niin kyllä joku muistaa..