Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesburgerin hätähuuto: ”Olen polvillani täällä pöydän vieressä”

Vierailija
31.03.2020 |

https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c

Voi voi. Mitäs tää sanoikaan sosiaaliturvasta? Nyt töitä tekemään, kyllä se siitä.

Kommentit (330)

Vierailija
81/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan ne hänen kommentit työajan pidentämisestä ja siitä että suomalaisten pitäis tehdä viikossa enemmän työtunteja.

Hän itse tarjoaa työntekijöilleen muutama tunti /viikko -diilejä.

Ihmeelliset kommentit versus oma toiminta.

Vierailija
82/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan mene tämän kriisin jälkeen yhteenkään yritykseen joka:

-on haukkunut työttömiä, mutta vaatii nyt käsi ojossa ilmaista rahaa valtiolta.

-joiden omistajien olen tiennyt eläneen hulppeasti jahteineen ja luksuslomineen ennen kriisiä, ja nyt mankuvat heti muita apuun parin kuukauden tappioiden jälkeen.

Sori tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sukua Mika laumasuoja salmiselle?

Vierailija
84/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sex Pistols: Seventeen

"I don't work... I´m a lazy sod! Duuni ei nappaa! Oon laiska veikko!"

Vierailija
85/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan kylmästi käteistä. Luulen, että valtio tarvitsee tässä 15-20 miljardia euroa velkaa. Sillä kuitataan kaikki yritysten tappiot, jotta ne voivat kriisin jälkeen jatkaa normaalisti."

Niin. Riskit kuuluvat valtiolle, valtion pitää ottaa velkaa, jotta yritykset välttyvät tappioilta. Tappiot sosialisoidaan ja voitot pistetään omaan taskuun. Vielä kun työttömät saisi ilmaiseksi töihin.

Pakko sanoa että tykkään Trumpin mallista enemmän.

Kylmästi käteistä yksityisille ihmisille, jotka pistää sen vuokranmaksuun, sähkölaskuun ja ruokakauppaan. Eli heti rahan kiertämään ja elvyttämään yrityksiä. Jos yrityksille antaa, on vaarana, että toimari pistää silti lapun luukulle ja rahat taskuun.

Vierailija
86/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää nyt ymmärtää kapitalistivihassanne, että tässä ei ole kyse yksittäisestä yrittäjästä. Hesburger työllistää jutun mukaan 7500 ihmistä. Noita ei yhden pääomistajan hyväntekeväisyydellä pelasteta, vaikka antaisi tuhkatkin pesästä.

Joo mutta jos saadaan sen kaaduttua tilalle ravintola-ketju, joka myy terveellisempää ruokaa esim?

Vierailija
87/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesen ruoat eivät edes ole erityisen hyviä. Itse käyn aina mäkkärissä jos pikaruokapaikassa käyn. Edullisemmat ruoat ja ranskalaiset eivät ole kuivia käppyröitä, hampurilaisista puhumattakaan.

Hese nyt kuitenkin käyttää enemmän suomalaisia raaka-aineita ja maksaa enemmän veroja Suomeen.

Mut jos tykkää hormonilihasta niin sitten mäkkäriin.

Vierailija
88/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aidosti pahoillani kaikkien yrittäjien puolesta, joilla tulee nyt takkiin. Ihan jokaisella ihmisellä tulee takkiin tässä tilanteessa nyt jollakin tavalla, samassa veneessä ollaan. En siis ole vahingoniloinen.

Mutta näitä uutisia lukiessa tulee kyllä mieleen, että jos jotakin hyvää pitää tästä tilanteesta etsiä, niin ehkä taloudellinen oikeisto ja muut ylimieliset ja vihamieliset nettihuutelijat alkavat nyt nöyrtymään kun ymmärtävät, ettei se heidänkään leipänsä niin varma ole. Leipäjonoon mahtuu niin työtön kuin toimihenkilö ja toimitusjohtajakin. Ei täällä kukaan ole toista parempi.

Olen samaa mieltä! Eräs tuntemani työttömiä ja köyhiä väheksyvä ja naureskeleva hyypiö sai juuri kuulla joutuvansa lomautetuksi ja ei edes ole varmaa jatkuuko työt miten... Kyllä hykersin vähän vahingoniloisena. Oliko tämä nyt hänen oma syy ja omia valintoja, kun aina muiden elämäntilanteista jankkasi.

Vierailija
89/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Hesen talous ei kestä muutamaa hiljaisempaa kuukautta? Hämmentävää.

Tollanen iso hamppariketju.

Vierailija
90/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt viljelijöiden avuksi vaan perunapellolle.  Sieltä ne ranskanperunatkin tulevat.

Mutta eikö ne tule ranskalaiselta pellolta..?😱

Vierailija
91/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eräs tuntemani työttömiä ja köyhiä väheksyvä ja naureskeleva hyypiö sai juuri kuulla joutuvansa lomautetuksi ja ei edes ole varmaa jatkuuko työt miten..."

Karman laki...

Vierailija
92/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just lataamassa 50 e bonuskortille saldoa. Lataan ens kuussa toisen 50e. Käytän suurinpiirtein sen verran normaalisti heseen kuussa. Ihan peestä jos hese kaatuu ja jää vaa joku McDonalds tilalle. Oikeesti. Kaikki käy hesellä! Pelastetaan hese!

Vierailija
93/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei. Olen boikotoinut heseä yli 10 vuotta, ja Salmelan lausunnot aikanaan saivat minut myös aina advokoimaan ko. firmaa vastaan kun vaihtoehtona oli mm. hakea Mäkkäristä safkat.

Nyt sitten Salmela sanoo että kylmää käteistä pitäisi jakaa firmoille, jotta selviävät, mutta mm. työttömille pitäisi antaa vain ilmaisharjoitteluita ja kehotuksen ruveta yrittäjäksi tukien sijaan?

Toivon että Salmela kuolee Coronaan ja hese menee konkurssiin.

Rumasti sanottu, mutta samaa toivon. Aivan hel vetin itsekäs ukko! "Mutku minäminäminä..!" En osta enää yhtään burgeria tuosta puljusta! KAIKKI MUUTKIN YRITTÄJÄT ovat pulassa, mutta vain Heselle pitäisi työntää kylmää käteistä. Muut yrittäjät keksivät UUSIA toimintatapoja, mutta onhan se nyt liikaa vaadittu, että vanha jäärä keksisi jotain uutta.

Vierailija
94/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion eli veronmaksajien varoilla kustannettava tukipaketti tulee kohdistaa pienille ja keskisuurille yrityksille, ei pörssiyhtiöille. Niille löytyy rahoitusta pankeista ja rahastoista, koti ja ulkomailta.

Vierailija
95/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärin safka on oikeasti parempaa. En tiedä mikä siinä on mutta joka kerta Hesen ruoasta tulee vatsavaivoja mutta Mäkkärin ruoasta ei. Tai vaan vähän.

Vierailija
96/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Hesburger järjestä kotiinkuljetusta?

Vierailija
97/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmelalle tiedoksi, ettei se raha tule seinästä.

Vierailija
98/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko niitä tukia jaossa montako miljoonaa? Pistetääs jokaiselle suomalaiselle milli katsomatta mitä nyt tekevät.

Pysyn kyllä visusti karanteenissa ja elätän itseni tuolla tasapuolisesti jaetulla miljoonalla. Oma moka sitten, jos ei joku sen kanssa pärjää.

Olis ainakin reilua ja talouskin tykkäisi.

15 miljardia yritystukea voitaisiin jakaa myös niin, että kukin suomalainen saisi nyt about 3000 euroa (laskinko oikein?) käteen kulutusrahaa, myös lapset. Eli sillä ehdolla, että raha pistettäisiin heti kiertoon eli yrityksille. Tilille tai sukanvarteen jemmaavilta mummoilta otettaisiin raha pois.

Vierailija
99/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös vauvapalstan mammat vois tehdä jonkun kampanjan? "Pelastetaan Hesburgerit yksi hampurilainen kerrallaan" ja jokainen mamma lupaisi käydä Hesessä vähintään neljä kertaa viikossa eli ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin :)

Kuulostat siltä ettet ikinä ole muuta syönytkään.

Vierailija
100/330 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiohan on antanut yritystukea 4 miljardia vuodessa viimeisen kymmenen vuoden ajan. Eikö siitä jäänyt yhtään pahan päivän varalle?