Hesburgerin hätähuuto: ”Olen polvillani täällä pöydän vieressä”
https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c
Voi voi. Mitäs tää sanoikaan sosiaaliturvasta? Nyt töitä tekemään, kyllä se siitä.
Kommentit (330)
Nyt on aika keksiä ratkaisua pikaruokaloiden jätemääriin.
Ruokaravintolan työntekijänä ei siis pikaruoka, voin sanoa että ruokaa menee jättimääriä roskikseen kaikissa buffet tyyppisissä ravintoloissa. Myös risteilyillä ja hotelliaamiaisilla.
Jospa corona muuttaisi tapojamme kohti parempaa ja ruuan haaskaus loppuisi.
Ja ihmisten ylensyöminen itsensä sairaiksi.
Minusta lihavuudessa ei ole mitään positiivista.
”Jokainen turha ja tehoton yksilö, joka on tässä paketissa, on vientituotteen hinnassa, ja siksi meillä ei kauppa käy”, Salmela analysoi Suomen vientikauppaa. :D
Eilen ajoin mäkkärin ohi ja oli auki? Mikä tässä nyt on tilanne, onko jotain uutista mistä lukea tästä ?
Zinc
Vierailija kirjoitti:
”Jokainen turha ja tehoton yksilö, joka on tässä paketissa, on vientituotteen hinnassa, ja siksi meillä ei kauppa käy”, Salmela analysoi Suomen vientikauppaa. :D
Ja nyt Heikki Salmela vaatii yhteisestä kassasta 20 miljardia?
Voin kertoa, että on sen verran veemäinen ihminen, että polvillaan anelut ei ihan hirveästi herätä myötätuntoa ja minulle aivan sama vaikka koko firma kaatuisi. Hesen vaihdettua ranskikset vastikään ällöttäviin löllöranskiksiin loppui meidän perheen vähäisetkin käynnit hesessä. Mielummin haen tällaisena aikana paikallisista pienistä rafloista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on aika keksiä ratkaisua pikaruokaloiden jätemääriin.
Ruokaravintolan työntekijänä ei siis pikaruoka, voin sanoa että ruokaa menee jättimääriä roskikseen kaikissa buffet tyyppisissä ravintoloissa. Myös risteilyillä ja hotelliaamiaisilla.
Jospa corona muuttaisi tapojamme kohti parempaa ja ruuan haaskaus loppuisi.
Ja ihmisten ylensyöminen itsensä sairaiksi.
Minusta lihavuudessa ei ole mitään positiivista.
CORONA CORONA CORONA opettele kirjoittamaan! 😑🔫
Suosikaa pieniä yksityisiä grillejä hesejen ja mäkkärien sijaan. Niitä ei löydy ABC-tornien alta, mutta esim google mapsista löytyy kyllä kun laitat vain hakusanaksi "grilli" ja alat zoomailla.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuo 20 miljardin tukipotin jakaa yksityisille kansalaisille ja kotitalouksille. Silloin kulutus ohjautuisi yrityksille, joiden palveluille on oikeasti kysyntää ja tehottomat poistuisivat rasittamasta kokonaisuutta. Näin se myös päätyisi kulutukseen maan sisällä eikä valuisi osinkoina veroparatiisisijoittajan laariin.
Olisi niin helppoa valtion ottaa pieni laina !
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että on sen verran veemäinen ihminen, että polvillaan anelut ei ihan hirveästi herätä myötätuntoa ja minulle aivan sama vaikka koko firma kaatuisi. Hesen vaihdettua ranskikset vastikään ällöttäviin löllöranskiksiin loppui meidän perheen vähäisetkin käynnit hesessä. Mielummin haen tällaisena aikana paikallisista pienistä rafloista ruokaa.
Sama täällä. Hyviä grillejä ja muita pienyrittäjien paikkoja löytyy kyllä. Itse olen käyttänyt niitä aina kun mahdollista. Lasten kanssa käydään kerran vuodessa ketjupaikassa toteamassa, että vakiogrilliltä saa parempaa!
Miten tuo Hesen pamppu kehtaa vaatia kaikkia yhteiskunnan tukia juuri hänen firmalleen?
Oksettaa!
Me veronmaksajat voitaisiin tietysti lainata Heikille rahaa ja sitten saada se yhtiön tuloksesta takaisin. Näinhän pienyrittäjä ja kotitalous toimii kun tulee taloudessa tiukkaa tai ylimääräisiä äkillisiä menoja.
Ei hesen työntekijät talolainojaan niillä töillä maksele. Taskurahoja.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kyllä Hesellä satunnaisesti, mutta kyllä tuo Salmela on aika vastenmielinen tyyppi.
Hänen ajatuksensa ovat ryysyisistä rikkauksiin ihmisen ajatuksia.
Hänen on tehnyt rahansa itse ja käsittääkseni ihmisenä ihmiselle ihan mukava ihminen.
Vasten mielisenä pidän ihmisiä, jotka itkevät että osinkoja tässäkin tilanteessa pitää maksaa, että niillä voi ostaa nyt halpoja osakkeita. Eräs harmaa hapsi herra näin teki jossain jutussa viime viikolla.
Hesen ruoat eivät edes ole erityisen hyviä. Itse käyn aina mäkkärissä jos pikaruokapaikassa käyn. Edullisemmat ruoat ja ranskalaiset eivät ole kuivia käppyröitä, hampurilaisista puhumattakaan.
Saatoin saada kauhean ripulitaudin Hesestä kerran. Hämeenllinnassa, sieltä kauppakeskuksen Hesestä. En ole sen koommin uskaltanut Heseissä uskaltanut käydä.
Hesburger on yksi syyllinen siihen, että katukuvassa näkee nykyään niin paljon lihavia. Selvitköön omillaan tai kuolkoot yrityksenä pois, senttiäkään ei tarvitse verorahoja antaa.
Hese on tehnyt vuosikymmeniä useita miljoonia voittoa, joten ei sen pitäisi pariin hiljaisempaan kuukauteen kaatua. Ehkä Salmela puhuu muiden yrittäjien puolesta.
This is a best day of my life ;)
20 miljardin tukipotti olisi 4000€ per kansalainen. Neljän hengen perhe tukisi näitä yrittäjiä siis 16000 eurolla sen lisäksi, että omakin talous on ottanut osumaa.