Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1257)
Vaihdoin Slindasta Cerazetteen ja aloin välittömästi hoikistumaan. Nesteet lähtee, selluliitti lähtee, kroppa napakoituu -onko se se desogestreelin androgeeninen vaikutus? Slindahan on ANTIandrogeeninen.
Nyt seuraan tuleeko sitten finnejä tai lähteekö hiuksia. Tm. androgeeniselle hormonille olennaista.
Söin slindoja kahteen otteeseen, ensin vuoden ja sitten 3kk. Välissä olin luomuna.
Ensimmäisen vuoden aikana en huomannut oikein hirveästi haittoja, koska olin sairauden takia muutenkin sänkypotilaana, joten oli mahdoton arvioida pillereiden vaikutusta normielämässä.
Sitten tämä toinen 3kk:n kokeilu, tällä kertaa normielämässä.
Menkat jäivät pois saman tien ja sitä myöten todella vaikea migreeni (loistavaa!).
Mielialani muuttui lähes heti kiukkuiseksi, itkuiseksi ja riidanhaluiseksi. Hiljalleen vajosin omaan mustaan masennuksen maailmaani, enkä edes tajunnut sitä itse, ennen kuin oli käynnissä 50000000. riita mieheni kanssa ja huusin, että mietin itseni hirttämistä (wtf??).
Ennen slindoja olin sairaudestani huolimatta onnellinen ja odotin tulevaisuuttakin innolla, suunnittelin kaikkea.
Libidoni kuoli 100%, ja samaa tahtia parisuhteeni alkoi kärsimään valtavasti, koska persoonallisuuteni tilalle oli pesiytynyt joku päästään pimahtanut, raivohullu, frigidi, masentunut jakomielitautinen, joka vain itki ja suuttui kaikesta.
Töissäni olin kirjaimellisesti stressaantunut kaikesta ja 3kk:n jälkeen näin vain mustaa enkä välittänyt enää mistään, kaikki vain masensi ja ahdisti.
Jaksoin tuon 3kk, koska gyne oli käskenyt odottamaan sen ajan, että elimistö tottuu ja haitat loppuvat:) siis olin vetämässä itseäni j o j i o n joka toinen päivä ja heitin sormukseni kertaalleen menemään.
Lopetin slindat, ja neljässä viikossa mieleni kirkastui, libidoni alkoi palailemaan (myös migreeni :/), en ole enää riidellyt mieheni kanssa enkä edes hahmota että mitä olen tuntenut tuona ajanjaksona olen jälleen iloinen ja innoissani työssäni, ja elämässäni, ja parisuhteessani. Olen taas oma itseni.
Terveisiä sille gynelle, jolle kerroin haittavaikutuksista ja joka vastasi, että ei tuo pilleri voi sellaista aiheuttaa hv :-)
Hyvä Slinda! kirjoitti:
Slinda on ollut toistaiseksi positiivinen yllätys. Aloitin Slindan ovulaatiokipuihin ja runsaisiin ja kivuliaisiin vuotoihin kolme vkoa sitten kuukautisten 2. vuotopäivänä. Toistaiseksi olen ollut aivan vuodoton ja muutenkin mitään sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt jes<3. Ihoni on aina ollut aika hyvässä kunnossa ja nyt näyttää ettei edes pieniäkään finnejä tule.Taidan kokeilla ottaa tässä liuskassa myös lumepillerit. Ilmeisesti osa naisista on vuodoton myös lumepillereiden aikaan ja mikäli näin on myös omalla kohdalla,niin sehän tietää pitkässä juoksussa rahan säästöä.
Odotapa vaan kun olet pidemmän aikaa syönyt niin sitten on hvetti irti haittojen kanssa.
Itse toivon todella että saisin vaihdettua P Noriin omani ensi viikolla
Kauanko teillä kesti että hiukset lähti kasvamaan slindojen jälkeen takaisin?
Onko jollekin Slinda aiheuttanut erittäin kipeät nännit? Vai pitääkö tässä lähteä raskaustestiostoksille..
Kyllä mulla oli slindalla tissit kipeät. Helpotti, kun tuli menkat (tai tyhjennysvuoto siis).
Oon näitä desogestreliin vaihtaneita... menkat oli pois 1,5 kk ja nyt alkoivat todella runsaana. Neljättä päivää vuotaa kuin seula eikä loppua näy. Toki en vielä ole ainakaan pariin päivään huolissaan, mutta eikö minien pitäis niukentaa vuotoja... slindalla niukkeni, mutta toistui joka toinen viikko.
Puoli vuotta syönyt nyt tätä pilleriä, vaihto vuosikausia hyvin sopineesta Yasminesta ilman haittoja tähän hirvitykseen, mutta aurallisen migreenin takia (vaikka itse luulen, että näköhäiriöt johtuivat enemmän toisen silmän ongelmista), minut pakotettiin vaihtamaan pelkkää progestiinia sisältävään valmisteeseen. Sama keltarauhashormoni kuin edellisessä yhdistelmäpillerissä, siksi tähän päädyin. Mitään muuta kamalaa ei ole tapahtunut, nukunkin paremmin, mutta otsa ja leukalinja räjähtivät heti alussa syksyllä pikku finneille kuin teinillä, ja maaliskuussa ensimmäisen kevätauringon myötä ilmaantui useampi mätäpaise jo parin päivän jälkeen poskiin. Ja tänään aamulla löytyi jo kuudes iso mätäpaise, nyt nenän alta, nuo vanhatkin ovat vielä naamalla. Osasin tätä odottaa, koska Slindan ja Slyndin (sama valmiste ulkomailla) haittavaikutuksina on akne joka kymmenennellä käyttäjällä, ja kuulemma UV-säteily ja auringonvalo usein laukaisevat etenkin hormonaalisen aknen, mutta naurettavaa, että miltei viisikymppisenä joudun tällaista vielä sietämään. Koskaan ennen ei ole ollut iho-ongelmia, ja nyt lääkäri jo viime viikolla ehdotti minulle vain antibioottikuuria, kun kysyin, että saanko vaihtaa takaisin estrogeeniä sisältävään pilleriin. Nämä sormenpään kokoiset kystiset aknenäppylät ovat vielä todella kipeitä, nuo pikkufinniryppäät taas eivät muuta kuin vain rosoista näppylää naamalla, mutta en voi kellekään tätä pilleriä suositella. Sama mahdollinen finniongelma on toki kaikilla pelkkää progestiinia sisältävillä pillereillä, finninaama tarvitsisi sen estrogeenin, mutta järkyttäviä sivuvaikutuksia on kyllä näissä. Tämä ei lihottanut minua kuitenkaan, itse asiassa hoikistuin muutaman kilon tällä, mutta mieluummin ottaisin ne kilot takaisin näiden kipeiden mätäpaiseiden sijaan. En suosittele ainakaan vanhemmille hyväihoisille tätä pilleriä.
Olen syönyt nyt tammikuusta alkaen Slinda merkkisiä minipillereitä. En ole syönyt lumetabletteja ollenkaan ja koko ajan on ollut epämääräistä vuotoa. Nyt kuitenkin olen vuotanut jo 29 päivää putkeen.
Toivon vain että tämä loppuisi ja normaali elämä saisi jatkua
Olen syönyt Slindoja nyt vajaan kaksi vuotta. Vaihdoin Sandozit Slindaan kovien kuukautiskipujen takia, koska ehkäisytäti näin minulle ehdotti kokeiltavaksi. Nämä pillerit todella auttoivat kipuun ja vähensivät vuotoa, jonka jälkeen ajan kanssa vuoto on loppunut kokonaan. Huomasin kuitenkin heti alussa, että nämä vaikuttavat päähän negatiivisesti. En osaa sanoa tarkalleen miten, mutta ehkä kiukku, herkkyys ja masentuneisuus ovat lisääntyneet. Ikään kuin aaltoina, välillä on hyviäkin jaksoja. Nännit olivat alussa myös erittäin arat. Isoin miinus Slindoissa itselläni on rasvainen naama, muuten olen kauttaaltaan kuiva akka. Naamaan pisaroi rasvaa niin, että sitä saa välillä kesken työpäivää paperilla kuivata. Tämän takia tulee helposti pahoja kipeitä finnejä/tulehduksia. Olen välillä saanut finnit kuriin tekemällä erinäisiä rituaaleja, noitapiirejä tai uhraamalla neitsyen verta jumalille. Kunnes ne sitten taas tulevat takaisin yhden pesukerran väliinjättämisen takia. Aikaisemmin ihoni on ollut hyvä eikä ole ollut finnejä edes teininä, nyt ikää 30v. Seksihaluihin ei paljoa ole vaikuttanut, välillä on huonompia aikoja, mutta ne laskettakoon normaalin elämän kulkuun.
Olen miettinyt erilaisen ehkäisyn kokeilua, mutta se jääköön syksylle. Isoin plussa kun on menkattomuus ja se on hyvä näin kesää kohden. Mutta naaman rasvaisuuden ja mielialan takia olen alkanut miettimään vaihtoa. Siihen asti saparot päähän, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. :)
Mulle ei oo sopineet MITKÄÄN pillerit koskaan, kaikkien kanssa ollut tuskaa. Slindat ekat sopivat. Ainoa miinus on ummetus.
Aluksi Slindasta ei mitään huonoja sivuoireita. Nyt 9 kk käytön jälkeen huomaan järkyttäviä sivuoireita: seksihalut kateissa, limakalvojen kuivuus, hiusten rasvoittuminen, turvotus, itkuisuus, masentuneisuus, ahdistuneisuus
Aloitin Slindat endon ja runsaiden vuotojen hoitoon. Pakko kuitenkin lopettaa sivuoireiden vuoksi :(
Olen nyt syönyt Slindoja muutaman kuukauden ajan. Aloitin runsastuneisiin kuukautisiin ja koventuneisiin kipuihin. Nyt kivut jääneet pois ja vuoto todella niukkaa. En ole vielä havainnut mitään haittavaikutuksia, iho oli muutaman vuoden ajan ennen aloittamista hieman ärtynyt (en käyttänyt ehkäisyä), nyt iho on selvästi parempi. Ikää minulla 46. Nuorempana söin pitkään tavallisia pillereitä, eipä niilläkään ollut minuun haittavaikutuksia.
Hei!
En ole koskaan kommentoinut (enkä ajatellut kommentoivani) MITÄÄN vauva.fi-sivustolle. Kuitenkin näitä kommentteja itse luin ahkerasti ennen Slindojen aloittamista (minä joka ajattelin myös etten koskaan aloita hormonaalista ehkäisyä). Sain aivan hirveän ahdistuksen ja pillereiden aloituspäivänä olin varma, että vähintäänkin kuolen kun ensimmäinen tabletti menee kurkusta alas, niin paljon täällä oli negatiivisia kommentteja ja lietsottu huonoja kokemuksia.
Haluan kuitenkin kirjoittaa kommentin mikäli rohkaisen edes yhtä henkilöä tällä tekstillä. Minulla ei toistaiseksi ole ollut minkäänlaisia ongelmia ja ensimmäinen laatta on lopuillaan. Muista, että jokainen keho on erilainen ja pillereiden aloitus voi myös olla elämäsi paras päätös tai mikäli ei, voi ne aina lopettaa. Muista myös, että n. 90% käyttäjistä, joille kyseinen merkki sopii, tuskin edes vaivautuu tänne mitään kirjoittamaan. Kokeile siis vaan rohkeasti, voi hyvinkin olla, että nämä pillerit sopivat sinullekin vallan mainiosti
Aloitin Slindat noin 8 kuukautta sitten. Alkuun ei mitään ongelmia, vaihdoin e-pillereistä joten pelkkää positiivista mm. Päänsäryt väheni 95 prosentilla. Maalis-huhtikuussa ihoni alkoi voimaan huonosti ja läpivuotoa ilmeni. Jossakin vaiheessa läpivuoto oli lisäksi todella runsasta. Nyt viimeisimmän kuukauden aikana akne on räjähtänyt käsiin ja tuntuu pahenevan. Muistan lukeneeni, että Slindat saattavat reagoida aurinkoon ja UV-säteilyyn ja sen myötä laukaista aknen. Sen puoleen kävisi järkeen, että yhtäkkiä huonontunut iho johtuisi pillereistä. Mietin, jos tätä vauhtia akne pahenee, missä jamassa ollaan kesän lopulla. Olen varannut ajan terveydenhuoltoon jotta voitaisiin miettiä vaihtoehtoja mutta pahoin pelkään, että paljoa ei ole tarjolla. E-pillereitä en voi syödä, kun mitä luultavammin estrogeeni nostaa verenpaineeni kattoon ja tuo päänsäryt. (Se estrogeeni, joka taas auttaa ihoani).
Vierailija kirjoitti:
Hiustenlähtöä tuntuu täälläkin olevan, yhtäkkiä huomasin että ohimoita on ns. miesmäisesti lähtenyt melkein kaikki hiukset, olivat ohuet kyllä jo ennestäänkin. Johtuiskohan slindoista, kohta 6kk takana muuten kyllä sopineet ihan hyvin, hyvin pientä satunnaista tiputtelua vain. Ja nestettä poistavat tehokkaasti eli on sellainen hoikka olo :) mutta hiustilanne nyt pelästytti.
Hiusten kanssa pitää muistaa että ne reagoi viiveellä. Jos siis hiukset alkaa sulta lähteä nyt niin jotain on tapahtunut puoli vuotta sitten. Sä alotit pillerit sillon, joten voi hyvin johtua siitä. Toki voi johtua muustakin. Mutta tuo tilanne voi korjaantua pillereitä lopettamattakin kun kroppa tottuu hormoneihin. Aikaa siihen kyllä menee.
Multa lähti hiukset kun sairastin koronan pahana eikä ne ole vieläkään kondiksessa.
Farmasisti kirjoitti:
Meow kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku onko jokainen Slinda pilleri "samanarvoinen"? Mietin että voisiko olla esimerkiksi matkameikkilaukussa varmuudeksi mukana yksi laatta, josta voisi sitten aina matkalla popsia pillerin päivässä siltä varalta, jos varsinainen käytössä oleva laatta vaikka unohtuu kotiin? [/quote
Mikäli ymmärsin kysymyksesi oikein, niin ei ole "samanarvoisia". Niissä pillereissä on eri määriä vaikuttavia aineita, siksi on tärkeää et ne syödään oikeassa järjestyksessä. Toki jos muistat missä kohtaa siinä kotiin unohtuneessa liuskassa meet, niin sitten vois ottaa siitä varaliuskasta.
Nyt fatkat selviksi: Slinda-pillerit sisältävät saman verran vaikuttavaa ainetta, lukuun ottamatta laatan viimeiset, eriväriset 4 tablettia (lumelääke, joka ei siis sisällä keltarauhashormonia).
Onko tämä varmasti totta?
Että jokasessa valkoisessa slindassa on samanverran vaikuttavaa ainetta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan tietoa, kuinka tarkka 24h aikaikkuna on? Ihan mahdotonta omalla elämänrytmiä löytää hetki vuorokaudesta samaan aikaan, jolloin voisi varmistaa, että minuutilleen onnistuu.. 😅
Luin ketjun, tuo on kerrottu. Parin tunnin heitto on ok. Joku sanoi että jopa 12h voi heittää mutta en itse luottaisi tohon. Ei siis tarvi minuutilleen syödä pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Meow kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku onko jokainen Slinda pilleri "samanarvoinen"? Mietin että voisiko olla esimerkiksi matkameikkilaukussa varmuudeksi mukana yksi laatta, josta voisi sitten aina matkalla popsia pillerin päivässä siltä varalta, jos varsinainen käytössä oleva laatta vaikka unohtuu kotiin? [/quote
Mikäli ymmärsin kysymyksesi oikein, niin ei ole "samanarvoisia". Niissä pillereissä on eri määriä vaikuttavia aineita, siksi on tärkeää et ne syödään oikeassa järjestyksessä. Toki jos muistat missä kohtaa siinä kotiin unohtuneessa liuskassa meet, niin sitten vois ottaa siitä varaliuskasta.
Valkoisissa pillereissä on kaikissa sama määrä vaikuttavaa ainetta. Vihreissä pillereissä taas (lumepillerit) ei ollenkaan. /T. apteekin täti
Mihin se teho sitten perustuu? Kun jos alottaa pillerit, niin jo ekana päivänä on ehkäisytehoa, mutta jos unohtaa yhden, niin pitää viikko olla ilman seksiä ettei tule raskaaksi?
Slinda on ollut toistaiseksi positiivinen yllätys. Aloitin Slindan ovulaatiokipuihin ja runsaisiin ja kivuliaisiin vuotoihin kolme vkoa sitten kuukautisten 2. vuotopäivänä. Toistaiseksi olen ollut aivan vuodoton ja muutenkin mitään sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt jes<3. Ihoni on aina ollut aika hyvässä kunnossa ja nyt näyttää ettei edes pieniäkään finnejä tule.Taidan kokeilla ottaa tässä liuskassa myös lumepillerit. Ilmeisesti osa naisista on vuodoton myös lumepillereiden aikaan ja mikäli näin on myös omalla kohdalla,niin sehän tietää pitkässä juoksussa rahan säästöä.