Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1254)
Oon syönyt reilun vuoden Slindoja. Vuodan miten sattuu ja aina ennen hyväkuntoinen iho on finnejä ja kaikenlaisia epäpuhtauksia täynnä nykyään. Seksihalut nollassa.
Multa loppuu Slindojen syöminen just nyt.
Olen käyttänyt slindaa kohta kaksi vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Alussa hiukset rasvoittuvat ja oli alakuloa pari kuukautta. Ekalla viikolla oli vuotoa, sen jälkeen ei ollenkaan. Syön liuskat putkeen ilman lumepillereitä. Ikää 43 vuotta, vaihdoin mercilonista, jota käytin yli 20 vuotta. Ei vaikutusta seksihaluihin 😊 minulle sopii hyvin, olen todella tyytyväinen näihin!!
3.liuska Slindaa menossa. Ekan laatan aikana tuli menkat, jotka oli normaalia niukemmat ja tiputteli vähän useamman päivän. Tämän jälkeen ei ole menkkoja tullut. Mitään sivuvaikutuksia en ole havainnut. Hienoa, jos menkat jää kokonaan pois.
Minulle määrättiin dienorette e-pillerit pahan aknen takia, niitä söin noin vuoden verran kunnes en enää yhden aurallisen migreenin takia saanut uusittua reseptiä... Pettymys oli ihan valtava kun vihdoin vuosien jälkeen sain todella pahan aknen kuriin dienorettejen avulla ja sitten resepti katkaistiin yhden migreenin takia. Tilalle tuli siis Slinda. Pelkäsin alkuun TODELLA paljon slindoja ja sitä et akne tulee nyt moninkertasena takasin, mut arvatkaapa mitä? Naamahan parani entisestään slindojen avulla. 😁 Olen nyt kohta 5 kuukautta slindoja syöny, yhdet menkat ollut koko 5 kuukauden aikana, eikä minkäänlaista ongelmaa aknen pahenemisen kanssa, vaan kaikki on sujunut kuin unelma slindojen kanssa. Ainoa miinus jonka slindoista keksin, on haluttomuus minkä ne ovat tuoneet mukanaan
Vuosi slindan kanssa takana. Menkat tulee edelleen vähän miten sattuu, mutta sanoisin et joka toinen tai kolmas kuukausi. Pms oireet tulee kuitenkin joka kk, vaikka menkkoja ei tulisikaan. Syön kolme laattaa putkeen ja sit otan lumepillerit.
Ihon kunnosta en osaa sanoa, slinda aloitettiin aknen hoitoon, mutta vuosi sitten aloitin myös roacuttan kuurin joka loppui nyt. Muutama näppy tuli heti roacuttan jälkeen... saa nähdä.
Haluihin slindat vähän vaikuttaa, en ole kokonaan haluton mutta kyllä ne haluja laimentaa.
Paino on noussut kolme kiloa, rinnat sentään on kasvaneet et osin oikeessa paikassa. Ei ole koskaan ollut mitään paino-ongelmia mutta nyt joudun vähän katsomaan mitä syön ettei nousis enempää.
Olen käyttänyt Slindaa viime vuoden lopusta. Halut lähti, en ole tänä vuonna halunnut edes lähestyä ketään sillä mielellä. Ei sinällään mua haittaa, mutta olen tajunnut että olen aikalailla eristänyt itseni muilta ihmisiltä mikä vähän pelottaa ja on erilaista kun ennen pillerin käyttöä.
Menkkoja ei oo ollut kertaakaan käytön jälkeen, eikä vuotoakaan muuta kun ehkä tiputtelua, melkein olematonta
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Slindaa viime vuoden lopusta. Halut lähti, en ole tänä vuonna halunnut edes lähestyä ketään sillä mielellä. Ei sinällään mua haittaa, mutta olen tajunnut että olen aikalailla eristänyt itseni muilta ihmisiltä mikä vähän pelottaa ja on erilaista kun ennen pillerin käyttöä.
Menkkoja ei oo ollut kertaakaan käytön jälkeen, eikä vuotoakaan muuta kun ehkä tiputtelua, melkein olematonta
Ja lisään vielä että alotin pillerit koska mulla ei ollut mitään muuta ehkäisyä kun kondomi ja lääkäri päätyi slindaan sillä mulla on migreenitaipumusta ja aknea selässä.
Olen syönyt nyt 8kk Slindoja, kuukausi sitten tuli ihan jäätävät kivut keskellä yötä vatsaan/ kohdun seudulle.. meni päivässä ohi ja nyt noin viikon on ollut paineen tunne vatsassa ja kivistystä niinkuin olisi menkkakivut mutta menkkoja ei näy. Tein raskaustestin joka oli negatiivinen ja sitten lopetin pillerit että tämä olo helpottaisi. Jos ei ala menkkoja näkymään niin pitää soittaa aika gynelle.. vuodot tulleet pillereiden aikana miten sattuu ja mieleiala heittelee sekä paino tippui melkein 10kg
Söin slindoja 3 liuskaa, eikä kyllä hirveästi ole positiivista sanomista niistä. Mieliala oli surkea, raivosin pienimmistäkin asioista ja olin jatkuvasti ahdistunut ja alakuloinen. Myös halut meni eikä seksi tuntunutkaan enää oikein miltään. Päädyin lopettamaan slindat ja otin käyttöön Natural cycles ehkäisysovelluksen, joka nyt on toiminut moitteetta useamman kuukauden.
Sitä just pelkän etta isotretinoiidi kuurin jälkeen + raskaus ja synnytys akne tulee taas. Vasta aloitin näitä, katsotaan, kuinka menee...
Hei. Vasta aloitin näma, synnytyksen jälkeen 2 kk päästä. Heti seuraavana päivänä vuoto alkoi, tavalliset kuukautuset... toivottqvasti Kosta loppuu. + rasvainen naaman huomasin melko heti ja muutama finneja... Otin nämä sen takia koska pelän aknesta...josta just ennen raskautta pääsin eroon... painosta Milla on vaikea sanoa, koska se pikku hiljaa laskee alaspäin synnytyksen jälkeen... katsotaan.
Hei, vielä kysyn teiltä joilla on ollut hengenahdistusta Slindan kanssa, että loppuiko teillä hengenahdistus ja jatkoitte Slindan käyttöä vai lopetitteko Slindan käytön? Ja huomasitteko että se olisi syklisesti loppukierrossa vai läpi kierron? Tämä on niin erikoinen ilmiö keltarauhashormonin kanssa. Onko teillä samaa ollut muiden progestiinien kanssa? Olen koittanut selvitellä asiaa ja vastaan on tullut teorioita että keltarauhashormoni herkistäisi hengityskeskusta tai synteettiselle hormonille olisi ikään kuin yliherkkä. On myös ilmeisesti olemassa ilmiö, että voi saada loppukierrossa astmankaltaisia oireita? Yllättäen sitä ei ole juurikaan tutkittu.... Kysyin tätä asiaa myös eräältä lääkeyhtiöltä eikä heillä ollut muuta tietoa kuin että näitä tapauksia on mutta lisää tutkimustietoa tarvitaan.
Mulla siis itsellä on tämä hengenahdistus toistunut usean progestiinin kanssa. Kansainvälisesti meitä progestiiniyliherkkiä kyllä on, mutta vähemmistönä.
Nää Slindat ilmeisesti aiheuttaa paljon hiustenlähtöä? Mulla ollut Dienorette ja nyt samaa vaikuttavaa ainetta sisältävä Qlaira, jossa on luonnollinen estrogeeni. Edellinen lääkäri vaihtoi Qlairaan koska on ollut migreenejä, nyt uusi lääkäri haluaisi vaihtaa Slindaan. Minulla on aknea ja hiustenlähtö taipumusta ilman pillereitä ja tähän on auttanut Dienorette/Qlaira eli en haluaisi saada hiustenlähtöä tai aknea takaisin.
Slindaa olen syönyt viimiset parisen vuotta. Järkkymenkat loppuivat tyystin eka levyn jälkeen, ihanaa! Haittapuolina kokoajan pukkaa pieniä keltapäisiä finnejä nenänvarteen sekä karvankasvu kropassa lisääntynyt. Joutuu ajelee useammin kainalokarvoja sekä myös yksittäiset mustat naamakarvat lisääntyneet. Hiukset rasvoittuvat todella nopeasti. Aion jatkaa koska menkattomuus sopii mulle.
En käyttänyt vuosiin hormonaalista ehkäisyä, mutta runsaiden kuukautisten takia otin Slindan kokeiluun kesäkuussa (ikää +40v). Pari viikkoa aloituksesta alkoi vähäinen vuoto, joka kesti kolmisen viikkoa. Sen jälkeen ei ole tullut vuotoja. Mieli oli myös alkuun todella sekava - itkuisuutta ja toisaalta välillä jatkuvaa kiukkuamista. Nyt on menossa kolmannen levyn loppu ja olo on tasoittunut.
En ole syönyt lumepillereitä ollenkaan ja nyt mietinkin, että onko jossain kohtaa tarpeen syödä ne, että tulee tauko pillereihin? Vai voiko vaan jatkaa ilman lumepillereitä ja syödä levyt putkeen, kun se tuntuu toimivan? Ei tekisi mieli testata, mitä tapahtuu, kun vuodot on nyt poissa ja raudanpuutoskin sen myötä ehkä paremmin hoidettavissa.
Meea kirjoitti:
En käyttänyt vuosiin hormonaalista ehkäisyä, mutta runsaiden kuukautisten takia otin Slindan kokeiluun kesäkuussa (ikää +40v). Pari viikkoa aloituksesta alkoi vähäinen vuoto, joka kesti kolmisen viikkoa. Sen jälkeen ei ole tullut vuotoja. Mieli oli myös alkuun todella sekava - itkuisuutta ja toisaalta välillä jatkuvaa kiukkuamista. Nyt on menossa kolmannen levyn loppu ja olo on tasoittunut.
En ole syönyt lumepillereitä ollenkaan ja nyt mietinkin, että onko jossain kohtaa tarpeen syödä ne, että tulee tauko pillereihin? Vai voiko vaan jatkaa ilman lumepillereitä ja syödä levyt putkeen, kun se tuntuu toimivan? Ei tekisi mieli testata, mitä tapahtuu, kun vuodot on nyt poissa ja raudanpuutoskin sen myötä ehkä paremmin hoidettavissa.
Mä olen tainnut kolme viimeistä liuskaa syödä ne lumepilleritkin, aloitin Slindan huhtikuussa. Menkkoja ei ole näkynyt eikä kuulunut pariin kuukauteen, ei edes tiputteluvuotoa parin ensimmäisen kuukauden jälkeen. Ensimmäisellä kertaa, kun söin lumepillerit, taisi tulla "menkat" jotka kesti siis tiputellen kaksi päivää. Tuota ennen se tiputtelu oli satunnaisempaa.
Slindat käytössä 1 vuosi ja 7kk. Päätin lopettaa nyt haluttomuuden, kuivuuden ja turtuneisuuden takia. Muuten ovat sopineet hyvin, ja olen ollut tyytyväinen. Seksielämän kuivahtaminen kuitenkin saa nyt kokeilemaan hormoonitonta elämää.
+ Ei mielialamuutoksia
+Menkat niukat ja usein poissa
+Menkat yhtä kivuliaat kuin ilman hormonejakin
- Hiusten megarasvoittuminen, aiemmin pystyin olemaan 2-3x/vko pesuilla. Nyt täytyy pestä joka päivä
- Kasvojen rasvoittuminen. Ihan jäätävät öljyt naamassa jo puoliltapäivin. Mulla on atopia muuten ja atooppista ihottumaa eli ei tavallisesti kovin rasvainen
- Kuivat limakalvot
- Haluttomuus, orgasmivaikeus vaikka aiemmin oon ollu tosi seksuaalinen ja nauttinut
- Menkat voi alkaa milloin sattuu
Minulla hengitysoireet olivat vain slindan kanssa. Nyt toinen proge käytössä ja tämän kanssa ei ole samaa ongelmaa. Koska omat hengitysoireeni olivat korona-aikana, en ole varma oliko se slinda vai korona. En ollut kertaakaan flunssassa, joten epäilen slindaa. Oireet loppuivat myös heti, kun lopetin slindan. Hengitysoireilua minulla oli koko ajan muutaman kuukauden.
Vuosi slindaa takana. Mietin myös pitäisikö taukoa ainakin, ja kattoo poistuisko seuraavat oireet, jotka mielestäni tulleet slindojen myötä:
- alakuloisuus
- orgasmivaikeus
- hiusten jäätävä rasvoittuminen (ei edes vuorokautta pysy puhtaana :( )
- pieni painonnousu (saattaa liittyä tuohon alakuloisuuteen, ja usein uupunut olo)
- hikoilu
Jotenkin pelottavaa lukea näitä... kuinka moni nainen syö pillereitä, miten siihen kaikella tapaa kannustetaan/ jopa painostetaan tavallaan, ja kuinka paljon niistä kuitenkin tulee sivuvaikutuksia. Kuinka pian vaikutus poistuu elimistöstä, kun pillerit lopettaa?
Olen käyttänyt Slindaa kohta 2kk, vaihdoin Gestinylistä tähän enimmäkseen hyvin kuivien limakalvojen ja haluttomuuden takia. Gestinyl on toiminut muuten hyvin paitsi että "menkoissa" on ollut pieni tauko keskellä viikkoa.
Tähän mennessä olen tyytyväinen Slindaan. Ei pienintäkään vuotoa/menkkaa vaikka syön lumepillerit (saa nähdä kaukanko pysyy näin), limakalvot hieman paremmassa kunnossa, mieliala samalla tasolla kuin ennen, halut nousussa (vihdoin).
Toivon tietenkin, että kroppa jatkossakin toimii näin, mutta saa nähdä. :)