Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1254)

Vierailija
681/1254 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tarkoitus nyt aloittaa myös slindat, resepti saatu.

Mietin, että voisikohan aloittaa jo nyt? Enkä odottaisi ensimmäiseen vuotopäivään.

Onko jollain kokemusta?

Haluaisin siis välttyä seuraavien kuukautisten kivuilta, jonka takia ajattelin aloitusta jo nyt.

Vierailija
682/1254 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta vastaan silti.

Vaihdoin toiset minit slindaan terveydenhoitajan suosituksesta. Minulla oli migreeniä viikon aikana todella usein, pahimpina aikoina päivittäin.

Olen nyt syönyt slindaa pian 3 kk. Migreenikohtaukset loppuivat kuin seinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1254 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että voisikohan aloittaa jo nyt? Enkä odottaisi ensimmäiseen vuotopäivään.

Onko jollain kokemusta?

Olen edellinen kirjoittaja.

Mulla oli sama ohjeistus, mutta kuukautisia ei aina välttämättä tullut sen jälkeen kun ylipäätään aloitin minipillerit. Eikä niitä tullutkaan. Sain aloittaa Slindan käytön heti, ei siis tarvinnut odotella vuotopäivää.

Vierailija
684/1254 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain kokemusta?

Olen edellinen kirjoittaja.

Mulla oli sama ohjeistus, mutta kuukautisia ei aina välttämättä tullut sen jälkeen kun ylipäätään aloitin minipillerit. Eikä niitä tullutkaan. Sain aloittaa Slindan käytön heti, ei siis tarvinnut odotella vuotopäivää.

Huh, pääsispä itsekin eroon kuukautisista kokonaan slindan aloituksen myötä.

Vierailija
685/1254 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koko sen tokan laatan vuotoa, sitten loppui vähitellen kun 3.laatta alkoi. Odottelen alkaako laatan loppuvaiheella, toivon myös jos kuukautisista pääsisi kokonaan.

Vierailija
686/1254 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitinkin aiemmin jo tähän ketjuun ja hehkutin, että viimein 4-5kkden jälkeen alotuksesta häipyivät kaikki ikävätkin sivuoireet. Ja söin gynen ohjeistuksella putkeen niin kauan että vuodot alkoi tulla läpi. Noh, 5kk siinä meni ja sit pidin tauon. Nyt oonkin sit vuotanut ~3vkoa putkeen, hitto että oon kyllästynyt! Eikä kyseessä oo ees mitään pientä tiputtelua vaan aivan kunnon vuotoa.

Onko kellään vastaavia kokemuksia, että taukoviikon pidettyä menikin kaikki aivan sekasin?

Vierailija
687/1254 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin, että 7 pv pitäisi käyttää lisäehkäisyä (esim. kondomi), jos ei aloita pillereitä juuri kuukautisten alkupäivänä.

Pitääköhän paikkansa? Uskaltaako "luottaa" pillereihin, kun on niitä 7 pv syönyt?

Vierailija
688/1254 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slindaa syönyt reilu 3kk ja ensimmäisen laatan aikana tuntui olevan tosi sopiva pilleri, toisen laatan jälkeen alkoi kuukautiset ja kesti koko kuukauden, päätin että jätän lumepillerit välistä että menkat loppuu. No kolmannen laatan jälkeen alkoi ihan älytön ahdistus, niin paha että oli pakko lopettaa pillerit ennen lumetabletteja. Menkat tuli ja olo tasaantui. Nyt hirvittää syödä 4:ttä laattaa ja mietin että jos vain miettisi jotain toista vaihtoehtoa. Haittapuolina pillereistä on finnit, päänsärky ja aivan älytön rintojen kutina (ihottuma?).

Vierailija
689/1254 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 2 vkoa vuotamatta, ja nyt kolmannen laatan puolivälissä tämä riemu alkoi jälleen. Kestää varmaan taas sen 3-4 viikkoa. En taida aloittaa enää neljättä. Naama kukkii myös. Onko kokemuksia,että onko hyötyä vaihtaa toiseen minipilleriin (ainoa vaihtoehto enää kohdallani koska en halua kierukkaa), vai alkaako sama vuotorumba alusta...

Vierailija
690/1254 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku onko jokainen Slinda pilleri "samanarvoinen"? Mietin että voisiko olla esimerkiksi matkameikkilaukussa varmuudeksi mukana yksi laatta, josta voisi sitten aina matkalla popsia pillerin päivässä siltä varalta, jos varsinainen käytössä oleva laatta vaikka unohtuu kotiin? [/quote

Mikäli ymmärsin kysymyksesi oikein, niin ei ole "samanarvoisia". Niissä pillereissä on eri määriä vaikuttavia aineita, siksi on tärkeää et ne syödään oikeassa järjestyksessä. Toki jos muistat missä kohtaa siinä kotiin unohtuneessa liuskassa meet, niin sitten vois ottaa siitä varaliuskasta.

Vierailija
691/1254 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nyt kaksi laattaa Slindoja takana, jotka söin ilman lumeja. Nyt sitten kuitenkin söin myös lumepillerit, joiden aikana ei alkanut vuotoa mutta hyvin outoa menkkakipua kylläkin. Nyt jo kaksi päivää mennyt uutta laattaa ja kohdun alueella hyvin outoa kipua, turvotusta ja paineen tunnetta. Ihan istuessakin sattuu ja tuntuu painetta. Pitääköhän tästä jo huolestua, kenelläkään ollut vastaavaa?

Vierailija
692/1254 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin e-pillereitä 10 vuotta, jouduin vaihtamaan minipillereihin limakalvojen kuivumisen takia. Nyt olen syönyt Slindaa 9 kk.

Alussa oli huonovointisuutta, iho rasvoittui, päänsärkyä, hiustenlähtöä, todella kipeitä näppylöitä ohimoilla ja hiusrajassa. Voisi puhua paiseista. Ensimmäisten kuukausien aikana menkat tulivat kahden viikon välein.

Hyvinä puolina kuukautiskivut ja pms-oireet katosivat kokonaan.

Hiustenlähtö jatkui, kipeät finnit ilmestyivät naamaan aina kun edellisistä pääsi eroon, lisäksi näppylöitä alkoi tulla muuallekin kuten päänahkaan ja selkään. Iho rasvoittui, samalla alkoi hilseily. Menkat tulivat 1-2 kuukauden välein (söin myös lumepillerit). Pms-oireet pysyivät poissa, mutta kuukautiskipuja alkoi olla. Limakalvot eivät olleet enää kuivat, toisaalta nyt oli haluttomuutta.

Nyt hiustenlähtö on loppunut, iho ei ole niin rasvainen, kipeät finnit loppuivat. Silloin tällöin tulee muutama pieni näppylä. Nyt ongelma on hilseily. Päänahka hilseilee aivan kokoajan. Elämäntavat ovat pysyneet samanlaisena, tai jopa muuttuneet terveellisemmiksi. Slindat eivät ole nostaneet ruokahalua kuten e-pillerit tekivät ja nykyään syönkin vähemmän ja terveellisemmin. Siitä huolimatta paino on noussut Slindojen aikana 5kg ja kropasta on tullut pehmeä ja löysä.

Kuukautiset lumepillereiden kanssa tulevat edelleen 1-2 kuukauden välein, pms-oireet pysyneet poissa ja kuukautiskivut eivät ole pahentuneet. Limakalvot ovat edelleen kunnossa. Haluttomuus jatkunut ja lisäksi riesaksi tuli orgasmivaikeus.

Matkani Slindan kanssa päättyy tähän ja kokeilen seuraavaksi kuparikierukkaa.

Ajattelin tulla vielä jakamaan teille lopetuskokemukseni. Nyt 5 kuukautta kuparikierukan kanssa eloa.

Paino laskee hitaasti, mutta kroppa ei ole enää löysä. Muutama pienen pieni näppylä on tiettynä aikana kuukaudesta. Päänahka ei hilseile pahasti. Pms-oireita ei ole yhtään enempää eikä kuukautiskipuja. Kuukautiset säännölliset ja kuukautisvuoto on itseasiassa niukempaa kuin slindojen tai e-pillereiden aikana. Limakalvot ovat parantuneet täysin. Seksi luistaa, haluttomuus sekä orgasmivaikeus katosivat tyystin.

Slindat eivät selvästikään olleet ainakaan minua varten. Vaikkakin olivat todella hyvä ehkäisykeino kun ei tehnyt mieli edes harrastaa seksiä :D

Vierailija
693/1254 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ensimmäinen laatta menossa ja taukoviikon tarkoitusta mietin. Eikös keho mene siitä entistä sekaisemmin? Siis jos just on tottumassa siihen tiettyyn päivittäiseen hormoniannokseen ja sitten se jääkin pois. Ja sitten taas jatkuu.

Mulla on jonkinlaista vuotoa tullut oikeastaan koko ajan enkä tiedä, pitäiskö nyt pitää se tauko vai jatkaa suoraan toisesta laatasta

Ekoina päivinä oli myös päänsärkyä, hikoilua ym., mutta ne oireet onneksi helpotti.

Vierailija
694/1254 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdotettiin tätä slindaa vaijtoehdoksi kun rasvatun kuin öljytty teini kierukalla. No eipä ole ilmeisesti slindasta apua, sama homma näköjään monella silläkin. On se nyt kumma kun näitä asioita ei saada hoidettua asianmukaisesti vaan vuosikausia pitää kokeilla ja käydä läpi sontaa josta tiedetään ettei ne toimi

Vierailija
695/1254 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Slindoja yli vuoden verran, n. 14kk. Missään vaiheessa ei tasaantunut vuoto. Oli alusta alkaen n. 2vk vuotoa, 3vk ei vuotoa ja sit taas useampi viikko vuotoa. Yhdessä vaiheessa oli 2kk ilman kuukautisia ja ehdin jo innostua, mutta sitten kesken laatan alkoikin taas ja kesti yli kahdeksan viikkoa eli 2kk putkeen. Lopetin siihen sitten kun ei enää huumori riittänyt ja nyt odottelen että tämä ikuisuuden kestänyt vuoto loppuisi.. ihan kamalaa. Saa nähdä miten kauan kestää, että hormonitoiminta tasoittuu ja miten keho siihen reagoi...

Vierailija
696/1254 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts kirjoitti:

Minulla nyt kaksi laattaa Slindoja takana, jotka söin ilman lumeja. Nyt sitten kuitenkin söin myös lumepillerit, joiden aikana ei alkanut vuotoa mutta hyvin outoa menkkakipua kylläkin. Nyt jo kaksi päivää mennyt uutta laattaa ja kohdun alueella hyvin outoa kipua, turvotusta ja paineen tunnetta. Ihan istuessakin sattuu ja tuntuu painetta. Pitääköhän tästä jo huolestua, kenelläkään ollut vastaavaa?

Mulla oli vastaavia kipuja ja painetta koko slindojen käytön ajan, loppui vasta kun lopetin niiden käytön. En sitten tiedä mistä johtui, mutta voisin kuvitella liittyvän jotenkin siihen, että pillerit vaikuttaa kohdun limakalvoon.

Vierailija
697/1254 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt Slindoja nyt reilu puolisen vuotta. Ensimmäiset viikot meni ihan hyvin, kunnes ensin naama kuivasi, kuin Sahara ja sen jälkeen alkoi rasvoittumaan. Päänahka kanssa hilseili ja hiukset rasvottui. Nyt nämä oireet jo onneksi vähän tasoittuneet. Olen alun jälkeen syönyt laatat putkeen ilman lumepillereita ja vuodotkin jäi aika pian poissa. Kauhea turvotus, mielialan heittelyt ja ahdistus on kyllä läsnä edelleen. Nyt kohta viikon ajan on alkanut päivittäin aina pillerin oton jälkeen tulemaan veristä vuotoa. Rauhoittuu kyllä aina iltaa kohden, mutta alkaa taas seuraavana päivänä heti pillerin oton jälkeen. Taidan kokeilla Mirenaa seuraavaksi.

Vierailija
698/1254 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia Slindan aloituksesta Kyleena kierukan käytön jälkeen? Itsellä kyleena ollut nyt kohta 2 vuotta ja mielestäni paino nousi heti muutaman kilon sen laitosta. Lisäks iho on ollut todella rasvainen. Kovasti pohdin että vaikuttaako ikä (34v) jotenkin näihin hormonimuutoksiin ja mikä johtuu mistäkin.. Sen lisäks Kyleenan kanssa edelleen nyt 2 vuotta menkat kuukausittain ja mahakipuja joita ei ennen ollut. Ennen kierukkaa mulla oli Nuvaring käytössä mutta puhtaasta uteliaisuudesta halusin testata kierukkaa. Nyt kuitenkin mietin vaihtoa Slindaan.. Nuorempana oon syönyt myös yhdistelmäehkäsypillereitä. 

Vierailija
699/1254 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittavaikutuksissa mainitaan kuumat aallot. Itsellä ollut useina kuukausina sellaista 2-4 päivää jatkuvaa kasvojen jakuvaa kovaa kuumotusta. Voikohan nuo kuumat aallot olla tällaista pitkäkestoista ja tosiaan johtua pillereistä? Kuumetta ei siis ole. Kellään samanlaista?

Vierailija
700/1254 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin näitä viime vuoden puolella 6kk ja nyt koitin antaa uutta mahista, mut vaan 1,5kk käytin ja oli pakko lopettaa kun tuli liian paljon huonoja vaikutuksia.

Tällä kertaa parin viikon jälkeen alkoi otsa täyttyä pienistä ja isommista näppylöistä ja kesti lopetukseen asti. Siihen tyssäsi heti uusien ilmestyminen. Eikä ole mitään aiempaa aknetaipumusta tms. Lisäksi melkein joka päivä päänsärkyä.

Nämä oireet tästä eteenpäin oli viime kerrallakin: vatsakipuja ja ummetusta jatkuvasti. Ja kun olin jo muutenkin alipainon rajalla, laihduin vielä, tai nestettä lähti, pari kiloa. Olo oli heikko ja huimasi. Kuivattivat minut kyllä selkeästi. Myös limakalvot.

Jotenkin myös passivoiduin ja koin alakuloa. Ja kun muutenkin olen ahdistukseen taipuvainen niin paheni sekin.

Ainoa hyvä puoli slindoissa on, ettei menkkoja tule. Ja ehkäisevät sitenkin, että halut lähtee kokonaan. :D Joo en ymmärrä kuinka voi näin paljon tulla ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän