Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mihin te muut aiotte laittaa rahanne jotka nyt säästätte??

pertti 54v
29.03.2020 |

Itse olen säästänyt nyt ihan törkeän paljon.

Ei mene bensaa työmatkoihin tai juuri mihinkään muuhun. Ajattelin ostaa uuden auton mutta se juttu tietenkin peruuntui.

Ruoat teemme nyt kotona eikä syödä ulkona. Ei enää mitään yluhintaisia starbugs roperts coffe kahveja.

Ulkomaan matka peruttu. Tuosta tuli säästöjä noin viisi tonnia.

Siivoja peruutettu.

Ei mitään leffoissa käyntejä, punttisalijäsenyys jäähdytetty.

Jne jne.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tulla säästöä meille, lomautus edessä kummallakin. Lisäksi kolme teiniä syö nyt päivisinkin kotona, eli ruokamenot kasvaa huomattavasti. Bussikorttiin nyt ei mene rahaa, oisko siinä sitten se säästö. :(

Vierailija
2/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida tulla säästöä meille, lomautus edessä kummallakin. Lisäksi kolme teiniä syö nyt päivisinkin kotona, eli ruokamenot kasvaa huomattavasti. Bussikorttiin nyt ei mene rahaa, oisko siinä sitten se säästö. :(

Kai nyt niille voi jotain makarooneja, riisiä, papuja, kananmunia syöttää? Ei ne tarvii mitään entrekotee pihvejä joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöä tulee myös minulla työmatkoissa ja lounaissa n 550 e/kk, kuntoilussa 50e/kk, leffat, ulkonasyömiset 100e/kk, shoppailu 100e/kk. Puolet jää säästöön, puolet menee ruokaan. Eli 400 kuussa menee nyt säästöön.

Säästän kesälomaan. Pihakeinu ehkäpä ostoslistalla kesällä, jos tilanne jatkuu toukokuun loppuun.

Vierailija
4/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä tulee, kun syömme säästeliäästi ja emme käy missään.

Tosin itse jäin lomautetuksi, tai jään ensi kuun alusta, eli nyt eletään niin nuuasti, kun mahdollista.

Vierailija
5/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaan

Vierailija
6/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla peruuntui loma, joten siitä tuli säätöä n. 1800€. Olen hoitaja, eli työssä käyn normaalisti ja lapset kotona, joten ruokaan menee tuplasti nyt rahaa. Lomareissun peruuntumisesta jääneet rahat jätän vielä tilille pahan päivän varalle tai maksan niillä autohuollon.

Vierailija
7/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on viisainta säästää tulevaisuuden varalle. Ainakin veroja tullaan korottamaan ja ehkä pienentämään yhteiskunnan avustuksia. Jonkinlainen puskurirahasto pitäisi ainakin olla.

Vierailija
8/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän vain siinä kun ei tarvii baarissa käydä. Omat ruokamenot nousee vähän koska ravintoetua en voi käyttää missään enää.

Koitan säästää lähinnä tatuointeihin ja ihan vain säästöihin.

Vierailija
9/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän meillä säästöön jäis?

Julkisilla kuljetaan töissä, mutta työnantajat maksaa liput. Lounaat, niin nekin maksaa työnantajat.

Harvemmin syödään ulkona, tilataan ehkä kerran kuussa, tässä kuussa kahdesti jo. MIes harrastaa ruuanlaittoa, joten meillä syödään mukavasti viikonloppuisin. Leffat katotaan omassa teatterissa.

Teatteriliput siirtyi syksylle.. Reissujakaan ei ostella etukäteen, vaan katotaan koneelta kannattaako kentälle saakka lähteä... ja asutaan lentokentän kupeessa.

Nyt pitää ostaa enemmän ruokaa, kun kaikki ollaan kotona lounaallakin.

Tähän mennessä ei ole säästöjä tullut. Hei joo! Illanistujaisia ei voi enää isolla porukalla pitää. Säästöä! Niitä on pari kertaa kuussa ja maaliskuussa säästin omat synttärijuhlat. Muutama satanen, mutta tosiaan pitääpä pitää huoli, että ne menee säästöön huolellisesti.

Vierailija
10/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperiin

Vierailija
11/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kulutus suht normaalia vielä, työssäkäynti myös. Aika pienellä budjetti muutenkin ollut viime ajat kun olen säästänyt autoon. Sitä en ostakaan vielä vaan odotan jos hinnat laskisivat ja samalla kertyy säästöjä lisää niin ei välttämättä tarvitsekaan ottaa lainaa ollenkaan kuten olin varautunut. Jos ensi vuonna pääsisi jollekin matkalle, vaikka Irlantiin.

Vierailija
12/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indeksiin olen sijoittanut, tosin säästöä kertyy aika vähän kun puoli-ilmaisten koululounaiden sijasta joutuu itse ostamaan enemmän ruokaa kotiin

Vierailija
13/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kerryttää sotakassaa. Huhtikuussa jää varmaan jo yli tonni säästöön. Normaalikuussa vain 400-500 euroa. Maaliskuussakin jäi jo yli 700 euroa. Kun bensakulut puolittui ja samoin ravintolassa syönti.

Vierailija
14/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säästöä tulee, siirrän säästynyttä rahaan käyttötililtä pahan päivän varalle toiselle tilille.

Voi olla, että se paha päivä tulee paljon nopeammin kuin kuvittelen.

Vierailija
15/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee enemmän rahaa kaljaan ja kun rajat taas aukeavat, säästetyt rahat tuhlataan matkailuun.

Vierailija
16/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän meillä säästöön jäis?

Julkisilla kuljetaan töissä, mutta työnantajat maksaa liput. Lounaat, niin nekin maksaa työnantajat.

Harvemmin syödään ulkona, tilataan ehkä kerran kuussa, tässä kuussa kahdesti jo. MIes harrastaa ruuanlaittoa, joten meillä syödään mukavasti viikonloppuisin. Leffat katotaan omassa teatterissa.

Teatteriliput siirtyi syksylle.. Reissujakaan ei ostella etukäteen, vaan katotaan koneelta kannattaako kentälle saakka lähteä... ja asutaan lentokentän kupeessa.

Nyt pitää ostaa enemmän ruokaa, kun kaikki ollaan kotona lounaallakin.

Tähän mennessä ei ole säästöjä tullut. Hei joo! Illanistujaisia ei voi enää isolla porukalla pitää. Säästöä! Niitä on pari kertaa kuussa ja maaliskuussa säästin omat synttärijuhlat. Muutama satanen, mutta tosiaan pitääpä pitää huoli, että ne menee säästöön huolellisesti.

Vähän sama tarina. Olisi nyt edes säästynyt lasten ja omat harrastusmaksut, jotka on jo maksettu koko keväälle. Mutta urheiluseuroilta tuli voivotteluviesti, että toivovat ettei maksuja tarvitsisi palauttaa, muuten on koko seuran toiminta vaarassa jne.

Vierailija
17/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei valitettavasti jää säästöön mitään. Mut on lomautettu ja tilille tulee 410€ vähemmän rahaa kuin normaalisti. Kun ottaa huomioon sen että bensaa ei juurikaan kulu ja että ruoat tehdään nyt kaikki itse niin saadaan kyllä rahat riittämään mutta that’s it.

Vierailija
19/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1200€€/kk tulee säätöä, joten osakkeita ajattelin ostella. Kestäis oikeen pitkään tämä.

Vierailija
20/31 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 1200€€/kk tulee säätöä, joten osakkeita ajattelin ostella. Kestäis oikeen pitkään tämä.

Kyllähän tämä tulee kestämäänkin

Vaikka rokoite tulisi markkinoille huomenna ja sitä voitaisiin valmistaa 100 miljoonaa vuodessa niin vuosikymmeniä menisi.