Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin te muut aiotte laittaa rahanne jotka nyt säästätte??

pertti 54v
29.03.2020 |

Itse olen säästänyt nyt ihan törkeän paljon.

Ei mene bensaa työmatkoihin tai juuri mihinkään muuhun. Ajattelin ostaa uuden auton mutta se juttu tietenkin peruuntui.

Ruoat teemme nyt kotona eikä syödä ulkona. Ei enää mitään yluhintaisia starbugs roperts coffe kahveja.

Ulkomaan matka peruttu. Tuosta tuli säästöjä noin viisi tonnia.

Siivoja peruutettu.

Ei mitään leffoissa käyntejä, punttisalijäsenyys jäähdytetty.

Jne jne.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on tuonut tappiota, vaikkei se arjessa näykään. Työmatkakulut ennenkin 0 euroa, työpaikkalounaana kotiruokaa eli ei säästöä siinäkään. Työvaatevarastoa ehdin juuri uusia sellaisella summalla, etten muutenkaan olisi vuoteen ostanut mitään uutta.

Hiukan säästöä tulee siitä, että nettiostoksia ei viitsi tehdä, kun noutopisteet ovat ruuhkautuneet ja paketit joutuisi hakemaan kaukaa. Shoppailu tuntuu muutenkin turhanpäiväiseltä nyt. Ruokakaupassa säästää, kun käy harvoin ja suunnitelmallisesti. Pois karsiutuu tuoreyrttejä, leikkokukkia ja kiinnostavia uutuuksia.

Tuhansien eurojen tappioita on tullut eläkesäästöihin, nämä tosin realisoituisivat vain, jos rahastoja pitäisi myydä.

Vierailija
22/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä säästyy monesta menosta sekä kesän lomamatka peruuntui, mutta huomaan että ruokaan menee aivan älyttömästi enemmän nyt kun ollaan kaikki kotona. Lisäksi suositaan lähi k-kauppaa ettei tarvitse lähteä ruuhkautuneeseen Prismaan, joten sekin tietty kalliimpi. Lasten viihdyttämiseen on mennyt rahaa, kaiken maailman leluihin ja askarteluvälineisiin joita olen hankkinut. Uskon silti että kokonaisuudessaan jäämme plussan puolelle.

En tiedä mihin säästäisin, seuraavan maailmankriisin varalle kaiketi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työnantaja maksaa lounaat? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
24/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan listaamia säästökohteita ei oikein ole. Aina on tehty ruoka itse eikä osteltu starpukseja.

Töissä on kuljettu miehen kanssa kimppaan, se että minä olen etänä ja mies työpaikalla ei siis tuo bensasäästöä. Lapsen harrastuskuskaus x1/vko jäi pois.... 5€, lounasruokansa maksanee viikossa enemmän.

Mökille ei varmaankaan lähdetä pääsiäisenä... toisaalta se on ollut tyhjillään hiihtolomasta eli olisi hyvä käydä tsekkaamassa että kaikki on ok.

Vierailija
25/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä elämä jatkuu normaalina, joten mitään ylimääräistä ei jää säästöön koronan vuoksi. Kesällä tuskin pääsee mihinkään reissuun tai huvipuistoihin, joten ne rahat kai sitten säästyy. Nyt on mennyt vaan enemmän rahaa kuin tavallisesti.

Vierailija
26/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut mm. lahjakortteja pienyrittäjien yrityksiin ja hankkinut kotivaraan lähituottajien kalliimpia tarvikkeita eli tehnyt kaikkea mieleentulevaa, millä voin auttaa ihmisiä pysymään leivän syrjässä. Säästöön ei jää enempää kuin ennenkään.

Vierailija
27/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulot pudonneet alle puoleen, miehellä vielä palkka juoksee. 

Sen minkä bensassa säästää menee ruokiin kun pitää olla lounasta yms. Kaikki tehdään itse kuten tähänkin saakka. Muut kulut juoksee ihan normaalisti.

Vaatteita yms ostamme muutenkin vain tarpeeseen joten niissä säästää vuositasolla muutaman satasen yhteensä. Teinin meikkikulut tietty minimissä.

Vierailija
28/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme reissua oli ostettu, saa nähdä tuleeko rahoja koskaan takaisin eli voiko niitä laskea säästöksi. Säästöä tulee aika vähän, käytännössä vain työmatkoista, työpäivän aikana syödyistä lounaista (nyt syön kotona usein edellisenä iltana tehtyä ruokaa tai kuittaan lounaan voileivillä) ja siitä, ettei käydä ulkona konserteissa, leffassa ja teatterissa. Niiden sijaan puutarhaan menee nyt useampi satanen, kun on enemmän aikaa laittaa sitä (minulla ei mene aikaa työmatkoihin ja puolison työt ovat kokonaan katkolla). Auton vaihtamista suunnittelin, mutta tällä hetkellä sille ei nyt sitten olekaan tarvetta ja jos tämä tilanne jatkuu kesälomaan saakka niin seuraavan kerran pohdin asiaa vasta syksyllä. Puoliso haaveili uudesta kaksipyöräisestä mutta hänen tulojensa pieneneminen taitaa siirtää sitä haavetta.

Vierailija
29/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä kun olen ennestään (muulloinkin max 400 e/kk käytettävissä ruokaan, hygieniaan, matkoihin, puhelinlaskuihin ym.) ja köyhyyttä olen yrittänyt parantaa huonolla tuloksella pelikoneita pelaamalla, niin säästöä tulee pääasiassa siitä, että rahat eivät nyt uppoa niihin pelikoneisiin. Huhtikuussa kun tulee rahaa, niin todellakin ostan kunnon ruokaa. Ei ole nyt mitään koronavarastoja ja normaalistikin ruokavalio on ollut makaroni-kaurahiutale-näkkäri-kananmuna-linjaa ja joskus on ollut puutetta niistäkin.

Vierailija
30/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei säästöä tule, päinvastoin kulut vain nousevat. Ennen pystyi hyödyntämään päiväystarjoukset ja muut Prismasta, nyt pitää ruoka ostaa noutopalveluna läheisestä K-marketista. Lääkkeitäkin tarvitsen, ne onneksi voi tilata kotiin, mutta sekin maksaa. Minulla on pieni työkyvyttömyyseläke eikä siinä nytkään ole mitään joustovaraa.

Vierailija
31/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt loppui, joten nollatulot. Velkaa pitää ottaa jotta pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan