Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs teidän koronakeittiössä tehtiin tänään iltaruuaksi?

Vierailija
29.03.2020 |

Mä tein wokkia, kun piti syödä pois aiemmin viikolla käytettyjä aineksia, tällä kertaa keitettyjä nuudeleita ja kidneypapuja. Siivutin kaalia ja kuullotin sitä pannulla miedolla lämmöllä. Sitten pilkoin hieman sipulia ja valkosipulia ja panin nekin pannulle. Sitten lisäsin hieman pilkottua inkivääriä. Seuraavaksi keitetyt nuudelit. Annoin paistua hetken ja lisäsin pavut, seesaminsiemenet ja kastikeainekset, eli sitruunamehua, soijakastiketta, sokeria ja chilijauhetta. Aika hyvää tuli.

Kommentit (449)

Vierailija
121/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin itse pizzaa. Taikinan koostumuksessa on vielä vähän treenaamista, mutta ihan hyvä tuli kumminkin.

Vierailija
122/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuudeli-kanapeltiä eli keitetyt nuudelit levitetään pellille, marinoidut kanafileet siihen päälle Kaiken kukkuraksi ripotellaan murustettua fetaa ja kirsikkatomaatteja.

Saako antaa pienen parannusehdotuksen...?

Kana kestää kypsyä niin kauan, että nuudelit ovat siinä vaiheessa jauhomössöä. Mitä, jos paistaisit nuo fileet ensin, ja panisit vain kuorruttumaan uuniin? Nuudelitkin kannattaa jättää al denteksi.

Tai et panisi niitä nuudeleita uuniin lainkaan, paistaisit vain nuo kanat yms. siellä, voisi sitten yhdistää vasta omalla lautasella.

Vedin mutkat suoriksi mun selostuksessa :) paistan kyllä kanat ensin, sellaiset ohuet minuuttipihvit. Ei kerkeä kuivua nuudelit siis uunissa, reunaosiot tulevat vaan kevyen rapeiksi. Muut osiot pysyvät kanan alla pehmeinä :)

New York timesin ruokaosiosta tän reseptin joskus löysin. Siellä päin vaikuttaa nämä peltiruoat olevan nousussa.

Mä sain joululahjaksi sellaisen ruokalämpömittarin,siinä on sellainen piikki, jonka voi työntää vaikka paksumman kanapalan lihaisimpaan kohtaan, niin  tietää että on kypsää, ja on vielä mehevää. On ollut yllättävän hyvä hankinta, ei tule turhaan paistettua liian kauan kaiken varalta lihoja ja kanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheliha-tomaattipitsaa askarreltiin ja salaattia seuraksi.

Vierailija
124/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaamannapuuroa

Vierailija
125/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaisia. Leivoin omin pikku kätösin jopa sämpylät. Ja pakasteesta jauhelihaa. Salaatiksi oli valitettavasti vaan suolakurkkua, mutta menihän nuo.

Vierailija
126/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laululeipiä ja oltta!

Vierailija
127/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fajitas!! :)

Vierailija
128/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmiä. 

Vierailija
129/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, miten moni syö wokkia - mekin ollaan syöty nyt kaksi päivää!😄 paistetulla tofulla ja pakastevihanneksilla joihin sekotettu currytahnaa, sekaan nuudelit, valkosipulia, inkivääriä ja soijakastiketta. Lopuksi rikoin pari kananmunaa paistumaan reunaan.

Eilen tosin syötiin perunoita kaurakerma-pinaattikastikkeella, kun wokki alkoi riittää.

Monena päivänä ollaan myös tehty itse pitsaa, on helppo kun voi vaan heittää mitä kaapista löytyy.

Vierailija
130/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuudeli-kanapeltiä eli keitetyt nuudelit levitetään pellille, marinoidut kanafileet siihen päälle Kaiken kukkuraksi ripotellaan murustettua fetaa ja kirsikkatomaatteja.

Saako antaa pienen parannusehdotuksen...?

Kana kestää kypsyä niin kauan, että nuudelit ovat siinä vaiheessa jauhomössöä. Mitä, jos paistaisit nuo fileet ensin, ja panisit vain kuorruttumaan uuniin? Nuudelitkin kannattaa jättää al denteksi.

Tai et panisi niitä nuudeleita uuniin lainkaan, paistaisit vain nuo kanat yms. siellä, voisi sitten yhdistää vasta omalla lautasella.

Vedin mutkat suoriksi mun selostuksessa :) paistan kyllä kanat ensin, sellaiset ohuet minuuttipihvit. Ei kerkeä kuivua nuudelit siis uunissa, reunaosiot tulevat vaan kevyen rapeiksi. Muut osiot pysyvät kanan alla pehmeinä :)

New York timesin ruokaosiosta tän reseptin joskus löysin. Siellä päin vaikuttaa nämä peltiruoat olevan nousussa.

Nuudelit suoriksi vaan!

Zinc

Vierailija
131/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen yleensä pitsapohjan sämpylätaikinasta.

Vierailija
132/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalakeittoa pakasteseitistä.

En ole syönyt tätä varmaan 10 vuoteen! Nyt tuli kauhea himo.

Enkä ole mitenkään liian fiini, ettei se mulle kelpaisi, vaan asun maassa, josta mistään ei löydy pakasteseitiä yhtä kätevässä pakkauksessa kuin Suomessa.

Ja mulle sais vinkata ylipäätään ok makuisen seitin, millä valmistajalla ois? Ennen seiti oli ihan hyvän makuista, nykyisin löytämäni on tosi harmaata ja koostumus kehno. Koirakaan ei syönyt eikä se ole nirso.

Minäkin olen joskus ostanut huonoa seitiä. Tämänpäiväinen oli ihan vaan Rainbown ja aivan syömäkelpoista. Nyt kyllä kun sanoit, niin ennen seiti oli kyllä valkoisempaa.

Vierailija
133/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähtee pelmenit tulille. Venäläinen tuttavani näitä tekee ja pakastaa. Todella mahtavaa settiä kaalisalaatin, paprika-munakoisotahnan ja sametanan kanssa. Unohtaa ei sovi suola(!)kurkkuja sekä venäläistä vodkaa. Näillä etätöillä on omat etunsa - nääs...

Vierailija
134/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nautin pari lasillista valkoviiniä kana-porkkana-lehtikaali-paprika-tomaattipaistoksen kera. Maha tuli täyteen, oli kevyttä, hyvää ja terveellistä.

Vierailija
135/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötiin tänään päivällinen nin myöhään, ettei jaksettu iltapalaa. Syötiin siis halloumisalaattia. Miehellä oli siinä sivussa lisäksi kanafileepihvi.

Vierailija
136/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin pullaa. Edellisestä leipomiskerrasta ehtikin vierähtää varmaan 20v. Onpahan kuukaudeksi nyt herkkuja tarjolla. Ei tarvitse hakea kaupasta karkkia tms. makeannälkään.

Vierailija
137/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa Malmin Ruoka-aika ravintolasta. Joka päivä klo 17-21 pitsa ja 0,5l limu noudolla 7e.

Hyvä lätty. Erittäin halpa.

Tällä siis kerran viikossa/kahdessa. 

Yleensä darrassa.

Vierailija
138/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeittoa

Vierailija
139/449 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lounaaksi possuwokkia ja päivälliseksi kaalilaatikkoa 😋 Puolukkahilloa pitäs lähteä metsästämään, kun ei Lidlistä löytynyt.

Vierailija
140/449 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä pestyä jauhenlihaa johon uutuutena yskäisin mausteeksi reilusti koronamaustetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän