Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs teidän koronakeittiössä tehtiin tänään iltaruuaksi?

Vierailija
29.03.2020 |

Mä tein wokkia, kun piti syödä pois aiemmin viikolla käytettyjä aineksia, tällä kertaa keitettyjä nuudeleita ja kidneypapuja. Siivutin kaalia ja kuullotin sitä pannulla miedolla lämmöllä. Sitten pilkoin hieman sipulia ja valkosipulia ja panin nekin pannulle. Sitten lisäsin hieman pilkottua inkivääriä. Seuraavaksi keitetyt nuudelit. Annoin paistua hetken ja lisäsin pavut, seesaminsiemenet ja kastikeainekset, eli sitruunamehua, soijakastiketta, sokeria ja chilijauhetta. Aika hyvää tuli.

Kommentit (449)

Vierailija
101/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä esimerkki vielä nuudelipellistä, muutkin sitä näköjään syövät :) paremman makuista kuin osaa ensin ajatella ;)

https://blogit.terve.fi/annasaivosalmi/kaksi-ruokaa-mokille-helppoa-ja-…

Vierailija
102/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

härkäpapu-makaronilaatikkoa ja hapankaalia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikanuudeleita ja pakasteherneitä soijakastikkeella, seesamiöljyllä ja srirachalla. 3/4 pullo punkkua. Ihan kauheeta paskaa, tiedän. En ruoki ja juota ketään muuta ja tuon ruoankin olisin voinut korvata toisella pullolla viiniä.

Vierailija
104/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin luomuchilijauhetta ja oli aika paljon tujumpaa kuin marketin santamariat. Aika riittoisaa on, ja tulee vähemmän syötyä kun on niin tujua.

Siitä riittää pariksi päiväksi vielä, mutta taidan vähän maitoa lisäämällä huomenna lieventää sitä polttoa.

Illalla keitän vähän riisipuuroa ja siihen teen marjoista ja hedelmistä smoothien.

Jos haluat kaupasta ostaa chilijauhetta jossa on potkua, niin kokeile tätä:

https://www.foodie.fi/entry/meira-chilijauhe-tulinen-38g-tolkki-mauste/…

Mä käytän myös tuota! On hyvä ja oikeasti tulinen!

No niin, meidän koronakeittiössä syötiin tänään sekä lounaalla että iltaruualla sitruunaista linssikeittoa ja ahvenkeittoa. Välipalaksi tarjoilin lapsille kaikki ne naurettavan pienet ruokanokareet, joita jääkaappiin oli kerääntynyt: valkosipuliperunoita, porkkanaraastetta, marinoituja munia ja suppivahverokastiketta, jonka tarjoilin nallemakaronin ja luomuparmesaanin kanssa. 

Ap

Vierailija
105/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

indonesialaista grillilepakkoa wokin ja soijakastikkeen kera, kaupassa ei muuta myyty oli tyhjä.

Vierailija
106/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikanuudeleita ja pakasteherneitä soijakastikkeella, seesamiöljyllä ja srirachalla. 3/4 pullo punkkua. Ihan kauheeta paskaa, tiedän. En ruoki ja juota ketään muuta ja tuon ruoankin olisin voinut korvata toisella pullolla viiniä.

Mä teen joskus paistettua riisiä ja hernemaissipaprikaa (tai pelkkiä herneitä, jos ei oo hemapaa), tarjoiluun soijakastiketta. Se on mun mielestä aivan älyttömän hyvää ja myös muut perheenjäsenet arvostavat.

Ap

Vierailija
107/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalakeittoa pakasteseitistä.

Vierailija
108/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikeittoa

Vierailija
109/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohta ja perunamuusia sekä kasvissekoitusta. Lasten toivomuksesta.

Vierailija
110/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötiin lounaan jämiä. Savukalaa, lihamureketta, riisiä, kvinoa, vihanneksia ja salaattia.

Vierailija
111/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt tätä varmaan 10 vuoteen! Nyt tuli kauhea himo.

Enkä ole mitenkään liian fiini, ettei se mulle kelpaisi, vaan asun maassa, josta mistään ei löydy pakasteseitiä yhtä kätevässä pakkauksessa kuin Suomessa.

Vierailija
112/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkukiusaus.

Vika kerta kun käytän Apetit juustokermaperunoita, koska menee kasaan yli puolet eikä maistu juusto. Mutta koostumus oli hyvä, perunat hyvän kokoisia ja perusmaku hyvä. Niitä vaan tarttis ainakin 4-5 pussillista neljän hengen ateriaan.

113/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohta ja jämistä tein lohikisausta, jota otan lounaaksi töihin. Kaikki lounasravintolat on kiinni.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
114/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonmakkarakeittoa, munavoita leivän päälle, pannukakkua jälkkäriksi.

Vierailija
115/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savustettiin pihalla lohifileitä. Kaksi syötiin tänään, kolmannesta tehdään huomenna keitto. 

Vierailija
116/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt tätä varmaan 10 vuoteen! Nyt tuli kauhea himo.

Enkä ole mitenkään liian fiini, ettei se mulle kelpaisi, vaan asun maassa, josta mistään ei löydy pakasteseitiä yhtä kätevässä pakkauksessa kuin Suomessa.

Ja mulle sais vinkata ylipäätään ok makuisen seitin, millä valmistajalla ois? Ennen seiti oli ihan hyvän makuista, nykyisin löytämäni on tosi harmaata ja koostumus kehno. Koirakaan ei syönyt eikä se ole nirso.

Vierailija
117/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin lounaalta jääneen pizzanjämän.

Kurdien kyhäämä pizza oli hyvää.

-Tero

Vierailija
118/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi pastaa tomaattikastikeessa. Illalla jauhelihakiusaus ja salaattia. 

Lapset tykkää.

Vierailija
119/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin luomuchilijauhetta ja oli aika paljon tujumpaa kuin marketin santamariat. Aika riittoisaa on, ja tulee vähemmän syötyä kun on niin tujua.

Siitä riittää pariksi päiväksi vielä, mutta taidan vähän maitoa lisäämällä huomenna lieventää sitä polttoa.

Illalla keitän vähän riisipuuroa ja siihen teen marjoista ja hedelmistä smoothien.

Jos haluat kaupasta ostaa chilijauhetta jossa on potkua, niin kokeile tätä:

https://www.foodie.fi/entry/meira-chilijauhe-tulinen-38g-tolkki-mauste/…

Kiitos vinkistä, tuo minun on Foodien luomu chilijauhe ja on varmaan aika riittoisaa:)

Vierailija
120/449 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoaksi oli eilistä kikherne-kasviswokkia. Ilta-ja aamupalaksi kokeilin paahtaa itse uunissa mysliä, ja kyllä tulikin hyvää! Sekaan tuli hasselpähkinää, taatelia ja kuivattuja karpaloita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi