Suomen valtio petti Rissaset totaalisesti: jumissa Samoalla
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rissasen-perhe-on-kayttanyt-tuhansi…
Suuri häpeä, Suomi. Suuri häpeä.
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelin, kun rouva Rissanen valitti lehdessä, että on käyttänyt satoja euroja jo pelkkiin puheluihin, kun on yrittänyt saada lentoja. Eikö Samoalla myydä paikallisia puhelinkortteja, millä voisi halvemmalla soittaa kuin suomalaisella liittymällä? :O Jotenkin tuntuu hieman vähäjärkiseltä näiden maailmanmatkaajien toiminta...
Sukunimi kertoo kaiken. Juntit Rissaset Samoalla. Näin siinä käy kun juntit matkustaa. Typerä akka, kehtaa vielä inistä ja rääkyä. Heidän matkailunsa ei kuulu Suomen valtiolle eikä Suomen veronmaksajille. Aikuinen ihminen ja rääkyy kuin jotkut pikkukakarat. Tässä elämässä kun pitää itse ottaa vastuu itsestään ja elämästään se ei ole Suomen valtion tehtävä. Ei muuta kuin bambumajaa pystyyn vaan siellä Samoalla.
Voi se kalikka kilahtaa sunkin kohdallasi joskus, vaikka ei tässä vaan jossain ihan muussa asiassa, jossa luulet itse toimineesi erinomaisesti.
Miksi sinusta on tullut noin katkera ja ilkeä?En ole katkera enkä ilkeä, olen REALISTI. Ärsyttää tuollainen uusavuttomuus, jos haluaa matkailla, on itse kannettava vastuu asioista, ei ole valtion tehtävä hyysätä ihmisiä. Monella suomalaisella on sellainen omituinen ajatus että valtion pitäisi olla aina auttamassa joka asiassa, erikoinen ajatus. Näiden Rissasten olisi kannattanut miettiä että mitä se tarkoittaa kun lähtee matkailemaan pienten lasten kanssa, mitä se tarkoittaa jos kaikki ei mene putkeen. Olen matkustanut paljon ja kyllä minä varaudun kaikkeen, varsinkin jos lähden kauemmas. Kohdalleni on kilahtanut kyllä mutta olen selvinnyt niistä ilman valtion apua.
Sinä et mitenkään voi varautua kaikkiin mahdollisiin uhkiin. Se on täysin mahdotonta. Nyt on muuten maailmanhistoriassa ensimmäistä kertaa tilanne, jossa valtaosa maailman lennoista on peruutettu eikä ole tietoa kuinka kauan tämä jatkuu. Koskaan aiemmin ei ole tällaista tilannetta ollut.
Mutta sitten on rissaset, jotka lähtevät kiertämään maailmaa koronan jo jyllätessä, tammikuussa 2020. jolloin jokainen on tiennyt uhkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö muuten kukaan, miten kävi niille suomalaisille, jotka olivat Sudanissa? Ykkösaamussa kertoivat pikaisesti tilanteestaan jo kaksi viikko sitten. Eivät päässeet maitse Egyptiin eikä Etiopiaan, koska kumpikin maa oli sulkenut rajansa. Olivat täysin jumissa Sudanissa.
No miullainen sahajauhopää Sudaniin ylipäätä haluaa mennä. XD
Avartavaa on varmasti, eivätkö sahajuhopäät kuten rissasetkin, juuri sitä lähde etsimään, avartumista.
Mitä vikaa Sudanissa on? Moni haluaa nähdä muutakin kuin Kanarian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelin, kun rouva Rissanen valitti lehdessä, että on käyttänyt satoja euroja jo pelkkiin puheluihin, kun on yrittänyt saada lentoja. Eikö Samoalla myydä paikallisia puhelinkortteja, millä voisi halvemmalla soittaa kuin suomalaisella liittymällä? :O Jotenkin tuntuu hieman vähäjärkiseltä näiden maailmanmatkaajien toiminta...
Sukunimi kertoo kaiken. Juntit Rissaset Samoalla. Näin siinä käy kun juntit matkustaa. Typerä akka, kehtaa vielä inistä ja rääkyä. Heidän matkailunsa ei kuulu Suomen valtiolle eikä Suomen veronmaksajille. Aikuinen ihminen ja rääkyy kuin jotkut pikkukakarat. Tässä elämässä kun pitää itse ottaa vastuu itsestään ja elämästään se ei ole Suomen valtion tehtävä. Ei muuta kuin bambumajaa pystyyn vaan siellä Samoalla.
Voi se kalikka kilahtaa sunkin kohdallasi joskus, vaikka ei tässä vaan jossain ihan muussa asiassa, jossa luulet itse toimineesi erinomaisesti.
Miksi sinusta on tullut noin katkera ja ilkeä?En ole katkera enkä ilkeä, olen REALISTI. Ärsyttää tuollainen uusavuttomuus, jos haluaa matkailla, on itse kannettava vastuu asioista, ei ole valtion tehtävä hyysätä ihmisiä. Monella suomalaisella on sellainen omituinen ajatus että valtion pitäisi olla aina auttamassa joka asiassa, erikoinen ajatus. Näiden Rissasten olisi kannattanut miettiä että mitä se tarkoittaa kun lähtee matkailemaan pienten lasten kanssa, mitä se tarkoittaa jos kaikki ei mene putkeen. Olen matkustanut paljon ja kyllä minä varaudun kaikkeen, varsinkin jos lähden kauemmas. Kohdalleni on kilahtanut kyllä mutta olen selvinnyt niistä ilman valtion apua.
Sinä et mitenkään voi varautua kaikkiin mahdollisiin uhkiin. Se on täysin mahdotonta. Nyt on muuten maailmanhistoriassa ensimmäistä kertaa tilanne, jossa valtaosa maailman lennoista on peruutettu eikä ole tietoa kuinka kauan tämä jatkuu. Koskaan aiemmin ei ole tällaista tilannetta ollut.
Lennot peruutettiin vasta vähän aikaa sitten.
Suomessa vkolla 11 oli jo ns tosi kädessä.
Ja silti nää yhdet jatkoivat matkustamista ja ihmettelevät miksei Suomi hae heitä. Ei kukaan muukaan valtio hae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen, mikälli et pysy Suomessa niin älä valita. Mitäs läksit, ihan oikeasti. Ei ole pakko mennä Italiaan, ei Itävaltaan, ei kiinaan, ei Samoalle. Ei ole pakko lähteä viimeisellä lennolla kun vielä pääsee jne. Pysykää peppulit kotona <3
Et sitten lukenut juttua? ENNEN korona-aikaa menneet.
Tammikuussa vasta olivat lähteneet Suomesta. Kiinassahan koko koronasotku alkoi jo joskus marraskuun puolella ja tamikuussa se jylläsi siellä jo täysiään leviten pikavauhtia muuallekin. Ja Suomessakin koronasta jo puhuttiin tammikuussa vaikka kuinka. itse ainakin mietin jo silloin, että on vaan ajan kysymys, kun tuo on myös Suomessa, vaikka joku THL:n höynä vakuutteli, että "ei se tänne tule...". Itse en varsinkaan pienten lasten kanssa olisi edes harkinnut mitään maailmanympärireissua, jos minkäänlaista uhkaakaan olisi tuommoisesta. Nyt sitten Rissaset valittavat ja vaativat, että valtion pitäisi kustantaa heidät takaisin... Itsepähän lähtivät huonoon aikaan, vaikka kaikki merkit tulevasta pandemiasta olivat jo nähtävillä, joten tulkoot takaisin omilla rahoillaan.
Ihan oikeasti nyt. Kirjoitatte historiaa ihan uusiksi ilkeän ja yhteiskuntavastuuttoman suodattimen läpi. Valheellisin väittein siitä mitä milloinkin tiedettiin.
Uuden koronaviruksen löytämisestä uutisoitiin vasta 8.1. - siitä oli liikkunut Kiinan sisäisessä somessa varoituksia jo ennen, mutta vasta 8.1. Kiina julkaisi löydöksen. Eikä asiasta silloinkana vielä kunnolla tiedetty.
8 January
Scientists in China announced the discovery of a new coronavirus.
Vielä 14.1. oltiin sitä mieltä ettei tartu laajassa määrin ihmisestä ihmiseen:
14 January[edit]
On 14 January, two of the 41 confirmed cases in Wuhan were reported to include a married couple, raising the possibility of human-to-human transmission.[77][78]
On 14 January, Maria Van Kerkhove, acting head of WHO's emerging diseases unit said that there had been limited human-to-human transmission of the coronavirus, mainly small clusters in families, adding that "it is very clear right now that we have no sustained human-to-human transmission"[79][80]
15.1. vasta raportoitiin toisesta kuolemantapauksesta:
15 January[edit]
A second death occurred in a 69-year-old man in China on 15 January.[81][82] The WHO published a protocol on diagnostic testing for 2019-nCoV, developed by a virology team from Charité Hospital.[81]
https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_2019%E2%80%9320_coronavir…
Laitetaans taas epidemian aikajanan faktat esille ja lisätään että Rissaset ovat olleet yhteydessä um:n ja ovat itse ostaneet seitsemät lennot neljälle hengelle eli todella aktiivisesti itse yrittäneet pois. Enemmän kuin lukutaidottomat omaa pahaa oloaan muita pilkkaamalla purkavat ilkeämieliset ikinä saavat aikaan.
Mees nyt vappu tuutulaulamaan lapsillesi, äläkä hörpi iltavinkkuasi vauvapalstan parissa.
Rissaset ovat vastuuttomia hörhöjä, jotka hankkiutuvat itse vaikeuksiin.
Kukaan normaali tervejärkinen ihminen ei ole tänä vuonna matkustanut ulkomaille, SAATI LÄHTENEET KIERTÄMÄÄN MUUAALLIMMAA.Onko nuo Rissaset jotenkin älyrajotteisia.
Kaikenhuipuksi pitävät itseään uhreina tässä, buahahaha. Röyhkeää käytöstä.Ok, tunnistin sut. Oot se joka kylvää skeidaa milloin naislaulajia milloin mitäkin kohtaan. mahtaa olla ahdistvaa olla tollanen.
Voi ei, pieleen meni, mulla ei ole kaunoja yhtäkään naislaulajaa kohtaan.
Pahoititko mielesi kun tunnistin sut.
Samoa olisi ihan kiva paikka olla jumissa...
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeessä uskomus, konsulikyydin olevan ilmainen, sillä sitä se ei koskaan ole ollut Suomen historiassa ja tietoa siitä on kaikkialla saatavilla ja se opetetaan jo koulussa.
Tämäkin perhe läksi maailmanympärysmatkalle, 2v ja 4v lasten kanssa, vaikka eivät ole edes vaivaantuneet lukemaan yleisiä matkustussääntöjä.
Konsulikyyti
"Uskomus siitä, että vakavan sairauden tai tapaturman kohdatessa Suomen valtio on velvollinen järjestämään kotiinkuljetuksen ulkomailta, elää vielä tiukassa. Ilman vakuutusta kotiinkuljetuksen ja sairaanhoitokulut joutuu maksamaan omasta pussista. Myös matkajärjestelyt on hoidettava itse.
Finanssialan keskusliiton Vakuutustutkimus osoittaa, että runsas kolmannes vastaajista uskoo virheellisesti Suomen valtion järjestävän tarvittaessa kotiinkuljetuksen vakavan matkasairauden tai -tapaturman sattuessa.
Edustustot ulkomailla pystyvät neuvomaan ja avustamaan, mutta pääsääntöisesti Suomen kansalainen on vastuussa itse itsestään."
Monella on vielä muistissa kun suomalaiset evakuoitiin tsunamialueelta konsulikyydillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö muuten kukaan, miten kävi niille suomalaisille, jotka olivat Sudanissa? Ykkösaamussa kertoivat pikaisesti tilanteestaan jo kaksi viikko sitten. Eivät päässeet maitse Egyptiin eikä Etiopiaan, koska kumpikin maa oli sulkenut rajansa. Olivat täysin jumissa Sudanissa.
Avartavaa on varmasti, eivätkö sahajuhopäät kuten rissasetkin, juuri sitä lähde etsimään, avartumista.
Mitä vikaa Sudanissa on? Moni haluaa nähdä muutakin kuin Kanarian.
Tätä pitäisi varmaan kysyä niiltä, jotka sinne menivät ja nyt itkevät avartavaa kokemustaan.
Itselleni ei tulisi mieleenkään naisena mennä tuollaseen takapajulaan "avartumaan".
(Eikä sinne kanariallekaan).
Öykkäri ottaa riskin ja rellestää.
Öykkäri vastatkoon seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten on rissaset, jotka lähtevät kiertämään maailmaa koronan jo jyllätessä, tammikuussa 2020. jolloin jokainen on tiennyt uhkan.
Tammikuu alkaa 24.1. Sitä ennen on joku muukuu joka tulee joulukuun jälkeen. Faktoja vauva-palstalta.
Uuden koronaviruksen löytämisestä uutisoitiin vasta 8.1. - siitä oli liikkunut Kiinan sisäisessä somessa varoituksia jo ennen, mutta vasta 8.1. Kiina julkaisi löydöksen. Eikä asiasta silloinkana vielä kunnolla tiedetty.
8 January
14 January[edit]
On 14 January, two of the 41 confirmed cases in Wuhan were reported to include a married couple, raising the possibility of human-to-human transmission.[77][78]
On 14 January, Maria Van Kerkhove, acting head of WHO's emerging diseases unit said that there had been limited human-to-human transmission of the coronavirus, mainly small clusters in families, adding that "it is very clear right now that we have no sustained human-to-human transmission"[79][80]
15 January[edit]
A second death occurred in a 69-year-old man in China on 15 January.[81][82] The WHO published a protocol on diagnostic testing for 2019-nCoV, developed by a virology team from Charité Hospital.[81]
https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_2019%E2%80%9320_coronavir…;
Ketju Corona-virus tunnettua levittyneempi AV:lla aloitettiin 24.1.
Niin että todellakaan ei ollut tammikuussa yleistä tietoa että mihinkään ei voi matkustaa. Vielä helmikuussa viikon 7 perjantaina 14.2. THL:n asiantuntija suositteli telkkarissa huoletta matkustamista itä-aasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vkolla 11 oli jo ns tosi kädessä.Ja silti nää yhdet jatkoivat matkustamista ja ihmettelevät miksei Suomi hae heitä. Ei kukaan muukaan valtio hae.
Rissaset yrittävät päästä Suomeen jo viikolla 11, mutta se oli liian myöhäistä.
Nyt on paljon ihmisiä, jotka apua tarvitsevat. Paljon. On jo sairastuneita, on äärirajoilla menevää hoitohenkilökuntaa, on köyhyyteen tippuneita ihmisiä, on lapsia käytännössä heitteillä, on ihmisiä, joilla ei ole varaa ruokaan. Talous kaatuu, on yt:tä, on sairautta, on kuolemaa. On kärjistyneitä mt-ongelmia. Pelokkaita vanhuksia ja riskiryhmäläisiä. On matkailijoita pelastettavana reissuiltaan.
Kaikkeen ei pysty. On priorisoitava.
Rissaset ovat Japanista tulossa Suomeen. Joutuvat tottakaihyväilmanmuuta maksaa kaikki lennot itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vkolla 11 oli jo ns tosi kädessä.Ja silti nää yhdet jatkoivat matkustamista ja ihmettelevät miksei Suomi hae heitä. Ei kukaan muukaan valtio hae.
Rissaset yrittävät päästä Suomeen jo viikolla 11, mutta se oli liian myöhäistä.
Valitettavan myöhään. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuussa tiedettiin, jos jotain älyää.
No eikä tiedetty! Koko karmea totuus oikeasti valkeni 12.3 kun melkein kaikkien maitten rajat alkoi mennä kiinni. Hienoa, jos sinä osasit ennustaa kaiken (varmaan kaikki sijoituksesikin myit hyvällä voitolla juuri tammikuussa) mutta suurimmalle osalle ihmisistä tämä kaikki on todellakin tullut aivan puskista.
Meillä on itseasiassa ollut tuollainen pieni corona-ketju tammikuusta lähtien. Ollaan seurattu ulkomaiden lähteitä, oltu hallitusta ja thl:lää edellä ja kauhisteltu heidän vastuuttomuuttaan, reippaimmat laittoivat sähköpostia WHO:lle suomen piittaamattomuudesta.
Itse nostin rahastot pois(25000) helmikuussa ja samoin peruin euroopan matkan helmikuun alussa. Silmät auki, ei kannata elämää sokkona elellä.
Tsekkaa ketju corona-virus paljon huhuttua levittyneempi.
Moni kuitenkin seuraa ja uskoo mieluummin THL:n mielipiteitä kuin jotain av-palstan ketjua...
Ei päätöksiä av:n perusteella kannata tehdä, silti on sanottava, että tuo ketju todellakin on aikaansa edellä - kuten aika usein on av:lla asian laita tuollaisissa on.
Mutta totuuden nimissä on sanottava, että jos nyt sattuu olemaan Samoalla, niin kannattaa nyt pikkuisen seurata muutakin kuin THL:n mielipiteitä. Oikeastaan THL ei ole millään muotoa seurattava kanava jos nyt sattuu olemaan Samoalla. THL kun ei ole missään tekemisissä sen kanssa, koska tuolla pallon puoliskolla aletaan sulkea rajoja. Pitää olla sen verran älliä, että seuraa paikallisia uutisia ja vaikka sitten WHO:n tiedotteita. Kyllä Korona oli Aasiassa iso juttu jo tammi-helmikuun vaihteessa ja mm. suomalaiset firmat alkoivat laittamaan työmatkakieltoja ensin Kiinan Hubeihin jo tammikuussa, Kiinaan yleisesti helmikuussa ja jo helmikuun puolivälissä koko Kauko-Itä oli monella kansainvälisellä firmassa pannassa.
Ovat ilmeisesti olleet Samoalta suuntaamassa Uuteen-Seelantiin.
UM on jo 30.1. antamassaan matkustustiedotteessa kertonut koronasta näin:
"Uusi-Seelanti on turvallinen matkailumaa, mutta tavanomaista varovaisuutta on syytä noudattaa.
Ajankohtaista
Kiinassa, Hubein maakunnassa on todettu alkuvuonna useita keuhkokuumetapauksia, joiden aiheuttajaksi on tunnistettu uusi koronavirus (2019-nCoV). Yksittäistapauksia on todettu myös monissa muissa maissa.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) mukaan matkailijoiden riski sairastua koronavirukseen on pieni. Paras tapa suojautua on noudattaa hyvää käsihygieniaa. THL on julkaissut ohjeita matkailijoille, miten koronavirukselta voi suojautua. https://thl.fi/-/ohjeita-matkailijoille-miten-wuhan-koronavirukselta-vo…-?redirect=%2F
Kiristyneet turvallisuusjärjestelyt saattavat aiheuttaa viivästyksiä lentokentillä ja matkustaessa muutenkin. Matkustajia kehotetaan varaamaan matkustamiseen tavanomaista enemmän aikaa.
Ulkoministeriö ja suurlähetystöt seuraavat tilannetta tiiviisti. THL päivittää sivuillensa ajantasaista tietoa ja ohjeistusta https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja%20rokotukset/ajankohtaista/wuha…
Uuden-Seelannin paikallisviranomaisten tiedotteita voi seurata alla olevista linkeistä:
https://www.health.govt.nz/our-work/diseases-and-conditions/novel-coron…
Ulkoministeriö suosittelee matkustusilmoituksen tekemistä kaikille matkustajille http://matkustusilmoitus.fi"
Tämä siis 30.1.2020. Ei varmasti silloin hetkauttanut Suomessa juurikaan, mutta jos on lasten maailmanympärysmatkalla, niin kannattaa pikkuisen herkemmällä korvalla seurata mitä ympärillä tapahtuu.
Ei kannata lähteä vähin rahoin ku kanariansaarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuu alkaa 24.1. Sitä ennen on joku muukuu joka tulee joulukuun jälkeen. Faktoja vauva-palstalta.
8 January
14 January[edit]
15 January[edit]
https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_2019%E2%80%9320_coronavir…;
Ketju Corona-virus tunnettua levittyneempi AV:lla aloitettiin 24.1.
Niin että todellakaan ei ollut tammikuussa yleistä tietoa että mihinkään ei voi matkustaa. Vielä helmikuussa viikon 7 perjantaina 14.2. THL:n asiantuntija suositteli telkkarissa huoletta matkustamista itä-aasiaan.
Höpö höpö. kyllä koronasta tiedettiin jo uudenvuoden aattona, muistan kun mietin että ei taida tulla tästäkään vuodesta hyvä.
Luulisi maailmanmatkaajien lukevan vähän maailmankin uutisia, eikä vain vauvapalstan ketjuja.
Pitääkö kaikki ruotsinsuomalaisetkin hakea kotiin hoitoon kun Ruotsissa loppuu hoitopaikat? Niitä on 200.000
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeessä uskomus, konsulikyydin olevan ilmainen, sillä sitä se ei koskaan ole ollut Suomen historiassa ja tietoa siitä on kaikkialla saatavilla ja se opetetaan jo koulussa.
Tämäkin perhe läksi maailmanympärysmatkalle, 2v ja 4v lasten kanssa, vaikka eivät ole edes vaivaantuneet lukemaan yleisiä matkustussääntöjä.
Konsulikyyti
"Uskomus siitä, että vakavan sairauden tai tapaturman kohdatessa Suomen valtio on velvollinen järjestämään kotiinkuljetuksen ulkomailta, elää vielä tiukassa. Ilman vakuutusta kotiinkuljetuksen ja sairaanhoitokulut joutuu maksamaan omasta pussista. Myös matkajärjestelyt on hoidettava itse.
Finanssialan keskusliiton Vakuutustutkimus osoittaa, että runsas kolmannes vastaajista uskoo virheellisesti Suomen valtion järjestävän tarvittaessa kotiinkuljetuksen vakavan matkasairauden tai -tapaturman sattuessa.
Edustustot ulkomailla pystyvät neuvomaan ja avustamaan, mutta pääsääntöisesti Suomen kansalainen on vastuussa itse itsestään."
Monella on vielä muistissa kun suomalaiset evakuoitiin tsunamialueelta konsulikyydillä.
Konsulikyyti ei suinkaan ole ilmainen, vaan viranomaiset avustavat lentojen selvityksessä, mutta eivät suinkaan maksa lippuja.
Suomalaisia evakoitiin tsunaminalueelta ja Finnair teki ylimääräisiä lentoja ja niillä jotka olivat ostaneet paluulennon etukäteen, lippu vaihdettiin ja niillä joilla ei ollut paluulippua, maksoivat Finnairille täyden hinnat. Ei sieltä kukaan päässyt tulemaan ilmaiseksi. Monet joutuivat maksamaan myös terv.palveluista omavastuu osan.
Ja luulen, tämänkin perheen päässeen moneen kertaan pois ja Suomeen, jos olisivat muuttaneet matkasuunnitelmia, jo silloin kun Euroopassa suljettiin rajoja helmi-maaliskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Sielläpä ovat.
Ei ole valtion homma näitä kuskailla. Tammikuussa hiukankaan aivotoimintaa omaavat tiesivät mihin ollaan menossa.
Veikkaan kyllä toki että jos perkeleen Samoalla on aika paljon paremmassa turvassa nyt kuin Suomessa. Kunhan perse kestää, elikkäs massit riittää.
Niinpä, tsunamissa 2004 joku perhe marisi kun valtio ei heti tiennyt missä meidän poika on sen kaaoksen keskellä.