Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen valtio petti Rissaset totaalisesti: jumissa Samoalla

Vierailija
29.03.2020 |

Kommentit (326)

Vierailija
261/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt nämä nyyhkytykset on otettu A-Studioonkin.

Hei, haloo, se koronakriisi oli ihan tiedossa jo.

Itse varasin kyllä kotimaan matkan tammikuussa, mutta otin täysin peruutettavissa olevat matkat ja majoituksen, koska kyllähän se koronan uhka leijui ilmassa.

Ilmeisesti ulkoministeriö on auttanut heitä lentämään japanilaisten evakuointilennolla pois. Ulkoministeriön edustaja sanoi tuossa jotakin, että niihin heidän viesteihin pitää siellä ulkomailla vastata. Rahaa lainataan ja apua annetaan, mutta rahat pitää maksaa takaisin ja ohjeita noudattaa. Ihme kuvittelijoita ympäri maailmaa, että hulluinkin matkaidea on heidän oikeus, mutta sieltä paluu on sitten valtion velvollisuus.

Vierailija
262/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ulkoministeriö on auttanut heitä lentämään japanilaisten evakuointilennolla pois.

Kiitos ulkoministeriölle tästä. On huomaavaista toteuttaa virkavelvollisuuttaan, pulaan joutuneiden suomalaisten auttamista.

Jos joku on asiasta eri mieltä, kannattaa vaikuttaa päätöksentekijöihin - tai laittaa vaikka alulle kansalaisaloite, jossa poistetaan laista kansalaistenauttamisvelvollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien ei pidä noin kauas matkustaa. Hyvä matkavakuutus on oltava ja sen voimassaolo on oltava mieluiten ympärivuotinen (esim. If-vakuutus) ja vararahastoa on oltava yllätystilanteita varten. Suomen valtio ei ole vastuussa kaikkien suomalaisten aikuisten ja oikeustoimikelpoisten ihmisten matkoista. 

Vierailija
264/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ei pidä noin kauas matkustaa. Hyvä matkavakuutus on oltava ja sen voimassaolo on oltava mieluiten ympärivuotinen (esim. If-vakuutus) ja vararahastoa on oltava yllätystilanteita varten.

Mitä sinä höpäjät? Onko pahansuopaisuutesi niin suurta, etten viitsi edes ottaa asioista selvää?

1) Heillä oli vakuutus. Vakuutusyhtiö kieltäytyi maksamasta korvauksia, koska kukaan ei ollut kipeä

2) Heillä oli rahaa. He olivat jo maksaneet maailmanympärysmatkansa ja Samoalla ostivat vielä seitsemät lennot neljälle hengelle; kaikki peruttiin.

Itse olen nämä tiedot saanut lehdestä ja tv:stä, eikä siihen mennyt edes kauan aikaa.

Vierailija
265/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset huostaan noin tyhmältä ämmmältä.

Vierailija
266/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rissaset ovat matkalla kotiin. Jipii!

Torilla tavataan.

Vierailija
267/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Pekka! Homma hoidettu ja suomalaiset turvaan kotimaahan.

Vierailija
268/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole valtion homma näitä kuskailla.  

Totuus täällä pääkaupunkiseudulla on aivan muuta kuin mitä vauvapalstan "asiantuntijat" väittävät.

Suomen valtio on ryhtynyt HUOMATTAVIIN toimenpiteisiin niiden ihmisten osalta, jotka lähtivät ulkomaille ennen koronavirushysterian alkua ja nyt tulevat kotiin. 

https://www.finavia.fi/fi/uutishuone/2020/valtio-jarjestaa-suomeen-pala…

Vierailija
269/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko stalkkasitte tyhjäpään sometilit. :D

Vierailija
270/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ulkoministeriö on auttanut heitä lentämään japanilaisten evakuointilennolla pois.

Kiitos ulkoministeriölle tästä. On huomaavaista toteuttaa virkavelvollisuuttaan, pulaan joutuneiden suomalaisten auttamista.

Jos joku on asiasta eri mieltä, kannattaa vaikuttaa päätöksentekijöihin - tai laittaa vaikka alulle kansalaisaloite, jossa poistetaan laista kansalaistenauttamisvelvollisuus.

Juurikin näin! Nyt miekkari ulkoministeriön eteen ja adressi.comiin allekirjoittamaan kansalaisten auttamisvelvollisuuden ja dieselveron poitamisaloite!

Vierailija
271/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen, mikälli et pysy Suomessa niin älä valita. Mitäs läksit, ihan oikeasti. Ei ole pakko mennä Italiaan, ei Itävaltaan, ei kiinaan, ei Samoalle. Ei ole pakko lähteä viimeisellä lennolla kun vielä pääsee jne. Pysykää peppulit kotona <3

Et sitten lukenut juttua? ENNEN korona-aikaa menneet.

Tammikuussa vasta olivat lähteneet Suomesta. Kiinassahan koko koronasotku alkoi jo joskus marraskuun puolella ja tamikuussa se jylläsi siellä jo täysiään leviten pikavauhtia muuallekin. Ja Suomessakin koronasta jo puhuttiin tammikuussa vaikka kuinka. itse ainakin mietin jo silloin, että on vaan ajan kysymys, kun tuo on myös Suomessa, vaikka joku THL:n höynä vakuutteli, että "ei se tänne tule...". Itse en varsinkaan pienten lasten kanssa olisi edes harkinnut mitään maailmanympärireissua, jos minkäänlaista uhkaakaan olisi tuommoisesta. Nyt sitten Rissaset valittavat ja vaativat, että valtion pitäisi kustantaa heidät takaisin... Itsepähän lähtivät huonoon aikaan, vaikka kaikki merkit tulevasta pandemiasta olivat jo nähtävillä, joten tulkoot takaisin omilla rahoillaan.

Ihan oikeasti nyt. Kirjoitatte historiaa ihan uusiksi ilkeän ja yhteiskuntavastuuttoman suodattimen läpi. Valheellisin väittein siitä mitä milloinkin tiedettiin.

Uuden koronaviruksen löytämisestä uutisoitiin vasta 8.1. - siitä oli liikkunut Kiinan sisäisessä somessa varoituksia jo ennen, mutta vasta 8.1. Kiina julkaisi löydöksen. Eikä asiasta silloinkana vielä kunnolla tiedetty.

8 January

Scientists in China announced the discovery of a new coronavirus.

Vielä 14.1. oltiin sitä mieltä ettei tartu laajassa määrin ihmisestä ihmiseen:

14 January[edit]

On 14 January, two of the 41 confirmed cases in Wuhan were reported to include a married couple, raising the possibility of human-to-human transmission.[77][78]

On 14 January, Maria Van Kerkhove, acting head of WHO's emerging diseases unit said that there had been limited human-to-human transmission of the coronavirus, mainly small clusters in families, adding that "it is very clear right now that we have no sustained human-to-human transmission"[79][80]

15.1. vasta raportoitiin toisesta kuolemantapauksesta:

15 January[edit]

A second death occurred in a 69-year-old man in China on 15 January.[81][82] The WHO published a protocol on diagnostic testing for 2019-nCoV, developed by a virology team from Charité Hospital.[81]

https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_2019%E2%80%9320_coronavir…

Laitetaans taas epidemian aikajanan faktat esille ja lisätään että Rissaset ovat olleet yhteydessä um:n ja ovat itse ostaneet seitsemät lennot neljälle hengelle eli todella aktiivisesti itse yrittäneet pois. Enemmän kuin lukutaidottomat omaa pahaa oloaan muita pilkkaamalla purkavat ilkeämieliset ikinä saavat aikaan.

Vierailija
272/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole valtion homma näitä kuskailla.  

Totuus täällä pääkaupunkiseudulla on aivan muuta kuin mitä vauvapalstan "asiantuntijat" väittävät.

Suomen valtio on ryhtynyt HUOMATTAVIIN toimenpiteisiin niiden ihmisten osalta, jotka lähtivät ulkomaille ennen koronavirushysterian alkua ja nyt tulevat kotiin. 

https://www.finavia.fi/fi/uutishuone/2020/valtio-jarjestaa-suomeen-pala…

Mitä tämä rissasiin liittyy, jotka on lähteneet koronan jo maailmalla jyllätessä? 

Ei noita pitäisi auttaa millään tavalla.

Minusta ihmiset jotka itse hankkiutuvat ongelmiin, ovat vastuussa itsestään. Kuten vuorikiipeilijät, tai rissaset. 

Vierailija
273/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

anaali-hamsteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen, mikälli et pysy Suomessa niin älä valita. Mitäs läksit, ihan oikeasti. Ei ole pakko mennä Italiaan, ei Itävaltaan, ei kiinaan, ei Samoalle. Ei ole pakko lähteä viimeisellä lennolla kun vielä pääsee jne. Pysykää peppulit kotona <3

KOTINI ON PEPPULISSA! <3

just joo, kopioit heti multa ton peppuli-termin, kun käytin sitä aiemmin Haavisto-ketjussa. MATKIJA

Vierailija
274/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö muuten kukaan, miten kävi niille suomalaisille, jotka olivat Sudanissa? Ykkösaamussa kertoivat pikaisesti tilanteestaan jo kaksi viikko sitten. Eivät päässeet maitse Egyptiin eikä Etiopiaan, koska kumpikin maa oli sulkenut rajansa. Olivat täysin jumissa Sudanissa.

Vierailija
275/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australian valtiohan heidät petti. Myivät lentoliput, mutta eivät päästäneet koneeseen. Saivatpahan 5000 € vastineeksi anteeksipyynnön.

Vierailija
276/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö muuten kukaan, miten kävi niille suomalaisille, jotka olivat Sudanissa? Ykkösaamussa kertoivat pikaisesti tilanteestaan jo kaksi viikko sitten. Eivät päässeet maitse Egyptiin eikä Etiopiaan, koska kumpikin maa oli sulkenut rajansa. Olivat täysin jumissa Sudanissa.

Ihan sama. Tuollaiset Sudanissa lomailijat häviävät ennemmin tai myöhemmin jälkiä jättämättä.

Vierailija
277/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussa vasta olivat lähteneet Suomesta. Kiinassahan koko koronasotku alkoi jo joskus marraskuun puolella ja tamikuussa se jylläsi siellä jo täysiään leviten pikavauhtia muuallekin. Ja Suomessakin koronasta jo puhuttiin tammikuussa vaikka kuinka. itse ainakin mietin jo silloin, että on vaan ajan kysymys, kun tuo on myös Suomessa, vaikka joku THL:n höynä vakuutteli, että "ei se tänne tule...". Itse en varsinkaan pienten lasten kanssa olisi edes harkinnut mitään maailmanympärireissua, jos minkäänlaista uhkaakaan olisi tuommoisesta. Nyt sitten Rissaset valittavat ja vaativat, että valtion pitäisi kustantaa heidät takaisin... Itsepähän lähtivät huonoon aikaan, vaikka kaikki merkit tulevasta pandemiasta olivat jo nähtävillä, joten tulkoot takaisin omilla rahoillaan.

Ihan oikeasti nyt. Kirjoitatte historiaa ihan uusiksi ilkeän ja yhteiskuntavastuuttoman suodattimen läpi. Valheellisin väittein siitä mitä milloinkin tiedettiin.

Uuden koronaviruksen löytämisestä uutisoitiin vasta 8.1. - siitä oli liikkunut Kiinan sisäisessä somessa varoituksia jo ennen, mutta vasta 8.1. Kiina julkaisi löydöksen. Eikä asiasta silloinkana vielä kunnolla tiedetty.

8 January

14 January[edit]

On 14 January, two of the 41 confirmed cases in Wuhan were reported to include a married couple, raising the possibility of human-to-human transmission.[77][78]

On 14 January, Maria Van Kerkhove, acting head of WHO's emerging diseases unit said that there had been limited human-to-human transmission of the coronavirus, mainly small clusters in families, adding that "it is very clear right now that we have no sustained human-to-human transmission"[79][80]

15 January[edit]

A second death occurred in a 69-year-old man in China on 15 January.[81][82] The WHO published a protocol on diagnostic testing for 2019-nCoV, developed by a virology team from Charité Hospital.[81]

Laitetaans taas epidemian aikajanan faktat esille ja lisätään että Rissaset ovat olleet yhteydessä um:n ja ovat itse ostaneet seitsemät lennot neljälle hengelle eli todella aktiivisesti itse yrittäneet pois. Enemmän kuin lukutaidottomat omaa pahaa oloaan muita pilkkaamalla purkavat ilkeämieliset ikinä saavat aikaan.

Mees nyt vappu tuutulaulamaan lapsillesi, äläkä hörpi iltavinkkuasi vauvapalstan parissa.

Rissaset ovat vastuuttomia hörhöjä, jotka hankkiutuvat itse vaikeuksiin.

Kukaan normaali tervejärkinen ihminen ei ole tänä vuonna matkustanut ulkomaille, SAATI LÄHTENEET KIERTÄMÄÄN MUUAALLIMMAA.

Onko nuo Rissaset jotenkin älyrajotteisia.

Kaikenhuipuksi pitävät itseään uhreina tässä, buahahaha. Röyhkeää käytöstä.

Vierailija
278/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 January

14 January[edit]

15 January[edit]

Mees nyt vappu tuutulaulamaan lapsillesi, äläkä hörpi iltavinkkuasi vauvapalstan parissa.

Rissaset ovat vastuuttomia hörhöjä, jotka hankkiutuvat itse vaikeuksiin.

Kukaan normaali tervejärkinen ihminen ei ole tänä vuonna matkustanut ulkomaille, SAATI LÄHTENEET KIERTÄMÄÄN MUUAALLIMMAA.

Onko nuo Rissaset jotenkin älyrajotteisia.

Kaikenhuipuksi pitävät itseään uhreina tässä, buahahaha. Röyhkeää käytöstä.

Ok, tunnistin sut. Oot se joka kylvää skeidaa milloin naislaulajia milloin mitäkin kohtaan. mahtaa olla ahdistvaa olla tollanen.

Vierailija
279/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelin, kun rouva Rissanen valitti lehdessä, että on käyttänyt satoja euroja jo pelkkiin puheluihin, kun on yrittänyt saada lentoja. Eikö Samoalla myydä paikallisia puhelinkortteja, millä voisi halvemmalla soittaa kuin suomalaisella liittymällä? :O Jotenkin tuntuu hieman vähäjärkiseltä näiden maailmanmatkaajien toiminta...

Sukunimi kertoo kaiken. Juntit Rissaset Samoalla. Näin siinä käy kun juntit matkustaa. Typerä akka, kehtaa vielä inistä ja rääkyä. Heidän matkailunsa ei kuulu Suomen valtiolle eikä Suomen veronmaksajille. Aikuinen ihminen ja rääkyy kuin jotkut pikkukakarat. Tässä elämässä kun pitää itse ottaa vastuu itsestään ja elämästään se ei ole Suomen valtion tehtävä. Ei muuta kuin bambumajaa pystyyn vaan siellä Samoalla.

Voi se kalikka kilahtaa sunkin kohdallasi joskus, vaikka ei tässä vaan jossain ihan muussa asiassa, jossa luulet itse toimineesi erinomaisesti.

Miksi sinusta on tullut noin katkera ja ilkeä?

En ole katkera enkä ilkeä, olen REALISTI. Ärsyttää tuollainen uusavuttomuus, jos haluaa matkailla, on itse kannettava vastuu asioista, ei ole valtion tehtävä hyysätä ihmisiä. Monella suomalaisella on sellainen omituinen ajatus että valtion pitäisi olla aina auttamassa joka asiassa, erikoinen ajatus. Näiden Rissasten olisi kannattanut miettiä että mitä se tarkoittaa kun lähtee matkailemaan pienten lasten kanssa, mitä se tarkoittaa jos kaikki ei mene putkeen. Olen matkustanut paljon ja kyllä minä varaudun kaikkeen, varsinkin jos lähden kauemmas. Kohdalleni on kilahtanut kyllä mutta olen selvinnyt niistä ilman valtion apua.

Vierailija
280/326 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelin, kun rouva Rissanen valitti lehdessä, että on käyttänyt satoja euroja jo pelkkiin puheluihin, kun on yrittänyt saada lentoja. Eikö Samoalla myydä paikallisia puhelinkortteja, millä voisi halvemmalla soittaa kuin suomalaisella liittymällä? :O Jotenkin tuntuu hieman vähäjärkiseltä näiden maailmanmatkaajien toiminta...

Sukunimi kertoo kaiken. Juntit Rissaset Samoalla. Näin siinä käy kun juntit matkustaa. Typerä akka, kehtaa vielä inistä ja rääkyä. Heidän matkailunsa ei kuulu Suomen valtiolle eikä Suomen veronmaksajille. Aikuinen ihminen ja rääkyy kuin jotkut pikkukakarat. Tässä elämässä kun pitää itse ottaa vastuu itsestään ja elämästään se ei ole Suomen valtion tehtävä. Ei muuta kuin bambumajaa pystyyn vaan siellä Samoalla.

Voi se kalikka kilahtaa sunkin kohdallasi joskus, vaikka ei tässä vaan jossain ihan muussa asiassa, jossa luulet itse toimineesi erinomaisesti.

Miksi sinusta on tullut noin katkera ja ilkeä?

En ole katkera enkä ilkeä, olen REALISTI. Ärsyttää tuollainen uusavuttomuus, jos haluaa matkailla, on itse kannettava vastuu asioista, ei ole valtion tehtävä hyysätä ihmisiä. Monella suomalaisella on sellainen omituinen ajatus että valtion pitäisi olla aina auttamassa joka asiassa, erikoinen ajatus. Näiden Rissasten olisi kannattanut miettiä että mitä se tarkoittaa kun lähtee matkailemaan pienten lasten kanssa, mitä se tarkoittaa jos kaikki ei mene putkeen. Olen matkustanut paljon ja kyllä minä varaudun kaikkeen, varsinkin jos lähden kauemmas. Kohdalleni on kilahtanut kyllä mutta olen selvinnyt niistä ilman valtion apua.

Sinä et mitenkään voi varautua kaikkiin mahdollisiin uhkiin. Se on täysin mahdotonta. Nyt on muuten maailmanhistoriassa ensimmäistä kertaa tilanne, jossa valtaosa maailman lennoista on peruutettu eikä ole tietoa kuinka kauan tämä jatkuu. Koskaan aiemmin ei ole tällaista tilannetta ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi