Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut haluaisivat tartunnan heti vapaaehtoisesti

Vierailija
29.03.2020 |

Perusteluina esim. koska se kuitenkin todennäköisesti tarttuu jossain vaiheessa ja tällä hetkellä sairaaloissa on tilaa. Sairastettuaan henkilö olisi "vapaa" jatkamaan normaalia elämää ilman jatkuvaa pelkoa sairastumisesta ja karanteeniajan jälkeen muita tartuttamasta (olettaen ettei toista aaltoa tule). Onko tällainen ajattelu järkevää ja hyväksyttävää?

Kommentit (58)

1/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa tartunnan "tällä hetkellä", oireisto saattaa kääntyä sairaalahoitoa vaativaksi vasta parin viikon päästä, jolloin sairaaloissa ei välttämättä ole tilaa. 

Kannattaa vain tehdä parhaansa, ettei tartuntaa saa.

Vierailija
2/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen noin mutta toimin silti vastuullisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tahtoisin koronan heti. Voisin sen jälkeen eristäytyä kotiini siihen asti, kunnes tauti menee ohi tai joudun sairaalaan. Ja voisin allekirjoittaa paperin, jossa pyydän jäädä ilman hoitoa, jos hoitopaikoista tulee vähänkin pulaa.

Vierailija
4/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Jos saa tartunnan "tällä hetkellä", oireisto saattaa kääntyä sairaalahoitoa vaativaksi vasta parin viikon päästä, jolloin sairaaloissa ei välttämättä ole tilaa. 

Mutta jos taudin saa vasta parin viikon tai kuukauden päästä, sairaaloissa on vielä vähemmän tilaa.

Vierailija
5/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tahtoisin koronan heti. Voisin sen jälkeen eristäytyä kotiini siihen asti, kunnes tauti menee ohi tai joudun sairaalaan. Ja voisin allekirjoittaa paperin, jossa pyydän jäädä ilman hoitoa, jos hoitopaikoista tulee vähänkin pulaa.

Perusterveen olisi parasta sairastaa heti. Sen jälkeen hän voisi huoletta auttaa sairaita!

Vierailija
6/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi myös kuolla. Vähän kuin ottaisi syövän vapaaehtoisesti.

Vierailija
7/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei haittaisi sairastaa koronaa ensimmäisessä aallossa, mutta en silti aio pyrkiä siihen. Pysyn edelleenkin kotona lukuun ottamatta harvoja kaupassa käyntejä ja päivittäisiä kävelylenkkejä. Tulee, jos on tullakseen, jos ei niin sitten ei.

Vierailija
8/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus sairastua koronaan on kuin venäläistä rulettia. Jos tiedät, mikä voi venäläisessä ruletissa olla lopputulos, mietit tarkkaan, haluatko koronan.

Vierailija
9/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kumpi parempi: odottaa vääjäämätöntä housut tutisten ja kaikkea varoen - vai kohdata heti?

Vierailija
10/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona = syöpä..? 🤔

Vierailija
11/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se saadaan pysäytettyä ja tulee rokote vuoden vaihteessa.

Hallitus oli liian arka ja ei lopettanut ajoissa vaarallisist paikoista tulemista.

Vierailija
12/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä on kehittänyt lääkkeen, joka parantaa taudin. Miksi tästä ei uutisoida?

Vierailija
13/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän idean, mutta edelleen ei ole täysin aukottomasti todettu, että syntyisi vahva immuniteetti. Lisäksi tämän hetkinen kuolinprosentti tuossa viruksessa on hieman kuumottava, että uskaltaisi noin vain itseensä tartuttaa.

Vierailija
14/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sais kanssa tulla vaikka heti ja mieluiten kuolisin siihen. Voin tehdä vaikka kirjallisen suostumuksen, että mun takia ei tarvitse rasittaa sairaanhoidon kapasiteettia.

Tää ei lopu ikinä kuitenkaan ja ainoa pakokeino on kuolema. Oon koko päivän miettinyt itsemurhakeinoja.

Vierailija
15/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinut ajatuksen kanssa, että tauti kyllä iskee.

Ensimmäisessä tai seuraavissa aalloissa viimeistään.

Kysymys on vain siitä, että kuinka vakavasti.

Vierailija
16/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän tuon halun lusia tauti mahdollisimman nopeasti pois, mieluummin kun olla koko ajan ns. löysässä hirressä. Koska tauti on kuitenkin potentiaalisesti vaarallinen jokaiselle, yritän ainakin itse suojautua siltä mahdollisimman hyvin käytettävissä olevilla keinoilla.

Täytyy toivoa, että lääke löytyisi mahdollisimman pian. Joitakin lupaavia tutkimuksia on jo tehty, jos ei nyt suoraan parantavaa lääkettä, niin ainakin paranemista helpottavaa. Jospa se rokotekin sieltä joskus putkahtaisi.

Vierailija
17/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Mikään syöpä ei parane itsekseen kunhan lepäilee kotona pari viikkoa. Koronaviruksen aiheuttaman taudin kohdalla on hyvä mahdollisuus tähän varsinkin jos on nuori ja terve.

Vierailija
18/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä on kehittänyt lääkkeen, joka parantaa taudin. Miksi tästä ei uutisoida?

On uutisoitu, eikä paranna 100% vaan estää viruksen jakaantumista jotta oma elimistö saa paremmin aikaa tuhota viruksen.

Vierailija
19/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itse ottaa vaikka heti, mutta yksi lapsistani on riskiryhmää, joten jätän väliin jos suinkin mahdollista. Lisäksi mahdollisesti äidittömiksi jäävät lapset on hieman iso riski.

Itseni puolesta en sinänsä pelkää. Tulee jos tulee, toivottavasti selviän, mutta kuolemankin kanssa periaatteessa olen sinut.

Vierailija
20/58 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Mutta jos taudin saa vasta parin viikon tai kuukauden päästä, sairaaloissa on vielä vähemmän tilaa.

Väärin. Suurin piikki tulee olemaan tässä 3-4vk päästä ja se kestää max kuukauden. Jos nyt menisit ulos tartuttamaan itseäsi menisi 4-14pv ennen kuin edes oireilisit ja siitä noin puolitoista viikkoa oireellisena ennen kuin olisit sairaalassa. Eli juuri pahimman piikin aikaan. Suosittelen välttämään. Toukokuun lopussa /kesäkuun alussa rupeaa piikki laskemaan hitaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme