Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisitko näinä aikoina lääkärikäynnille (joka ei pakollinen)? Pelkään saavani koronan.

Vierailija
29.03.2020 |

Lääkäriltä siis. Mun ei ole ihan pakko mennä, krooninen vaiva kyseessä. Voisin oireiden puolesta siirtää vaikka syksyyn eli ei mikään hoppu.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla 2viikon päästä hammaslääkäri. Todellakin perun koska ei ole pakollinen vaan pelkkä tarkastus.

Vierailija
22/27 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi.

Minä paukautin varpaani ja uskoin, että se murtui. Oli pari päivää jatkuvasti kipeä. Silti ajattelin, että luutukoon mahdollisesti miten luutuu, lääkäriin en juuri nyt mene a. kuormittamaan terv. hoitoa ja b. hakemaan tartuntaa.

Ei se lääkäri mitään murtuneelle vapaalle tee saat korkeintaan kipu lääkettä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt, koska:

- En halua asettaa muita vaaraan (esim. levittämällä oireetonta tartuntaa).

- En halua saada tartuntaa ylimääräisellä liikkumiselle

- En halua kuormittaa terveydenhuoltoa.

Toki oikeasti välttämättömät asiat on hoidettava ja oikeasti pikaista hoitoa tarvitsevat vaivat.

Tämä on meidän yhteinen asia.

Vierailija
24/27 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kutsu mammigrafiaan. Soitin Terveystaloon ja kysyin mitä järjestelyjä ovat tehneet jotta oman vuoron odottaminen ynnä itse tutkimus olisivat riskittömämpiä - tuolla kun on ollut käytössä ns kahden oven systeemi eli yksi odottaa kopissa valmiiksi riisuutuneena kun toista kuvataan ja sitten tämä ensimmäinen menee toiseen koppiin pukeutumaan ja odottaja tulee tutkittavaksi.

Sain vastauksen, että ihan samalla tavalla toimitaan nytkin ja että ”kyllä meillä on täällä ihan turvallista, ei meillä ole koronaa”!

En ollut vakuuttunut ja peruin aikani.

Vierailija
25/27 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin, Mehiläisessä. Oli tavallaan tosin pakko, koska lääkkeeni olivat täysin loppu ja olin viimeksi nähnyt lääkäriä 3v. sitten. Siellä eotellaan hengitystieinfektiopotilaat täysin eri kulkureitille. Joten ei pelottanut yhtään. Toki olin varovainen etten koske mihinkään jne.

Vierailija
26/27 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaisin puhelinajan, jos mahdollista. Muuten en menisi, ellei kyseessä olisi joku vakava kiireellinen asia.

Vierailija
27/27 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ellei olisi pakko. En menisi tai veisi lasta myöskään esim. neuvolaan, ellei ole syytä epäillä ongelmia. Tosin moni paikkakunta on jo itsekin sulkenut tai sulkemassa neuvolaa ja muita kiireettömiä palveluita.