Menisitko näinä aikoina lääkärikäynnille (joka ei pakollinen)? Pelkään saavani koronan.
Lääkäriltä siis. Mun ei ole ihan pakko mennä, krooninen vaiva kyseessä. Voisin oireiden puolesta siirtää vaikka syksyyn eli ei mikään hoppu.
Kommentit (27)
En menisi.
Minä paukautin varpaani ja uskoin, että se murtui. Oli pari päivää jatkuvasti kipeä. Silti ajattelin, että luutukoon mahdollisesti miten luutuu, lääkäriin en juuri nyt mene a. kuormittamaan terv. hoitoa ja b. hakemaan tartuntaa.
Mulla on tuo kasvsin, joka kuulemma voi olla paha tai hyvä, haluaisin kyllä sen pois. Taitaa olla senkin leikkausta siirretty, kun ei ole kuulunut mitään.
Jos leikkausaika tulisi, kyllä menisin. Koska sekin pelottaa.
Ei nyt kannata mennä, jos ei ole ihan pakko.
Itsekin peruin yhden käynnin ja ainakin tällä paikkakunnalla kaikki ei -kiireellinen hammashoito siirretään myöhemmäksi.
Hoitohenkilökunta on jo tällä hetkellä suuri tartuntariski.
Menisin mutta kun en mihinkään pääse! Työterveyteen yrittänyt, koska työkyky on vähän niin ja näin. Oma työterveyshoitaja ja fysioterapeutti molemmat karanteenissa altistumisen takia ja mua vaan pallotellaan numerosta toiseen. Työterveyslääkärille ei niin vaan mennä, vaan ensin pitää käydä hoitajalla tai fysioterapeutilla, joihin kumpaankaan ei saa aikaa. Hanurista!
Jos vaiva vaikuttaa työkykyyn, häiritsee jatkuvasti arkielämää tai lisää huomattavasti stressiä, yrittäisin saada ajan.
Jos voi siirtää syksyyn niin saattaa kannattaa siirtää. Mutta jos voi siirtää vain pari kuukautta, niin ehkä on järkevämpi käydä nyt kuin sitten kun koronaa on liikkeellä nykyistä enemmän. Kannattaa yrittää välttää joutumasta päivystykseen pahimman epidemiapiikin aikaan, ja siinä auttaa myös se että ei lykkää kaikkia terveysasioita syksyyn.
Jos ei haittaisi huomattavasti elämää, niin tietysti siirtäisin. Mutta esimerkiksi raskausajan neuvolakäyntejä en jättäisi välistä.
Omalla lapsellani on lääkäri, joka ei ole hengenhädän asia, mutta välttämätön hänen kehityksen näkökulmasta. Jos se siirtyy, on vaara että hän saa tarvitsemaansa apua liian myöhään. Joten vien hänet lääkäriin.
Kyllä näitä joutuu miettimään monelta kannalta. Helsingissä ehkä vielä enemmän. Muualla on vähän enemmän pelivaraa.
En menisi. Olen ollut onnettomuudesta johtuvan selkäkivun takia sairaslomalla kuukausia. Nyt sairasloma on taas loppumassa, mutta en uskalla mennä lääkäriin. Työkyky on alentunut ja en tiedä miten selviän etätöistäni. Lääkkeetkin on loppu ja kipu pitää öisin hereillä. En halua tähän lisäksi vielä koronaakin.
Harmi että kunnallisella ei ole verkkolääkäri. Yhden käynnin hoidin yksityisellä videopuhelun kautta.
Kyseessä olisi vielä keuhkolääkäri, joten pelkään, että hänellä on käynyt nimenomaan hengitystieoireisia ja jopa koronaan sairastuneita,
Psykiatrille joo, muita miettisin tarkemmin.
Mulla olis ollut mammografia huhtikuun alussa. En todellakaan mene, siirsin toukokuulle. Hammashygienistillä pitäisi käydä myös poistattamassa hammaskiveä, se saa mennä vaikka syksyyn.
Mun pitäs käydä kontrollilabroissa mutta siirrän sen myöhemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Harmi että kunnallisella ei ole verkkolääkäri. Yhden käynnin hoidin yksityisellä videopuhelun kautta.
Tähän maailma menee. Yhdellä tutulla oli angiinadiagnoosi tullut nettiyhteyden kautta, kuulemma selvä tapaus. Angiinassahan tulee niitä pilkkuja, joten se on helppo.
Minun on ehkä pakko mennä, arvon joka päivä, niin huono olo, tuntuu että tämäkin sairaus vie hengen niin kai se on sitten sama kumpi. Elämänlaatu näillä oireilla on kuitenkin aivan hanurista. Kyllä harmittaa kun vielä 2 kk sitten olin täysin terve ja hyväkuntoinen.
Etenkin jos on vaarana, että vaiva kroonistuu pahasti hoidon viipyessä tai se on jo pahenemassa siinä määrin, että vaarana on joutua tehohoitoon, mene lääkäriin nyt...
Varmaan tämä kehittyy huikeasti lähitulevaisuudessa. Perussairailla on kaikki omat härvelit ja mittalaitteet ja sitten vaan etäyhteys lääkäriin. Tekoäly käyttöön.
Olisi ollut mammografia, siirrän myöhempään. Muutenkin alkaa olla jokapäiväinen paniikki, en halua lisäkuormitusta itselleni. Pelkään nykysin joka hetki.