Millaisia ihmisiä ovat ne, jotka eivät tajua että nyt on tosi kyseessä?
Olen itse mies, enkä siis kannata kovinta vauvapalstalla esiintyvää hysteriaa. Toisaalta en kuitenkaan voi olla ihmettelemättä, että keitä nämä ihmiset ovat, jotka edelleen kyläilevät kaverien ja sukulaisten luona, hengaavat kahviloissa ja kauppakeskuksissa, suunnittelevat jopa kotimaan matkoja jos joku paikka jostain löytyisi auki. Sen tiedän, että nuorisoa kokoontuu idioottiryhmissä ulkona, mutta entä aikuisista?
Kommentit (28)
Nyt kannattaa pitää järki päässä ja kädet puhtaina.
Hysteerikot rauhoittukoon.
Lähipiirissä keski-ikäinen naishenkilö joka ei pysty normaalisti ollenkaan olemaan kotona. Aina pitää olla menossa ja matkustaa jne kaikki vapaa-aika. Kunhan vaan ei kotona joudu olemaan. Täydellinen "minäminäminä" ihminen. Lisäksi ei kovin sivistynyt. En tiedä juokseeko kuolemaa karkuun vai itseään noin ylipäätään?
Supisuomalaista rossskasakkia he ovat. Siis sitä kellä on legginssit, pinkki raita polkkatukassa, hieman ylipainoa ja kessu suupielessä. Oot varmaan joskus nähnyt?
Teinit on pahimpia. Ne ei välitä mistään ja niitä on vaikeampi saada kuriin. Isoissa laumoissa hengaavat esim. ostareilla. Yhdelle sanoin suoraan, että vaikka hän ikänsä puolesta näyttäisi olevan turvassa, niin haluaako tappaa esimerkiksi melkein kuusikymppiset vanhempansa. Ei vaikutusta. Tosin tiedän teinin, joka itki, että hänen isänsä on riskiryhmässä ja pelkää isän kuolevan. Aika iso osa ei vaan tajua.
Oslla ihmisistä se on nökljäön selviytymiskeino, että suljetaan silmät. Tunnen useamman tällaisen ja olen yllättynyt, sillä olen ennen pitänyt heitä fiksuina. Mutta tosipaikan tullen heiltä puuttuukin rohkeutta katsoa pelottavia asioita silmästä silmään. Ovat myös osoittsutuneet hämmästyttävän auktoriteettiuskoisiksi ja suuttuvat, jos joku uskaltaa esim todeta THLn olleen väärässä arvioissaan.
Itse tunnen sellaisia ihmisiä, jotka ovat aivan raivon partaalla kun juuri heidän tai heidän kullanmurulapsimussukkansa harrastukset menivät tauolle. He tai lähiomaisensa eivät kuulu riskiryhmiin ja ajatusmalli on se, että he itse eivät sairastu ja jos joku muu kuolee niin jouti kuollakin.
Olen kaupassa töissä ja reteimmat vähättelijät ovat vanhoja ukkoja, jotka käyvät kolme kertaa päivässä ostamassa kenolapun ja pari tölkkiä Pirkka-olutta tai tupakkaa. Kaupassa rampataan siis monta kertaa päivässä niin kuin normaalistikin ja kassalla nauretaan tutuille, että "Onko korona jo iskeny, heheheh". Tämä Turussa.
Tunnen joitakin, jotka ymmärtää että nyt on tosi kyseessä mutta ne elää silti mahdollisimman normaalia elämää. Niiden mielestä kuolemat on hinta joka meidän on maksettava siitä, että elämä jatkuu entisellään, samaan tapaan kuin sodassa on hyväksyttävä että ihmisiä kuolee, jotta valtio pysyisi itsenäisenä.