Oletko vieläkään tajunnut, että tää voi nyt olla tässä?
Kommentit (28)
Kulkutauteja tulee ja menee. Sellaista se elämä on.
Niin kauan kun on elämää , on toivoa.
Kyllä. Olen tajunnut että voin menettää +60v.äitini tämän takia. Lisäksi ymmärrän, että itse voin kuolla tähän. Muista en ole ollut hirveän huolissaan koska ovat perusterveitä, toki voivat hekin kuolla.
Olen miettinyt, että pitäisikö varalta kirjoittaa kaikille omaisille jäähyväiskirjeet. Jos tauti tulee rajuna niin kuume voi nousta äkkiä ja siitä suoraan sairaalaan ja teholle. Sinne elämä sitten päättyisi. Olisi lapsille kivempi, jos olisi ehtinyt jotain laittaa paperille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että se on sinulle elämä eikä kuolema?
No onhan se hurja ajatus. Mutta niin voi tosiaan käydä,varsinkin kun on riskiryhmää.
Vaikka tilanne on vakava, en mä silti usko, että "tää oli tässä". Jossain vaiheessa tauti talttuu ja pikkuhiljaa päästään normaaliin elämään takaisin. Nyt vain jaksetaan nämä rajoitetut kuukaudet ja sitten taas elämä saa jatkua!
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että pitäisikö varalta kirjoittaa kaikille omaisille jäähyväiskirjeet. Jos tauti tulee rajuna niin kuume voi nousta äkkiä ja siitä suoraan sairaalaan ja teholle. Sinne elämä sitten päättyisi. Olisi lapsille kivempi, jos olisi ehtinyt jotain laittaa paperille.
Parempi ois osoittaa nyt rakkailleen heidän tärkeytensä.
Onko ap jo aloittanut kuolinsiivouksen? Onko testamentti- ja hautajais-asiat järjestetty? Velat ja laskut maksettu ja muutkin asiat viety siihen pisteeseen ettet kuolemallasi rasita liikaa läheisiäsi?
En mieti sitä nyt.
Keskityn välttämään tartunnan omalla toiminnalla.
Toisaalta varaudun sairastumaan. Hankin aineksia, teen ruokia valmiiksi, siivoan kotia, pesen pyykkiä. Koetan säilyä täysjärkisenä.
Huolehdin terveydestäni, chattaan ystävien kanssa, seuraan mediaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap jo aloittanut kuolinsiivouksen? Onko testamentti- ja hautajais-asiat järjestetty? Velat ja laskut maksettu ja muutkin asiat viety siihen pisteeseen ettet kuolemallasi rasita liikaa läheisiäsi?
En ole ap ,mutta itsepalvelukuolemaako peräänkuulutat? Pitäisikö asettua valmiiksi arkkuun ja tilata nouto tuhkaukseen, niin eivät läheiset rasittuisi senkään vertaa, vaan voisivat jatkaa elämäänsä niin kuin minua ei olisi koskaan ollutkaan? Niinkö huomaavainen todella itse olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Suomessa on koronaan kuollut nyt 9 ihmistä - mistä tiedät, ettet sinä ole jo seuraavana kuolinjonossa vaikkapa koronaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Suomessa on koronaan kuollut nyt 9 ihmistä - mistä tiedät, ettet sinä ole jo seuraavana kuolinjonossa vaikkapa koronaan?
Olin kuolemassa koronaan jo silloin kun luin Kiinassa alkaneesta tilanteesta. En osaa ajatella niin, että asiat eivät kosketa minua.
Olen tajunnut jo aikaisemmin. Sen jälkeen olen nukkunut yöni hyvin. En edes pelkää kuolemaa. En toki toivo sitä tai ole mitenkään masentunut. En usko, että kuoleman jälkeen on mitään, mutta silti olen vapaa maallisista murheista.
Jokainen hetki ja päivä on Herran kädessä aina muutenkin.
Oletko tajunnut että elämässä ei yksilöllä ole takeita sen jatkumisesta ikinä?