Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies syö kotivaraherkut

Vierailija
28.03.2020 |

Olen varannut erilliseen muovilaatikkoon hyvää "kotivaraa" mahdollista karanteenia varten. Ideana, ettei tarvitse heti pyytää jotain tuomaan lisää ruokaa ja on niitä herkkujakin tarjolla. Kotiinkuljetuksessa ekat ajat on yli 2 vk päästä, sen ei voi luottaa.

Lapset ovat ymmärtäneet, että laatikkoon ei kosketa. Mies ei. Kiva huomata, että laatikosta on hävinnyt sipsit, keksit, pähkinät ja karkit. Siksi ne olivat siinä "älä koske" -laatikossa, kun tiedän, että normikaapissa ei herkut säily.

Eli jos karanteeniin joudutaan yllättäen, syödään sitten vaan kaurapuuroa, hernekeittoa ja nuudeleita. Varsinkin kipeänä olisi kiva olla jotain naposteltavaakin.

Ärsyttää.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap olet täysin oikeilla linjoilla sipsien yms kanssa.

Minulla on parhaillaan korona. Oikein virallisesti testattu ja todettu. Niin sairas en ole ollut että sairaalaan olisin joutunut mutta olotila on ollut vaikea.

Syöminen oli pahimmillaan melkein mahdotonta. Kun otin esim. jogurtin jäi jo sekin painamaan ikävästi keuhkoja ja hengitys vaikeutui. On kuulemma normaalia kun keuhkot ovat huonossa kunnossa. Kaksi päivää elin käytännössä Fazer parhaat karkkia silloin tällöin imien ja yhden sipsin kerrallaan ottaen. Se oli ainoa mitä pystyin syömään ilman että keuhkoihin sattui.

En tiedä mitä tilanteessasi tekisin mutta varmaan keksisin jonkun salajemman jonne laittaisin sipsejä yms kovia karkkeja. Ne voivat tulla tarpeeseen jos sairastutte ettekä pysty syömään oikeastaan mitään.

Niin ja jatkampa vielä hetken.

Kyllä minäkin mietin aluksi että pitää koittaa syödä terveellisesti kun on kipeä mutta kun kaurapuuron syöminen sattui keuhkoihin, banaanin syöminen sattui keuhkoihin, reissumiehen syöminen sattui keuhkoihin ja jopa jogurtin syöminen (tai no juominen) sattui keuhkoihin niin aika nopeasti sitä tajusi että energiaa tarvitsee jostain mutta määrä mitä syö ei saa olla iso.

Ed vast

Kiitos, että kerroit kokemuksestasi.

Millainen juoma toimii parhaiten? Kun olen lukenut, että koronan aikana olisi syytä juoda paljon, kuten muidenkin hengitystieinfektioiden aikana.

Omenamehua olen juonut. Ihan mitä lienee K-menu omenamehua. Myös lämmintä/kuumaa vettä sitruunalla ja hunajalla (neuvoivat tämän ihan lääkärin voimin, ei siis teetä mutta lämmintä/kuumaa vettä ja hunajaa). Normaalia vesijohtovettä (huonelämpöistä) on mennyt. Kylmä neste aiheuttaa kipua keuhkoissa.

Kaksi päivää oli todella todella jano. Join kokoajan ja juoksin vessassa kokoajan. Muun ajan on joutunut muistuttelemaan itseään juomisen tärkeydestä.

Tuo ed vast

Eli sellaisia mehuja, jotka maistuvat lämpimänä.

Vierailija
62/68 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee raikkaita voileipiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on porsas niin laita ne paikkaan jonka vain sinä tiedät, äläkä kerro että sellainen on.

Vierailija
64/68 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päinvastoin. Oon ihan toivoton sokerihiiri, enkä tästä syystä ikinä osta mitään herkkuja kotiin, koska syön ne kaikki kerralla. Eilen siivousainepullao kaapeista etsiessäni löysin vahingossa tuollaisen namipussipiilon, kun hän on ostanut myös meille herkkuja karanteenin ajaksi (olemme vapaaehtoisesti päättäneet olla kuukauden ajan eristyksissä, eli emme myöskään käy kaupassa tuona aikana.) Onneksi mies lupasi piilottaa namut uutteen paikkaan, sillä sanoin, että nyt kun tiedän missä ne ovat, en heikon hetken tullen vain kykene pitämään itseäni erossa herkuista. Ihana mies kyllä mulla, kun ei pakota mua tukalaan tilanteeseen, vaan näkee mun näkökulman ja suostuu piilottamaan namut! <3

Vierailija
65/68 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päinvastoin. Oon ihan toivoton sokerihiiri, enkä tästä syystä ikinä osta mitään herkkuja kotiin, koska syön ne kaikki kerralla. Eilen siivousainepullao kaapeista etsiessäni löysin vahingossa tuollaisen namipussipiilon, kun hän on ostanut myös meille herkkuja karanteenin ajaksi (olemme vapaaehtoisesti päättäneet olla kuukauden ajan eristyksissä, eli emme myöskään käy kaupassa tuona aikana.) Onneksi mies lupasi piilottaa namut uutteen paikkaan, sillä sanoin, että nyt kun tiedän missä ne ovat, en heikon hetken tullen vain kykene pitämään itseäni erossa herkuista. Ihana mies kyllä mulla, kun ei pakota mua tukalaan tilanteeseen, vaan näkee mun näkökulman ja suostuu piilottamaan namut! <3

Miten ei aikuinen (?) ihminen muka pysty hillitsemään itseään? Ihan naurettavaa tuollainen piilottelu.

Vierailija
66/68 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä sitten on noin ankeat kotivarat: hernari, puuro ja nuudeli. Nyt vähän mielikuvitusta kehiin!

Mitäs ostit herkkuja niin vähän?

Vierailija
67/68 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tällaiseen auttaa kun sanoo sille syylliselle, että herkkulaatikosta näpit irti. Jos muu ei auta niin hiirenloukku sisään ja/tai kettingit ympärille + lukko.

Vierailija
68/68 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotivaran on tarkoitus olla sellaista muonaa jolla pysyy hengissä sairauden ajan tai tyyliin pommituksen aikana.

Sekö ei saa maistua hyvältä? Pelkkä makarooni sallittua?

Saa tietenkin, mutta uskoisin että siinä tilanteessa herkut ovat viimeisenä mielessä... Ja toisaalta turhaakin ostaa naposteltavaa varastoon, jos se ei siellä kerran pysy.

Me on nyt pysytelty vaan kotona ja todellakin on herkut ekana mielessä kun ei muutakaan kivaa ole. Samoten silloin kun on oltu lievästi kipeänä niin kyllä ne herkut maistuu paremmin kuin oikea ruoka. Ei sitä jaksa silloin valmistaakaan.