Mies syö kotivaraherkut
Olen varannut erilliseen muovilaatikkoon hyvää "kotivaraa" mahdollista karanteenia varten. Ideana, ettei tarvitse heti pyytää jotain tuomaan lisää ruokaa ja on niitä herkkujakin tarjolla. Kotiinkuljetuksessa ekat ajat on yli 2 vk päästä, sen ei voi luottaa.
Lapset ovat ymmärtäneet, että laatikkoon ei kosketa. Mies ei. Kiva huomata, että laatikosta on hävinnyt sipsit, keksit, pähkinät ja karkit. Siksi ne olivat siinä "älä koske" -laatikossa, kun tiedän, että normikaapissa ei herkut säily.
Eli jos karanteeniin joudutaan yllättäen, syödään sitten vaan kaurapuuroa, hernekeittoa ja nuudeleita. Varsinkin kipeänä olisi kiva olla jotain naposteltavaakin.
Ärsyttää.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotivaran on tarkoitus olla sellaista muonaa jolla pysyy hengissä sairauden ajan tai tyyliin pommituksen aikana.
Sekö ei saa maistua hyvältä? Pelkkä makarooni sallittua?
Saa tietenkin, mutta uskoisin että siinä tilanteessa herkut ovat viimeisenä mielessä... Ja toisaalta turhaakin ostaa naposteltavaa varastoon, jos se ei siellä kerran pysy.
Viimeksi kun olin kipeänä niin ainoa mikä meni alas oli herkut ja mättö, yleensä en osta limuja tms juuri koskaan mutta tuolloin jostain syystä ainoa meni alas. Sama tilanne oli surressani läheistäni joten ymmärrän ap:tä täysin että toivoo että kotivaraan poikkeusoloissa kuuluIsi muukin kuin vehnäjauhot ja tonnikala.
Vierailija kirjoitti:
taitaa teidän porukalle tehdä pieni laihdutus ihan hyvää jos ette kykene sairastamaan ilman herkkuja.
Sehän tässä onkin, että lapset ovat tosi laihoja. Ei olisi varaa laihtua kilotolkulla kipeänäkään. Samoin minä olen hoikka. Miehellä on useita kymmeniä kiloja ylipainoa. Ihan napostelulla ja herkuilla aikaansaatua.
Ap
Herkut on oikeesti hyvä juttu sairaana. Saa jotain iloa päivään+jos ruokahalua ei ole niin kannattaa syödä energiapitoista ruokaa sen minkä alas saa. Sen takia Marttojen yms kotivaraohjeissa käsketään ostamaan herkkuja. Tämä koskee varsinkin lapsia.
Mies taas on tyhmä kun vetää niitä itse. Karkit ja sipsit esim säilyy hyvin, eikä niitä senkään takia kannata syödä heti. Tästä lähtien sanot, että korvaa välittömästi jokaisen herkun minkä syö, ihan kaupassa käymällä tai hankit lukollisen laatikon (johon mies ei saa avainta)
Kotivaraa ei kuulu säilöä kaapin perällä odottamassa, vaan sen kuuluu olla osa tavallista kiertoa. Sieltä otetaan ja sinne tuodaan.
Olisit ostanut riittävästi karkkia ja sipsejä, niin ei tarvitsisi valittaa niiden loppumisesta. Ei pitäisi olla edes matalapalkkaiselle ongelma. Vähemmän ne maksaa kuin hedelmät.
Avuoerot varmasti lisääntyvät, kun korona on ohi. Monesta ihmisestä voi paljastua yllättäviä ikäviä puolia poikkeuksellisessa kriisissä. Ap:n mies näköjään osoittautui itsekkääksi, eikä häneen voi luottaa vaikeina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Piilota herkut jonnekin, mistä kukaan ei tajua etsiä.
Jääkaapin vihanneslokeroon, laita samaan piiloon myös HK:n siniset.
Vierailija kirjoitti:
Herkut on oikeesti hyvä juttu sairaana. Saa jotain iloa päivään+jos ruokahalua ei ole niin kannattaa syödä energiapitoista ruokaa sen minkä alas saa. Sen takia Marttojen yms kotivaraohjeissa käsketään ostamaan herkkuja. Tämä koskee varsinkin lapsia.
Mies taas on tyhmä kun vetää niitä itse. Karkit ja sipsit esim säilyy hyvin, eikä niitä senkään takia kannata syödä heti. Tästä lähtien sanot, että korvaa välittömästi jokaisen herkun minkä syö, ihan kaupassa käymällä tai hankit lukollisen laatikon (johon mies ei saa avainta)
Suosittelen sitä lukollista kaappia, koska muuten se on ikuisesti back and forth ja sitten kun sitä tarvittaisiin, niin eihän siellä mitään ole ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Avuoerot varmasti lisääntyvät, kun korona on ohi. Monesta ihmisestä voi paljastua yllättäviä ikäviä puolia poikkeuksellisessa kriisissä. Ap:n mies näköjään osoittautui itsekkääksi, eikä häneen voi luottaa vaikeina aikoina.
Kuule! Kaupat on auki pelle.
Sieltä saa koko ajan lisää mättöä.
Zinc
Minäkin syön kotona mitä on näkyvillä. Ei kannata jättää näkyville, jos tahtoo jonkun säilyvän.
Sitten jos se loppuu, niin menen kauppaan.
Ja olen _Täysin_ luotettava. Toinen asia on se, että onko mies tehnyt jonkun lupauksen ettei niihin koske ;)
Eri asia, jos oltaisiin OIKEASTI lähdössä Siperiaan ja joku söisi kuormasta matkaeväät.
Zinc
Sitten kutsuisin hyvinkin epäluotettavaksi. Mutta jos kuolee kaupan eteen nälkään, niin vika löytyy peilistä.
Todella itsekästä toimintaa mieheltä. Käske sen käydä ostamassa kaupasta ne samat tuotteet mitkä söi.
Vierailija kirjoitti:
Todella itsekästä toimintaa mieheltä. Käske sen käydä ostamassa kaupasta ne samat tuotteet mitkä söi.
No Deal
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotivaran on tarkoitus olla sellaista muonaa jolla pysyy hengissä sairauden ajan tai tyyliin pommituksen aikana.
Sekö ei saa maistua hyvältä? Pelkkä makarooni sallittua?
Saa tietenkin, mutta uskoisin että siinä tilanteessa herkut ovat viimeisenä mielessä... Ja toisaalta turhaakin ostaa naposteltavaa varastoon, jos se ei siellä kerran pysy.
Eiköhän suklaapatukka tai vaikka pieni olut äkillisessä kriisitilanteessa vähän loivenna järkytystä, varsinkin jos vielä sähkö ja vesikin menee. Sen jälkeen voi jo vähän rauhallisemmin miettiä että mitäs nyt.
Kyllä meilläkin on naposteltavaa kotivarassa, toki paljon muutakin ruokaa mutta pysyy fiilikset parempana kun on jotain extraa.
On se kumma, jos aikuinen mies ei saa syödä herkkuja niin paljon kuin haluaa. Ei se ole miehen vika, jos ap on ostanut miehen rahoilla liian vähän herkkuja. nyt vaan kauppaan ostoksille, niin ongelma on ratkaistu.
Olen nainen ja varmasti olis herkut menny jo multakin. Ens kerralla kun ostat herkkuja niin piilota vaikka vaatekaappiisi. Eikä tehdä tästäkin jotain sukupuoli kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Kotivaraa ei kuulu säilöä kaapin perällä odottamassa, vaan sen kuuluu olla osa tavallista kiertoa. Sieltä otetaan ja sinne tuodaan.
Juu, on hyvä käydä vaimon joka päivä kaupassa ostamassa uusi pussi sipsiä, keksejä ja karkkeja, jotta mies voi sitten syödä ne päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, on hyvä käydä vaimon joka päivä kaupassa ostamassa uusi pussi sipsiä, keksejä ja karkkeja, jotta mies voi sitten syödä ne päivän aikana.
Kun ostaa kerralla kunnolla, ei tarvitse joka päivä käydä.
Meette miehen kanssa kauppaan tai tilaatte kaupasta vastaavat herkut tilalle. Mies maksaa. Ostatte samalla laatikon, johon saa lukon. Laitat herkut laatikkoon ja lukolla kiinni. Avaimen pidät kaulassasi.
Minä yritin samaa laatikkosäilöntää alkoholin kanssa. Lähinnä itseni kanssa, sillä olen yksin asuva. Siellä oli 6 pulloa viiniä ja 24 tölkin laatikko kaljaa. Vannoin, että en koske ennen kuin "hätätapauksessa". Heti ekana iltana sieltä hävisi yksi viinipullo ja 6 kaljaa. Loput kesti viikon verran. Ihanaa olla alkkis, kun mikään lupaus ei pidä, ei edes itselle.