Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko asiakkaalta estää pääsy ruokakauppaan jos nenä vuotaa, tämä yskii tai jos tämä aivastaa?

Vierailija
28.03.2020 |

Mikä on mielipiteesi siitä mikä on oikein tässä tilanteessa ja mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pitäisi kieltää. Ei minulla ainakaan ole ketään, joka puolestani kaupassa kävisi, eikä täällä tuppukylässä ole mahdollisuutta tilata ruokaa suoraan kotiin. Pakko ollut käydä itse lenssusta huolimatta, mutta olen kyllä käynyt vain kerran viikossa tekemässä isot ruokaostokset, ja osaan yskiä/aivastaa "oikein", yleensä huivini sisään.

Vierailija
2/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on astma mutta vedän nyt lääkityksen juuri ennen kaupassa käyntiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin. Mistä ihmeestä sä tiedät etukäteen kenenkään aivasteluista? Jos siis se olisi syy evätä pääsy kauppaan, niin silloinhan kaupan ovella pitäisi olla portsari. Silloin sen asiakkaan pitäisi aivastaa poken näkö- ja kuuloetäisyydellä, että poke voisi kyseisen syyn vuoksi estää asiakkaan pääsemisen kauppaan. Mutta entäpä jos asiakas pidätteleekin poken näkökentässä ja pärskäyttää vasta sisällä hyllyjen välissä?

Vierailija
4/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei pitäisi kieltää. Ei minulla ainakaan ole ketään, joka puolestani kaupassa kävisi, eikä täällä tuppukylässä ole mahdollisuutta tilata ruokaa suoraan kotiin. Pakko ollut käydä itse lenssusta huolimatta, mutta olen kyllä käynyt vain kerran viikossa tekemässä isot ruokaostokset, ja osaan yskiä/aivastaa "oikein", yleensä huivini sisään.

Ja ihan tallenko tulet meidän terveiden kiusaksi pelottelemaan, räkimään ja levittämään koronaa sinne kauppaan? Olen jo valmiiksi saada sydärin ja pyörtyä jokaisesta kuulemastani yskäisystä ja ryystämistä. Tässä poikkeustilassa on muutenkin jo valmiiksi kestämistä ilman teitä itsekkäitä omaan napaansa tuijottajia. Ajatelkaa meitä muita.

Vierailija
5/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa voisit saada yskimisestä syytteen murhayrityksestä.

Vierailija
6/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenä, joka yskii ja aivastaa.

Sori, oli pakko.

Vierailija
7/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaksi menee jos yksi aivastus tekee sosiaalisen hylkiön jonka voi lynkata samantien. Siinä saa olla astmaiset, katupölystä kärsivät ja allergikot tarkkana.

Vierailija
8/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on paha aika olla siitepölyallergikko

Vierailija
9/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti.

Vierailija
10/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jos henkilö ei pidä kasvosuojaa ja käsineitä. Eihän hiv potilaskaan saa luovuttaa verta. Mikä tässä on niin vaikeaa? Ulkomailla on jo myyjä tai vartia kaupan ovella joka katsoo asiakkaan voinnin ja antaa hanskat.

Vierailija
11/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mene jauho-tai hajukynttilähyllyjen läheisyyteen tai aivastelu alkaa.

Vierailija
12/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni tänään melkeinpä hävetti mennä niiskuttavana kauppaan. Asutaan ihan oikeasti maalla, lähimpään naapuriinikin melkein kolme kilometriä matkaa, ja oltiin miehen ja koirien kanssa ulkoiltu koko aamupäivä, mikä niiskutuksen aiheutti, mutta eiväthän he sitä siellä kaupassa toki tienneet.

Vierailija
13/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskivän ja pärskivän pitäisi oma-aloitteisesti käyttää hengityssuojaa liikkuessaan ihmisten ilmoilla.

Vierailija
14/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yskivän ja pärskivän pitäisi oma-aloitteisesti käyttää hengityssuojaa liikkuessaan ihmisten ilmoilla.

JOS on VÄLTTÄMÄTÖN tarve liikkua. Muutoin pitää pysyä kodissaan.

Vierailija
15/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sairas ja pakko mennä kauppaan. Käytät suun edessä suojaa, et koske kasvoihisi, laitat hupun päähän ja vaikka aurinkolasit silmille. Otat käsidesin mukaan kun astut kauppaan laitat käsidesiä ja kertakäyttöhanskat käteen. Käyt kaupassa nopeasti ja menet kotiin.

Vierailija
16/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosi kiva meille siitepölyallergikoille, nyt kun katupölykin lisää oireilua. Ei sit käydä kaupassa. 

Vierailija
17/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näille yskijöille voi joku käydä kaupassa? Tai kotiinkuljetus?

Vierailija
18/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tosi kiva meille siitepölyallergikoille, nyt kun katupölykin lisää oireilua. Ei sit käydä kaupassa. 

En kyllä ymmärrä, mitä se yskiviä riskiryhmä edes tunkee sinne kauppaan yskimään sylkeään tomaatteihin.

Vierailija
19/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menin asioimaan ja alkoi aivastuttaa. Onneksi sain pidäteltyä. Aurinko jotenkin häikäisi, niin se aivastutti.

Vierailija
20/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi olla tosissanne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi