Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko asiakkaalta estää pääsy ruokakauppaan jos nenä vuotaa, tämä yskii tai jos tämä aivastaa?

Vierailija
28.03.2020 |

Mikä on mielipiteesi siitä mikä on oikein tässä tilanteessa ja mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nenä vuotaa ja aivastuttaa, niin kyseessä lienee ihan tavallinen räkätauti, ei korona. Ei se yskäkään vielä välttämättä koronasta kerro.

Vierailija
22/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa vaikka välillä yskin ja aivastelen ja nenäkin vuotaa, mutta se johtuu tästä ihanasta allergiasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näille yskijöille voi joku käydä kaupassa? Tai kotiinkuljetus?

Helsingissä on monen päivän jonot kotiinkuljetuksille.

Mun veli tarjoutui käymään kaupassa, mutta en halua olla kiitollisuudenvelassa kenellekään.

Menen huomenna kauppaan hengityssuoja naamallani.

Vierailija
24/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pitäisi kieltää. Ei minulla ainakaan ole ketään, joka puolestani kaupassa kävisi, eikä täällä tuppukylässä ole mahdollisuutta tilata ruokaa suoraan kotiin. Pakko ollut käydä itse lenssusta huolimatta, mutta olen kyllä käynyt vain kerran viikossa tekemässä isot ruokaostokset, ja osaan yskiä/aivastaa "oikein", yleensä huivini sisään.

Ja ihan tallenko tulet meidän terveiden kiusaksi pelottelemaan, räkimään ja levittämään koronaa sinne kauppaan? Olen jo valmiiksi saada sydärin ja pyörtyä jokaisesta kuulemastani yskäisystä ja ryystämistä. Tässä poikkeustilassa on muutenkin jo valmiiksi kestämistä ilman teitä itsekkäitä omaan napaansa tuijottajia. Ajatelkaa meitä muita.

No en ajatellut kuolla kotiini nälkään vain siksi, että sinua oikein pelottaa :D just sinunlaiset ihmiset niitä itsekkäitä, kun haluaisitte minun kuolevan kotiini jotta sinä jäisit henkiin. Hohhoijaa.

Minä en sairasta koronaa enkä räi ketään päin. Eli jos et vain tunge huiviani omaan naamaasi, niin kaikki hyvin.

Vierailija
25/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun veli tarjoutui käymään kaupassa, mutta en halua olla kiitollisuudenvelassa kenellekään.

Ihana sisarussuhde teillä.

Vierailija
26/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pitäisi kieltää. Ei minulla ainakaan ole ketään, joka puolestani kaupassa kävisi, eikä täällä tuppukylässä ole mahdollisuutta tilata ruokaa suoraan kotiin. Pakko ollut käydä itse lenssusta huolimatta, mutta olen kyllä käynyt vain kerran viikossa tekemässä isot ruokaostokset, ja osaan yskiä/aivastaa "oikein", yleensä huivini sisään.

Italiassa voisit saada yskimisestä syytteen murhayrityksestä.

Italiassa varmaan saisin ruokaa kotiin kuljetuksella, ettei tarvitsisi itse sinne kauppaan mennä. Ei kenenkään tarvitse kotiinsa kuolla siksi, ettei saa ruokaa mistään, edes siellä Italiassa.

Vierailija
27/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse allergikko ja lähes läpivuotinen krooninen poskiontelotulehdus yskittää ja aivastuttaa jatkuvasti. Olen yh ja pakkohan tässä on kaupassa alkaa käydä, sitten kun tämä parin viikon karanteeni on ohi. Eihän tässä voi koko vuotta toisten varassa olla, jotka hekin sitä paitsi riskiryhmää. Kauppojen kotiinkuljetuksetkin ihan tukossa. 

Vierailija
28/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa nuoret aiheuttavat tahallaan paniikkia kulkemalla ympäriinsä yskien siellä missä on eniten väkeä. Mm. metrossa.

Lontoossa tartunnan saanut kulki bussilla, sylki kouraansa ja levitti sylkeä pitkin pintoja.

Vierailija
29/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan tallenko tulet meidän terveiden kiusaksi pelottelemaan, räkimään ja levittämään koronaa sinne kauppaan? Olen jo valmiiksi saada sydärin ja pyörtyä jokaisesta kuulemastani yskäisystä ja ryystämistä. Tässä poikkeustilassa on muutenkin jo valmiiksi kestämistä ilman teitä itsekkäitä omaan napaansa tuijottajia. Ajatelkaa meitä muita.

No en ajatellut kuolla kotiini nälkään vain siksi, että sinua oikein pelottaa :D just sinunlaiset ihmiset niitä itsekkäitä, kun haluaisitte minun kuolevan kotiini jotta sinä jäisit henkiin. Hohhoijaa.

Minä en sairasta koronaa enkä räi ketään päin. Eli jos et vain tunge huiviani omaan naamaasi, niin kaikki hyvin.

Juuri näin, sitä paitsi JOKAINEN meistä voi olla oireeton taudinkantaja.

Vierailija
30/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana sisarussuhde teillä.

Hän on,aina ollut se kiltti pikkuveli. Minä taas kapinoida isosisko.

Vierailija
31/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä nenä vuotaa ja kaikki pöly, katuhiekka, siitepöly saa nenän vuotamaan ja aivastuttaa tosi paljon. Ihan muuten terveenä.

Vierailija
32/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy itse kotona ja hommaa ruoat kotiisi jotenkin toisin. Miks just sun pitäs siellä kaupassa saada käydä, mutta ei hänen kelle vingut siinä? Se joka pelkää jää kotiin.

Asia erikseen nämä flunssalaiset, jotka eivät osaa yskiä ja aivastaa oikein, ja käyvät turhia käyntejä julkisilla paikoilla.

Kerran viikossa ruokakaupassa käynti ei ole turha käynti.

Vierailija
33/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta kaupassa joku idiootti ja sen näköinenkin akka oli kävellä porhaltamassa ohitseni ja jäi jotain hyllystä katsomaan ja vähän himmasi kohdallani, niin annas olla kun niiskaisin kerran niin tämä ämmä kauhuissaan melkein juoksi viisi metriä eteenpäin, sitten pysähtyi ja kääntyi ja katsoi mua suu ammollaan ja silmät ymmyrkäisinä.

Aivan varmasti kuule akka mun vasomotorinen nuha josta olen kärsinyt koko ikäni tarttuu sinuun ja kuolo korjaa. 😂 Sikäli kun koronaan ei edes kaiketi kuulu räkätauti...

Vierailija
34/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kauppa-avun tarpeessa :(

t. vasomotorinen nuha

Vierailija
35/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on astma ja nyt lisäksi vaivaa katupöly ja siitepöly. Aion silti käydä kaupassa koska en halua kuolla nälkään. Joskus on pakko yskäistä, mutta en tietenkään yski ketään päin. 

Osuva vitsi kiertää facebookissa: "Ennen piti kaupassa yskäistä peittääkseen pierun äänen, nyt pitää kaupassa pieraista peittääkseen yskäisyn."

Vierailija
36/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne kauppaan voidaan estää pääsy ihan mistä tahansa muustakin syystä. Kyllä siihen aina joku syy keksitään.

Vierailija
37/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy kotonasi, helvetin hysteerikko!

Vierailija
38/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai jos henkilö ei pidä kasvosuojaa ja käsineitä. Eihän hiv potilaskaan saa luovuttaa verta. Mikä tässä on niin vaikeaa? Ulkomailla on jo myyjä tai vartia kaupan ovella joka katsoo asiakkaan voinnin ja antaa hanskat.

Onko kovinkin vaikeaa kirjoittaa sana VARTIJA oikein?

Vierailija
39/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä yskäisin tänään kaupassa kerran ja lähelläni ollut nainen selvästi pelästyi. tilanteesta selvittiin, kun selitin, että yskäni johtuu ulkona leijailevasta katu- ja siitepölystä ja myymälässä olevasta pilaantuneen sipulin hajusta, allerginen kun olen.

...jos yksijän yskän syynä on korona, siitä voi oikeasti saada syytteen, korona kun on julistettu yleisvaaralliseksi tartuntataudiksi.

yleisesti nykyisin on voimassa ohje siitä, että jos on vähänkin oireita, niin pitäisi pysyä eristyksissä, että sen vuoksi ei oikeastaan saisi yskäisenäkään mennä kauppaan, mutta toisaalta taas ei aina kotoa lähtiessä voi tietää alkaako kaupassa yskittää, esim. juuri allergian vuoksi. kotiinkuljetuspalvelussakin on nykyisin aika pitkät jonot, joten meidän allergikkojenkin on joskus ihan pakko mennä kauppaan. Silloin auttaa se, että on itse avoin ja kertoo toisille yskän syyn.

Vierailija
40/52 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei aiheuta aivastamista, jos nuhaa on, se on todella lievää. Koronaa sairastavilla ei päässääntöisesti ole nuhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi