Voidaanko asiakkaalta estää pääsy ruokakauppaan jos nenä vuotaa, tämä yskii tai jos tämä aivastaa?
Mikä on mielipiteesi siitä mikä on oikein tässä tilanteessa ja mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta kaupassa joku idiootti ja sen näköinenkin akka oli kävellä porhaltamassa ohitseni ja jäi jotain hyllystä katsomaan ja vähän himmasi kohdallani, niin annas olla kun niiskaisin kerran niin tämä ämmä kauhuissaan melkein juoksi viisi metriä eteenpäin, sitten pysähtyi ja kääntyi ja katsoi mua suu ammollaan ja silmät ymmyrkäisinä.
Aivan varmasti kuule akka mun vasomotorinen nuha josta olen kärsinyt koko ikäni tarttuu sinuun ja kuolo korjaa. 😂 Sikäli kun koronaan ei edes kaiketi kuulu räkätauti...
Kyllä ämmä ämmän tuntee. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin kauppa-avun tarpeessa :(
t. vasomotorinen nuha
Kauppa-apua saatavilla myös uusavuttomille: kauppakassipalvelu (juu on jonoa, aikuinen ihminen varmaan osaa edes vähän ennakoida), Nappi Naapuri -naapuriapupalvelu (kvg, ei vaadi mitään someja), Facebookin korona-apuryhmät, paikallinen seurakunta...
Vierailija kirjoitti:
Eikö näille yskijöille voi joku käydä kaupassa? Tai kotiinkuljetus?
Miksei hysteerikot voisi antaa muiden käydä vapaasti kaupassa ja tilata itse ruokansa kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaksi menee jos yksi aivastus tekee sosiaalisen hylkiön jonka voi lynkata samantien. Siinä saa olla astmaiset, katupölystä kärsivät ja allergikot tarkkana.
No meillä töissä tulee lähtö kotiin pariksi viikoksi pärskijälle ja kaikille muille samassa työpisteessä/kahvipöydässä olleille.
Tottakai pitäisi, jos ei ole mitään kasvonsuojaakaan.
kaupoissa pitäisi olla nyt käsideseja, itse kun kähden kauppaan niin pesen hyvin kädet ja kuivaan, käsidesiä ja vielä sormikkaat. Välillä otan sormikkaan hedelmätiskillä pois ja lapan omenaa jne pussiin.
Voi ei, minulla on siitepölyallergia ja aivastan jos katson liian kirkkaaseen valoon. Ja nenä vuotaa tulisesta ja kuumasta ruoasta sekä kylmästä ilmasta. Saanko mennä ihmisten ilmoilla enää ollenkaan ennen kuin pandemia sammuu?
S-ryhmän ohjeiden mukaan, jotka tulivat eilen sähköpostiin, kauppaan ei pidä tulla edes pienessä nuhassa.
Minä kärsin kroonisesta yskästä ja sitä kestänyt jo vuosikausia. Keuhkoahtauma(en polta ja olen nuori -perinnöllistä). Nyt korona-aikaan olen alkanut kiinnittää ihmisten huomion ja minua on alettu pelätä, katsoa äkäisesti jne. Tänään olin menossa heti aamulla kauppaan, koska kuulun riskiryhmään, mutta auta armias kun satuin yskimään siellä niin ekoilla levisi silmät heti ovella ja yksi alkoi suojata takillaan miestään ja juoksivat karkuun. Tokihan ymmärrän asian, koska en itsekään halua olla tällä hetkellä yskivien lähellä, mutta kun tiedän itse ettei tämä minun tartu. Odottelen tässä, että kohta paikallislehdessä kirjoitetaan miten tämä yskivä mamma voisi jäädä kotiin sairastamaan. Oikeastaan on alkanut jo ahdistaa kauppaan meno kun ei tiedä mitä joku kohta sanoo ikävästi. Yskin nimittäin jatkuvasti kuivaa yskää ja sitä ei saa millään loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta kaupassa joku idiootti ja sen näköinenkin akka oli kävellä porhaltamassa ohitseni ja jäi jotain hyllystä katsomaan ja vähän himmasi kohdallani, niin annas olla kun niiskaisin kerran niin tämä ämmä kauhuissaan melkein juoksi viisi metriä eteenpäin, sitten pysähtyi ja kääntyi ja katsoi mua suu ammollaan ja silmät ymmyrkäisinä.
Aivan varmasti kuule akka mun vasomotorinen nuha josta olen kärsinyt koko ikäni tarttuu sinuun ja kuolo korjaa. 😂 Sikäli kun koronaan ei edes kaiketi kuulu räkätauti...Kyllä ämmä ämmän tuntee. 🙄
Kyllä se niin on, että tuollaiset maanisesti niiskutuksia kuulostelevat ja pelkäävät ämmät ovat mielisairaita, joko ennestään tai koronahysterian takia. Ne ei kuulu ihmisten ilmoille alkuunkaan. Tavallista ihmistä pakoon juokseminen ja töllääminen on joko hullun tai kiusaatekevän ämmän huonoa käytöstä.
Minut kylmä ilma saa niiskuttamaan, ja se ei ole flunssaa.
Olen nyt kuumessa kotona. Minulla ei ole nuhaa tai yskää. Kaikista ei siis päällepäin näy, kuka on oikeasti todella kipeä.
Jos jokainen tupakoitisija tai allerginen jää kotiin, kun yskittää, niin kukas sielä kaupassa käy tai kotiin kuljetuksen hoitaa?