Teen kaiken väärin hyvintoimeentulevana tässä tilanteessa, vaikka yritän parhaani. Ahdistaa rajusti
En saa nukuttua, seuraan kaikki uutiset, keskustelupalstat. Ahdistaa toisten ihmisten taloudellinen tilanne (ei niinkään itse virus). Me pienyrittäjät ollaan kaikilla palstoilla kaikkein pahin riistäjä ja väärintekijä, kun yrittäjät kertovat ongelmistaan toimeentulon suhteen. Tiputaan koloon, missä ei tukea tule (nyt päästiin toimeentulotuen piiriin).
Minun ongelmat, että teen kaiken väärin.
1. olen hyvintoimeentuleva asianajaja, pienyrittäjä. Asiakkaita ja töitä on edelleen. Rahaa on puskureissa ja omilla tileillä yhteensä 100 k. En siis vaadi mitään valtiolta tai kunnilta. --> olen liian hyvässä asemassa, vaikka omalla työlläni kaiken saavuttanut. -->syyllisyys
2. Pitäisi kannattaa yksityisyrittäjiä. Pitäisi vältellä ihmisiä. ---> voiko mennä kampaajalle tai kauneushoitoon. ---> väärin teet miten vaan
3. Pitäisi kannattaa yksityisyrittäjiä. Harrastan ratsastusta. Tallit on yksityisiä. Minulla 3 tuntia viikossa. Harrastus vie päivässä 2,5- 3 h matkoineen ---> syyllisyys kun voin mennä harrastukseen. Tallit yksityisiä. Onko tämä yrittäjien kannattamista? On. Mutta sekin väärin. Pitäisi lopettaa harrastus? Kuka siitä hyötyy? Tallit nurin ja hevoset lahtaamoon?
4. Kuurasin juuri mattoja pesutuvassa. Onko tämä väärin, että itse tekee? Pitäisi viedä pesulaan, että kannattaa yrittäjää?
5. Teen ruokaa itse. Tämä väärin. Koska pitäisi ostaa yrittäjältä mutta kaikki yrittäjät on p-as-ko-ja rahanahneita, joten sekään ei ole oikein.
6. Maksan laskuni ja veroni edelleen. Sekin väärin, koska pitäisi kärsiä kaikkien kanssa yhdessä.
7. En palkannutkaan kotisiivoojaa. Tämä itselle vielä epäselvä, onko sallittua vai ei...
8. Tulen hyvin toimeen. Pitäisi kärsiä. Lainaan rahaa ystäville pyydettäessä. Lainanmaksun odotan tapahtuvan. Pitäisikö minun ilmaiseksi jakaa rahaa? Ei mielestäni, olen itse työlläni saanut varani.
9. Ostin helmikuun lopulla uuden auton käteisellä. Tämä väärin koska?? en osaa vastata.
10 En vaadi yhteiskunnalta mitään tukia tai lievennyksiä. Maksan veroni, yel:ni ja alvini kuten ennenkin.---> tämä väärin, koska kaikkien pitäisi kärsiä. Minun maksamani verot ja laskut helpottavat yhteiskuntaa ja yritysketjua (esim. lehdet, joissa mainoksia)
11. Uskallanko ostaa ratsastuskursseja kesälle.... Olen silloin k- u-si- pää, kun muilla tiukkaa.
'Tässä ei puoliakaan Näistä ristiriitaisuuksista.
Olen todella ahdistunut. Univaikeuksia, levottomuutta, ahdistusta toisten puolesta. Kuitenkin yhteiskunnan kannalta on mielestäni parasta, että jatkan verojen ja laskujen maksamista kuten ennenkin.
Saan p-skaa niskaani, mutta oli pakko kirjoittaa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Tee rahoillasi hyvää tarvitseville niin voit ehkä syyllisyyden sijasta tuntea iloa.
Anna rahaa vaikka terveydenhuoltoon, niin et koe enää syyllisyyttä.
Varsinainen humblebragien humblebrag tämä koko aloitus! Ei ap ole koronan vuoksi sekoamassa, hän vain tapansa mukaisesti haluaa kehuskella palstalla sillä, että on asianajaja. Nyt on saanut yhdistettyä tähän myös sen, että on varakas.
Muistan sinut Fatalji palstalta jo useamman vuoden takaa (en tiedä, oletko välillä kirjoittanut myös rekisteröitymättä) ja vaikutelmani on, että sinulla on jatkuva tarve tuoda ammattiasi esiin. Kannattaa oikeasti miettiä, mistä se johtuu. Onko kyse vain siitä, että olet aidosti ylpeä siitä, mihin olet itse kovalla työlläsi päässyt (kuten aina tuot esiin)? Vai voisiko sulla sittenkin olla heikko (ammatillinen) itsetunto, kun sinun täytyy Vauva.fi:llä niin innokkaasti todistella ”asianajajuuttasi”?
Oletko muuten koskaan ajatellut, että sinulla saattaisi olla aspergerin syndrooma?
Ahdistut normaalia enemmän ja minusta nuo ristiriidat joita näet, eivät ole rationaalisia eikä tasapainoisen aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää asioita noin.
Tälläkin palstalla kaikki saavat sokeaa ja epärationaalista vihaa niskaansa mutta ei kukaan muu niin paljon kuin hyvin toimeentuleva ja isot verot maksava. Riittää että tiedät itse oman roolisi yhteiskunnassa, ei nuo räksyttävät rakit haavaa tee, he purkavat pahaa oloaan.
Tuet parhaiten yhteiskuntaa ostamalla palveluita sieltä mistä niitä vielä saa. Olen nähnyt ja kokenut monet lamat ja myllerrykset ja jokaisessa on tilanne se, että joihinkin asiat iskevät pahemmin. Osa jopa hyötyi asuntojen hintaromahduksesta aikoinaan ja pörssikurssit tarjoavat nyt hyvän aloitusmahdollisuuden uusille sijoittajille siinä kuin vanhat ovat ottanert takkiinsa. Selviäjien on varmistettava oma selviytymisensä jotta he pysyvät tuottavina yhteiskunnassa ja voivat siten auttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen humblebragien humblebrag tämä koko aloitus! Ei ap ole koronan vuoksi sekoamassa, hän vain tapansa mukaisesti haluaa kehuskella palstalla sillä, että on asianajaja. Nyt on saanut yhdistettyä tähän myös sen, että on varakas.
Muistan sinut Fatalji palstalta jo useamman vuoden takaa (en tiedä, oletko välillä kirjoittanut myös rekisteröitymättä) ja vaikutelmani on, että sinulla on jatkuva tarve tuoda ammattiasi esiin. Kannattaa oikeasti miettiä, mistä se johtuu. Onko kyse vain siitä, että olet aidosti ylpeä siitä, mihin olet itse kovalla työlläsi päässyt (kuten aina tuot esiin)? Vai voisiko sulla sittenkin olla heikko (ammatillinen) itsetunto, kun sinun täytyy Vauva.fi:llä niin innokkaasti todistella ”asianajajuuttasi”?
Oletko muuten koskaan ajatellut, että sinulla saattaisi olla aspergerin syndrooma?
Tämä on yksi aikuisuuteen siirtynyt koulukiusaajan taktiikka. Häpäistään niitä joille ollaan kateellisia yrittämällä saada heidät häpeämään esimerkiksi oman ammattiinsa kertomista koska joku polo saattaa olla kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Ja minä olen aivokirurgi.
Tämä on just sitä musertava ilkeys. Miksi pitää aina lyödä alas ihmisiä?!
Koska kateus. Hulluinta kuitenkin on se, että tämäkin ihminen varmasti on asianajaja eikä se että kateellinen junttipulla keksii väittää jotakin muuta muuta asiaa lainkaan.
Vaikuttaa siltä, että ap:n päänuppi kaipaisi vuosihuoltoa. Sulla taitaa ajatukset kiertää kehää pahemman kerran. Tuossa listassakin kohdat 6 ja 10 on samoja. Samoin 3 ja 11.
En ymmärrä sun ajatusmaailmaa ollenkaan. Asut oletettavasti jossain pikkupaikkakunnalla? Minullakin työ, joka ei kärsi koronasta. Rahaa oli ennen koronaa 100 000 sijoituksissa, mutta nyt hävinnyt 20 000. En ajattele joka päivä, että pitäisi roiskia rahaa ympäriinsä. Ostan netistä sen, mitä tarvitsen. Vältän sosiaalisia kontakteja, joten osa kulutuksesta tauolla nyt. Ei tämä korona jatku ikuisesti!
Mä toivotan sulle AP tsemppiä! Täällä saat suurimmaksi osaksi kuraa niskaan!
Yritä jättää jotenkin huoli vähemmälle ja nauti siitä, että sulla on hyvin asiat. Kun ei se murehtiminen toisten puolesta auta. Vaikeaa se murehtimattomuus kuitenkin on, kun on empatiaa jaettu isolla kauhalla tännekin.
Voimia ja hyvää päivää muillekin!
Minä olen lähinnä onnellinen siitä että minulla on työ joka pysyy tämänkin kriisin keskellä. Perus palkansaaja olen, joten ei minulla ole ylimääräistä rahaa kenellekään muulle. Kyllä tässä silti mietityttää, mitä saa tehdä ja voiko mennä kampaajalle? Tuleva lama huolestuttaa, vaikka oma elämä ei nurin sen vuoksi menekään.