Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teen kaiken väärin hyvintoimeentulevana tässä tilanteessa, vaikka yritän parhaani. Ahdistaa rajusti

28.03.2020 |

En saa nukuttua, seuraan kaikki uutiset, keskustelupalstat. Ahdistaa toisten ihmisten taloudellinen tilanne (ei niinkään itse virus). Me pienyrittäjät ollaan kaikilla palstoilla kaikkein pahin riistäjä ja väärintekijä, kun yrittäjät kertovat ongelmistaan toimeentulon suhteen. Tiputaan koloon, missä ei tukea tule (nyt päästiin toimeentulotuen piiriin).

Minun ongelmat, että teen kaiken väärin.
1. olen hyvintoimeentuleva asianajaja, pienyrittäjä. Asiakkaita ja töitä on edelleen. Rahaa on puskureissa ja omilla tileillä yhteensä 100 k. En siis vaadi mitään valtiolta tai kunnilta. --> olen liian hyvässä asemassa, vaikka omalla työlläni kaiken saavuttanut. -->syyllisyys
2. Pitäisi kannattaa yksityisyrittäjiä. Pitäisi vältellä ihmisiä. ---> voiko mennä kampaajalle tai kauneushoitoon. ---> väärin teet miten vaan
3. Pitäisi kannattaa yksityisyrittäjiä. Harrastan ratsastusta. Tallit on yksityisiä. Minulla 3 tuntia viikossa. Harrastus vie päivässä 2,5- 3 h matkoineen ---> syyllisyys kun voin mennä harrastukseen. Tallit yksityisiä. Onko tämä yrittäjien kannattamista? On. Mutta sekin väärin. Pitäisi lopettaa harrastus? Kuka siitä hyötyy? Tallit nurin ja hevoset lahtaamoon?
4. Kuurasin juuri mattoja pesutuvassa. Onko tämä väärin, että itse tekee? Pitäisi viedä pesulaan, että kannattaa yrittäjää?
5. Teen ruokaa itse. Tämä väärin. Koska pitäisi ostaa yrittäjältä mutta kaikki yrittäjät on p-as-ko-ja rahanahneita, joten sekään ei ole oikein.
6. Maksan laskuni ja veroni edelleen. Sekin väärin, koska pitäisi kärsiä kaikkien kanssa yhdessä.
7. En palkannutkaan kotisiivoojaa. Tämä itselle vielä epäselvä, onko sallittua vai ei...
8. Tulen hyvin toimeen. Pitäisi kärsiä. Lainaan rahaa ystäville pyydettäessä. Lainanmaksun odotan tapahtuvan. Pitäisikö minun ilmaiseksi jakaa rahaa? Ei mielestäni, olen itse työlläni saanut varani.
9. Ostin helmikuun lopulla uuden auton käteisellä. Tämä väärin koska?? en osaa vastata.
10 En vaadi yhteiskunnalta mitään tukia tai lievennyksiä. Maksan veroni, yel:ni ja alvini kuten ennenkin.---> tämä väärin, koska kaikkien pitäisi kärsiä. Minun maksamani verot ja laskut helpottavat yhteiskuntaa ja yritysketjua (esim. lehdet, joissa mainoksia)
11. Uskallanko ostaa ratsastuskursseja kesälle.... Olen silloin k- u-si- pää, kun muilla tiukkaa.

'Tässä ei puoliakaan Näistä ristiriitaisuuksista.
Olen todella ahdistunut. Univaikeuksia, levottomuutta, ahdistusta toisten puolesta. Kuitenkin yhteiskunnan kannalta on mielestäni parasta, että jatkan verojen ja laskujen maksamista kuten ennenkin.
Saan p-skaa niskaani, mutta oli pakko kirjoittaa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan. Ja minä olen aivokirurgi.

Vierailija
22/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä päivältä varmaan kannattaa lopettaa se punaviinin lipittäminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin pari ekaa riviä. Mutta olen samaa mieltä ap, teet kaiken väärin. Tässä on ongelmasi: "En saa nukuttua, seuraan kaikki uutiset, keskustelupalstat". Lopeta. 

Älä seuraa kaikkia uutisia, kerran päivässä riittää. Älä lue keskustelupalstoja ollenkaan, jos alkaa ahdistaa. 

Vierailija
24/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä olen Kiinan keisari. Mä voitin. 

Vierailija
25/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatalji kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä olet saanut päähäsi, että kaikkien pitää kärsiä?

No ihan pa*kaa muutenkin koko kirjoitus. Päässä taitaa kilistä pahasti, eikö siinä ole kärsimystä sulle tarpeeksi?

Kiitos. Nyt tajusin tilanteeni. 

Täytyy toimiva firma lopettaa ja mennä toimeentulotukijonoon. Sulkea empatia mielestäni ja ajatella ainoastaan omaa etua.

No jos se susta tuntuu hyvältä ja oikealta, tee sitten ihmeessä niin. Luuletko tosiaan että sun "kärsimys" auttaa jotenkin heitä, jotka oikeasti kärsii nyt tulojen menetyksistä ja konkursseista tai siitä kun läheinen on teholla?

Vierailija
26/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla jutuillasi ei kyllä ole empatian kanssa mitään tekemistä. Sä häpeät, koska tiedät ettet ole ansainnut hyvää tilannettasi yhtään sen enemmän kuin moni niistäkään jotka eivät ole hyvässä tilanteessa. Se on oma sisäinen ristiriitasi, paljastumisen pelkosi ja egosi, eikä solidaarisuus ja sisaruus kanssaihmisiä kohtaan joka noi tunteet aiheuttaa.

27/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla jutuillasi ei kyllä ole empatian kanssa mitään tekemistä. Sä häpeät, koska tiedät ettet ole ansainnut hyvää tilannettasi yhtään sen enemmän kuin moni niistäkään jotka eivät ole hyvässä tilanteessa. Se on oma sisäinen ristiriitasi, paljastumisen pelkosi ja egosi, eikä solidaarisuus ja sisaruus kanssaihmisiä kohtaan joka noi tunteet aiheuttaa.

Olet oikeassa osittain. 

Olen ansainnut oman tilanteeni opiskeluilla, työllä ja säästämällä varoja. Siksi en ole tukia vaatimassakaan.

Empatiaa voi myös varakas tuntea. En edes ole varakas. Selviän kyllä tilanteesta, mutta rikas en ole. 

Minun ei tarvitse pelätä paljastumista, sillä aina ollut Kittilästä syntyisin maatilantyttö, joka Kemin kautta meni Turkuun Caloniaan opiskelemaan oikeustiedettä ja työn perässä mennyt ympäri Suomen. Myös venäjänkielen opiskelun aloittanut 14 vuotiaana, koska tiesin, että kieltä tarvitaan.

Kaiken olen itse saavuttanut. Nyt tunnen syyllisyyttä siitä. Mitä hem-met-tiä te tarkoitatte?

Onko se yrittäjä huono ja p-as-ka, joka pärjää vai se, joka vinkuu niitä tukia, kun ei pärjää???

Päättäkää nyt. 

Vierailija
28/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse tuntea syyllisyyttä. Toivon, että sallit itsesi olla iloinen siitä, ettei sinulla ole taloudellisia huolia. Ei se sinun syysi ole, että maailmassa on nyt konkkaan meneviä yrityksiä. Jokin toinen tuleva maailmankriisi voi taas koskettaa sinua läheltä ja jotakuta toista ei. Kukaan ei pysty näitä asioita hallitsemaan. Nytkin voi vain tehdä oman osuutensa pysymällä kotona ja pesemällä käsiään.

Olet itse tehnyt työtä ja nähnyt vaivaa ammattisi ja säästöjesi suhteen, loput on tuuria esim terveyden, työkyvyn ja mahdollisuuksien suhteen. Näin on kaikilla, tasan eivät mene nallekarkit, ja jokainen on vastuussa vain itsestään (paitsi mitä pirullisten virusten leviämiseen tulee).

29/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse tuntea syyllisyyttä. Toivon, että sallit itsesi olla iloinen siitä, ettei sinulla ole taloudellisia huolia. Ei se sinun syysi ole, että maailmassa on nyt konkkaan meneviä yrityksiä. Jokin toinen tuleva maailmankriisi voi taas koskettaa sinua läheltä ja jotakuta toista ei. Kukaan ei pysty näitä asioita hallitsemaan. Nytkin voi vain tehdä oman osuutensa pysymällä kotona ja pesemällä käsiään.

Olet itse tehnyt työtä ja nähnyt vaivaa ammattisi ja säästöjesi suhteen, loput on tuuria esim terveyden, työkyvyn ja mahdollisuuksien suhteen. Näin on kaikilla, tasan eivät mene nallekarkit, ja jokainen on vastuussa vain itsestään (paitsi mitä pirullisten virusten leviämiseen tulee).

Olet oikeassa osittain.

Mutta ilmeisesti on suositumpaa olla kylmä ja laskua lähettävä asianajaja, eikä minuntyyppinen. Oma toimintani aina perustunut siihen, että en edes laskuta kaikesta ja ilmaiseksi teen paljon (kirjastoissa ilmaiseksi palvelua, luentoja ilmaiseksi samoin kuin nettisivuilla, omilta asiakkailta alakanttiin tai ilmaiseksi). 

Harmittaa, että kaikilla ihmisillä näyttää olevan se käsitys, että me asianajajat ollaan samaa sakkia. Me olemme ihan ihmisiä. Oma mallini toimia ilmaiseksi on myös hyödyttänyt asiakkaita ja tietenkin myös minua. 

Minulle voi soittaa ja ilmaisia puheluita teen.

Vierailija
30/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin ymmärrän sinua ap!

Minä olen 30v nuori nainen. Aina arvosteltu, pelkästään se että olen nuori nainen on anteekdi pyydettävä asia. Sori että olen olemassa, sori että joudun sinun näkökenttäsi kun sinä istut ratikassa. Sori että olen kaunis, on pitkä kaunis tukka, sori ettei ole vielä ryppyjä. Pahoittelen iloisuuttani.

Olen pahinta saasta kun en ole päässyt korkeakouluun ja tuun tekee töitä sun työpaikalle. On rasitusvammoja enkä voi tehdä fyysistä töitä. Tällä hetkellä työttömänä koska olin vain random kesätyttö jolla määräaikaisuus loppui.

Kyllä välillä tekis mieli ampuu ittensä. En tuu riittämään koskaan. Kykenen vain kotona nauttii elämästä täysin kun ei ole arvostelevia katseita.

Olen niin pahoillaan siitä että joudun jakaa hengitysilman teidän kanssanne.

Vierailija
31/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on just sitä musertava ilkeys. Miksi pitää aina lyödä alas ihmisiä?!

Vierailija
32/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset! Oletteko betonista tehtyjä?? Missä kiltteys, empaattisuus ja myötätuntoa toisia kohtaan?

Tämä kovuus ja kylmyys on uskomatonta.

Vierailija
33/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun sanot, ettet ole lakimies, vaan AA. Sama kuin sanoisi, ettei ole lääkäri, vaan kirurgi.

Anyway, rauhoitu ihminen. Selviytyjän syyllisyys on yleinen vaiva, mutta se ei ole järjellä selitettävissä. Lahjoita vähän ekstraa vaikka hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
34/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lopettaisit sen ongelmien hakemalla hakemisen. Vaikutat ärsyttävältä. "Pliis kertokaa mulle millainen olla ja mitä ajatella..."huhhuh.

Vierailija
35/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te tollot! Ymmärrttekö että tämä palsta on näitä asioita varten? Suomalaiswt ovat niin prklen tottuneita tekemään kaiken yksin ja itsenäisesti. Kun joku haluu sitten elämästä puhua niin se heti hyppii silmille.

Suomalaisten mielestä jokaisen pitäisi vain yksin kärsiä omassa mudassa, naama lämmin kuin kivellä.

Tämä on syy miksi Suomi on jäänyt pieneksi maaksi. Kiusaaminen, sosiaalinen kammo tuhoavat kaiken.

36/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lahjakortteja pienyrittäjiltä jos on pörssi kunnossa ja haluat tukea.

Vierailija
37/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatalji kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa osittain.

Mutta ilmeisesti on suositumpaa olla kylmä ja laskua lähettävä asianajaja, eikä minuntyyppinen. Oma toimintani aina perustunut siihen, että en edes laskuta kaikesta ja ilmaiseksi teen paljon (kirjastoissa ilmaiseksi palvelua, luentoja ilmaiseksi samoin kuin nettisivuilla, omilta asiakkailta alakanttiin tai ilmaiseksi). 

Harmittaa, että kaikilla ihmisillä näyttää olevan se käsitys, että me asianajajat ollaan samaa sakkia. Me olemme ihan ihmisiä. Oma mallini toimia ilmaiseksi on myös hyödyttänyt asiakkaita ja tietenkin myös minua. 

Minulle voi soittaa ja ilmaisia puheluita teen.

Täällä voisi olla erilaisia kommentteja jos et niin kovasti kehuisi itseäsi. Esim. ravintoloitsijat eivät ole nyt "tukia vinkuvia yrittäjiä", vaan heiltä on konkreettisesti viety leipä suusta valtiovallan taholta ja ovat joutuneet lomauttamaan alaisiaan usean kuukauden ajaksi. 

Hyvä että sinulla menee hienosti, mutta et näköjään tunne itse paljon empatiaa muita yrittäjiä kohtaan.

Vierailija
38/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pikku breikkiä. Syö vaikka muutama fatalii alkuun. Se vähentää stressitasoja.

http://www.chiliwiki.fi/index.php/Fatalii

Zinc

Vierailija
39/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinua ole aikaisemmin ahdistanut se fakta, että nälkään kuolee lapsi joka 5. sekunti?

Vierailija
40/49 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että olet sairastunut psyykkisesti. Masennusta vähintään? Ei ole normaalia syyllistyä asioista joita kuvailet, ainakaan noin paljon. Minulla on tilillä vielä enemmän rahaa kuin sinulla mutta en koe siitä syyllisyyttä... enkä ole edes niitä itse hankkinut vaan kaiken perinyt. Mutta koska en milloinkaan kehu rahojani, moni ei varmasti tiedä niitä olevankaan. Yleensä pukeudun vaatimattomasti ja ei ole autoa, mökkiä ym. Mutta se ero minulla ja sinulla ap on että minä kyllä autan muita ihmisiä paljonkin. Annan rahaa köyhille eri keräyksiin ja ystäviäni autan aina ilman takaisinmaksuja, ihan vaan koska tiedän millaista on olla köyhä ja onneton. Olin sitä joskus itsekin. Nyt ap mene käymään lääkärissä, tarvitset varmaankin jotain lääkitystä ahdistukseen ja jutteluapua. Tsemiä!