Muut varhaiskasvatuksen opettajat, uhkaako teitä irtisanomiset?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa ihan hirveästi. Kunnalla on usealla alalla todella paljon 10-15 vuottakin ketjutettuja ja meillä ei ole mitään turvaa tässä tilanteessa. Työkaverini ovat lomautettuna jonkun aikaa ja heillä on paikka, johon palata. Itse jään lomautuksen jälkeen työttömäksi ihan tyhjän päälle, vaikka työvuosia on takana 10, mutta määräaikaisissa pätkissä. Takaisin en pääse ehkä koskaan.
Miksi et sitten pääsisi takaisin, kun tilanne normalisoituu?
Minulle sanottiin, ettei sopimuksia enää jatketa.
Minulla taas on se kokemus, että perheet nimenomaan tuovat lapset mielihyvin hoitoon ja ovat kotona vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin irtisanomisia tulee, lapset palaa hoitoon kun tilanne on ohi. Lomautus on monella edessä. Määräaikaisten työsuhdetta ei jatketa.
Lapset ei palaa hoitoon, koska vanhemmilla ei ole työpaikkoja. Päiväkoteja on keskitetty eikä monellakaan ole intoa herätä aamulla klo 6 vain siksi, että saa lapsen päiväkotiin klo 7.30 ja palaa sitten kotiin, kun sen lapsen voi hoitaa itsekin.
Kyllä lapset palaavat hoitoon, usko pois. Subjektiivinen päivähoito-oikeus tulossa syksyllä niin kyllä lapsia tulee ovista ja ikkunoista. Ja kun vielä vanhemmat työttömiä, niin ei tarvitse maksaa päivähoitomaksujakaan. Eli kun tämä epidemia ohi, töitä piisaa varhaiskasvatuspuolella ihan entiseen malliin. Ja jos yksityiset toimijat menevät konkaan, julkisen puolen on taatava hoitopaikat myös niille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa ihan hirveästi. Kunnalla on usealla alalla todella paljon 10-15 vuottakin ketjutettuja ja meillä ei ole mitään turvaa tässä tilanteessa. Työkaverini ovat lomautettuna jonkun aikaa ja heillä on paikka, johon palata. Itse jään lomautuksen jälkeen työttömäksi ihan tyhjän päälle, vaikka työvuosia on takana 10, mutta määräaikaisissa pätkissä. Takaisin en pääse ehkä koskaan.
Miksi et sitten pääsisi takaisin, kun tilanne normalisoituu?
Minulle sanottiin, ettei sopimuksia enää jatketa.
Oletko määräaikainen hoitaja vai opettaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin irtisanomisia tulee, lapset palaa hoitoon kun tilanne on ohi. Lomautus on monella edessä. Määräaikaisten työsuhdetta ei jatketa.
Lapset ei palaa hoitoon, koska vanhemmilla ei ole työpaikkoja. Päiväkoteja on keskitetty eikä monellakaan ole intoa herätä aamulla klo 6 vain siksi, että saa lapsen päiväkotiin klo 7.30 ja palaa sitten kotiin, kun sen lapsen voi hoitaa itsekin.
Palaa ne. Kun tämä tilanne on ohi tulee kulutuspiikki ja työvoimaa tarvitaan taas. Meillä on vielä subjektiivinen oikeus varhaiskasvatukseen, moni työttömän lapsi on hoidossa. Painottuvat enemmän lomautuksiin kuin irtisanomisiin, eläkkeelle on jäämässä 1-2 vuoden sisään paljon ihmisiä alalta koko valtakunnan tasolla. Sijaisuuksia ei jatketa, vakituisille riittää töitä. Tänä vuonna syntyvyys lähti alkuvuodesta nousuun.
jos lomauttaa niin en tule takaisin irtisanon itseni kun työt alkaisi
Vierailija kirjoitti:
jos lomauttaa niin en tule takaisin irtisanon itseni kun työt alkaisi
Oletko kaupungilla vai yksityisellä?