Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkahan paljon suomalaiset laihtuvat koronarajoitusten aikana kun eivät pääse kauppaan niin usein?

Vierailija
28.03.2020 |

Saattaa olla, että kansanterveydellisesti pidemmän päälle suomalaisten elintavat paranevat kun kaupassa ei käydä tekemässä ns. heräteostoksia (karkkia, perunalastuja ym.) koronavirusepidemian aikana. Vai mitä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toisin päin. Minä ainakin kokkaan, syön ja juon koko ajan kun ei muutakaan tekemistä ole. Välillä katson telkkaria.

Vierailija
2/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin pääsen kauppaa yhtä usein kuin ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karanteenin aikana just pitää varautua siihen että sipsit ja karkit ei lopu kesken. Niitä täytyy ostaa joka kerta riittävästi.... silti ne on aina syöty.

Vierailija
4/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karanteenin aikana just pitää varautua siihen että sipsit ja karkit ei lopu kesken. Niitä täytyy ostaa joka kerta riittävästi.... silti ne on aina syöty.

Totta! Minä ainakin olen syönyt pari viikkoa tolkuttoman epäterveellisesti. Jos jatkan samaa mallia niin joku muu asia tappaa minut ennen kuin koronavirus.

Vierailija
5/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi, että suomalaiset eivät pääse kauppaan?

Päinvastoin: Kauppojen myynti on lisääntynyt!

Ja mitä myydään nyt enemmän kuin ennen: karkkia!

Vierailija
6/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihtunut 2 viikossa 2 kiloa (olenkin ylipainoinen) mutta lähinnä stressin aiheuttaman ibs:n takia. Tosin on myös krooninen flunssa enkä voi käydä kaupassa juuri koskaan nykyisin.

Vierailija
7/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ruvennut leipomaan ajankuluksi. Aivan varmasti paino nousee, kun pitäähän ne leipomukset syödäkin.

Vierailija
8/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstrauksesta päätellen hyvinsyöneinä pysyy..

9/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihon pirusti jos en pääse kuntosalille treenaan lihaksia. Kotona ei voi tehdä yhtä tehokasta lihaskuntotreeniä.

Vierailija
10/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa on selkeitä tuotepuutteita karkissa, suklaassa, paistovalmiissa pakasteissa, sipseissä, popkornissa, kaljassa jne.

Kaljaa lukuun ottamatta meilläkin on noita muita kassillinen kotona.

Vierailija
11/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ruokaa enemmän kuin koskaan. Pakastin ja kuiva-ainekaapit ovat ihan täynnä. Käydään normaalisti töissä ja työmatkan varrella tulee käytyä kaupassa. Normaalien ostosten lisäksi ostellaan varastoon siltä varalta että pitäisi jäädä karanteeniin tai tulisi taloudellisesti vaikeat ajat. Melkein toivon sitä karanteenia jo, että saatais tyhjennettyä ruokavarastoja.

Vierailija
12/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

+-0 eli ei voi käydä kuntosalilla niin ei vaikuta painoon.

Vierailija
13/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin eivät pääse kauppaan? Viikolla kun aamulla hakee eväitä niin paljon jengiä vaikka yleesä lisäkseni ehkä yksi mummo. Jos menee töiden jälkeen niin sama ruuhka siellä on kun aina ennenkin.

Vierailija
14/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei pääse? Tossahan nuo kaupat on, ihan vieressä. Lähes päivittäin tulee käytyä töistä tullessa.

Moni tuttu taas on valittanut, että koti"karanteenissa' tulee koko ajan leivottua ja kokattu kaikenlaista.

Kaverpiirissä tuntuu olevan tällä hetkellä itsetehty pasta pop. Yks kun testaa jotain, niin muut perässä.

Vierailija
15/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkeja- ja sipsejä ostetaan paljon, huomasin lähikaupan hyllyistä. Suurin osa vain syö ja katsoo tv:tä.

Vierailija
16/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käydään ehkä harvemmin, mutta mikään ei estä menemästä sinne ja monet ostavat kerralla enemmän. Nyt nyhjätään kotona, tehdään herkkuja, syödään herkkuja, juodaan viiniä ja olutta. Lapsille limpparia ja mehua. Pääsiäismunat on jo myynnissä. 

Kotona kyhjöttäminen passivoi monia. Katsotaan telkkaria ja leffoja. Luetaan kirjaa, surffaillaan netissä, neulotaan sukkaa. Nyt saa ihan luvan kanssa, kun on suorastaan kielletty lähtemästä ihmisten ilmoille. 

Olen ihan varma, että moni lihoo tänä poikkeuksellisena aikana. 

Toisaalta osalle käy päinvastoin. Nyt itseään pitää aktivoida tietoisesti, koska luontaista liikennettä työhön, kouluun, kauppoihin ja muille asioille ei ole juuri lainkaan. Siksi moni lähtee tietoisesti päivittäin ulkoilemaan. Kävelijöitä ja juoksijoita on liikkeellä paljon, varsinkin viikonloppuisin, mutta myös arki-iltaisin ja -aamuisinkin. Liikkua pitää, jotta kunto ei romahda ja paino nouse. Kotona löhöily ja etätyöskentely koneella ei kuluta energiaa ollenkaan. 

Esimerkiksi itselläni aktiivinen elämäntapa on muuttunut ehkä vähän "normaalia" aktiivisemmaksi. Käyn reippaalla kävely- tai juoksulenkillä nyt joka päivä. Jos en ole mitään muuta päivän aikana liikkunut, kävelen vaikka kauppaan mennessä lähimmän merenlahden ympäri, mikä lisää matkan pituutta 2 kilometriä. Se virkistää mieltä. Pelkkä sisällä oleminen ei tee hyvää psyykelle. Kotona teen myös lihaskuntotreeniä, joogaliikkeitä, tanssin ja venyttelen. Tästä aktiivisuudesta huolimatta paino pyrkii nousemaan. Sohva ja tumma suklaa houkuttelevat kyllä iltaisin. Vaikka liikun vähintään kerran päivässä, kokonaiskulutus on etämoodissa niin pientä, että joudun katsomaan tarkasti, mitä syön. Kaupassa käyn harvemmin, mutta herkkuja menee enemmän. Karanteeni ei totisesti ole mikään laihdutuskeino.  

Vierailija
17/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat trollata

Herkkuja on mennyt 3x enemmän, kuin normaalisti

Zinc

Vierailija
18/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaharrastukset peruttu koko keväältä, mutta kaupasta saa yhä suklaata ja pullaa. Päätelkää loput. :D

Vierailija
19/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat kyllä lihoa entisestään. Sipsihyllyt oli eilen tyhjinä kun kävin kaupassa.

Vierailija
20/22 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään niukemmin, kun ei viitsi joka päivä käydä kaupassa, kun on useamman päivän ruoat suunnitellut etukäteen ja siinähän ei ylimääräisiä annoksia ole. Herkkuja ei ole varastossa, niitä saa lähäristä, jos viitsii lähtee hakee. Parempi ettei viitsi, vatsa ei kestä mitään rasva ja sokeri mättöjä.