Korona ja virpominen pääsiäisenä
Hei mammat,
Muistakaa, että virpominen ei ole tänä pääsiäisenä suotavaa. Mahdollisesti oireeton virpoja voi levittää tautia muille virpoessaan ja kulkiessaan ovelta ovelle. Myös joku virvottavista saattaa olla tietämättään sairas ja antaa koronaviruksisilla käsillään lapsillenne suklaamunan. Älkää siis laittako lapsianne virpomaan. Levittäkää sanaa. Ottakaa myös yhteyttä kansanedustajiin, jotta virpominen kiellettäisiin tänä vuonna.
Kommentit (35)
Joutaakin loppua tämä typerä tapa. Korona-aikaan ei pidä virpoa lainkaan ja jatkossa voidaan keskittyä virpomaan niitä omia mummeja ja kummeja ja jättää vieraat ihmiset rauhaan.
Tässä tilanteessa virpominen ehdottomasti kieletty.
Vierailija kirjoitti:
Pikkunoidat on ihania. Toiset näkee todella paljon vaivaa. On huivit, mekot, meikit, kahvepannut.
Lapsille on tärkeää opettaa arjen ja juhlan ero. On kiva kun on jotain mitä odottaa. Perheen yhteistä tekemistä. Ei viedä sitä iloa keneltäkään. Nyt ideoimaan kuinka se tapahtuu turvallisesti.
Saa virpoa kyltti kaulaan ja ulos puistonpenkille istumaan.
Mun iäkkäät vanhemmat asuu kerrostalossa ja siellä naapureiden lapset virpoi viime vuonna postikorteilla. Eli luukusta kortti jossa runo ja ohjeet että palkka toimitetaan virpojan oven ulkopuolella olevaan koriin.
Mun äiti joutui tätä varten munaostoksille ja stressasi siitä et minkälainen muistaminen kelpaa.
Ehdotan että jokainen virpoo/piilottelee munia tms. oman perheen kesken ja jättää naapurit rauhaan.
Minulle ovat virpojat tervetulleita! Lopettakaa tuo koronahysteria hyvät ihmiset, kiitos.
Meillä käy aina yksi tuttavaperhe virpomassa. Tai siis niiden lapset. Tulevat autolla pihaan, virpovat ja häipyvät. Naapurien lapsista en tiedä, mutta ovat tervetulleita. Rapsuttelevat joskus meidän koiraakin lenkeillä. Täysjärkisiä tyyppejä naapurustossa, uskon, että ihan turvallisesti voivat virpoa.
Vierailija kirjoitti:
Pikkunoidat on ihania. Toiset näkee todella paljon vaivaa. On huivit, mekot, meikit, kahvepannut.
Lapsille on tärkeää opettaa arjen ja juhlan ero. On kiva kun on jotain mitä odottaa. Perheen yhteistä tekemistä. Ei viedä sitä iloa keneltäkään. Nyt ideoimaan kuinka se tapahtuu turvallisesti.
En halua osallistua teidän perheenne yhteiseen tekemiseen. Pysykää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mun iäkkäät vanhemmat asuu kerrostalossa ja siellä naapureiden lapset virpoi viime vuonna postikorteilla. Eli luukusta kortti jossa runo ja ohjeet että palkka toimitetaan virpojan oven ulkopuolella olevaan koriin.
Mun äiti joutui tätä varten munaostoksille ja stressasi siitä et minkälainen muistaminen kelpaa.
Ehdotan että jokainen virpoo/piilottelee munia tms. oman perheen kesken ja jättää naapurit rauhaan.
olisin varastanut muiden antamat munat
En ole vielä päättänyt, miten toimin tänä vuonna. Vuosi sitten mulla oli ulko-ovessa lappu, jossa pääsiäisnoita lensi luudalla kohti koronavirusta ja tekstinä "Ei virpomista tänä vuonna". Nyt olen harkinnut, että laitan oveen lapun "Tervetuloa virpomaan", rappusille maljakon virpomisvitsoja varten ja virpomispalkat laitan maljakon viereen. Nostan maljakon sisälle muutamaa päivää myöhemmin.
Tuskin nyt sentään kukaan käy pääsiäisenä virpomassa? Vai milloin tälläinen tapa on rantautunut Suomeen? En ole ikinä kuullut.
Eikö virpojat ole perinteisesti ollut liikkeellä palmusunnuntaina.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä virpomisen voi toteuttaa ihan hyvin niin, että pidetään selvä turvaväli, kun käydään ovella.
Jos omakotitalo, soitetaan kelloa niin, että lapanen on kädessä. Peräännytään selvästi odottamaan. Virvotaan turvaetäisyydeltä. Laitetaan vaikka joku astia lähemmäs ovea. Sitten voi laittaa palkkion sinne ja astian hakea pois kun ovi on suljettu.
Kerrostaloalueellekin minulla on erilaisia ideoita. :)
Vai vielä erilaisia ideoita kerrostaloalueellekin? Yhtä huonoja arvatenkin?
Ei enäää vuosiinkaan ketään näkynyt..Loppu koko touhulle.Eikä meil tuukkas ketää ovelle kun ei ees pääse..
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä virpomisen voi toteuttaa ihan hyvin niin, että pidetään selvä turvaväli, kun käydään ovella.
Jos omakotitalo, soitetaan kelloa niin, että lapanen on kädessä. Peräännytään selvästi odottamaan. Virvotaan turvaetäisyydeltä. Laitetaan vaikka joku astia lähemmäs ovea. Sitten voi laittaa palkkion sinne ja astian hakea pois kun ovi on suljettu.
Kerrostaloalueellekin minulla on erilaisia ideoita. :)
Mullakin on idea, pysytään kaikki omissa kodeissamme. Jos haluaa virpoa niin siellä voi ihan vapaasti pukeutua miten haluaa, koputella vaikka vessan oveen jos haluaa virpoa jotakuta sen oven takana olevaa perheenjäsentä.
Meillä käy normi pääsiäisenä noin 20 virpojaa. Viime pääsiäisenä ei käynyt yhtäkään ja tuskin käy nytkään. Korona-aikaan ei varauduta virpojiin, eikä ovea avata.