Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona ja virpominen pääsiäisenä

Vierailija
28.03.2020 |

Hei mammat,

Muistakaa, että virpominen ei ole tänä pääsiäisenä suotavaa. Mahdollisesti oireeton virpoja voi levittää tautia muille virpoessaan ja kulkiessaan ovelta ovelle. Myös joku virvottavista saattaa olla tietämättään sairas ja antaa koronaviruksisilla käsillään lapsillenne suklaamunan. Älkää siis laittako lapsianne virpomaan. Levittäkää sanaa. Ottakaa myös yhteyttä kansanedustajiin, jotta virpominen kiellettäisiin tänä vuonna.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole sanomattakin selvää. Edes omaa isoäitiä ei saisi nähdä niin miten ihmeessä muuten saisi liehua pitkiinsä?

Vierailija
2/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nobel on varma. Häikäisevää älykkyyttä jolla pelastetaan IHMISHENKIÄ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakoot tai ei...ovia ei avata!

Vierailija
4/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skypevirpomiset sallittuja. Palkka virpojalle odottaa seuraavaa näkemistä.

Vierailija
5/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ehkä tajua, koska edelleenkin ulkona näkee esim alakouluikäisiä 20 lapsen porukoita pelailemassa ja leikkipuistoissakin on yhtäaikaa helpostikin yli kymmenen ihmistä.

Mielestäni tämä on erittäin tärkeää mainita. Jotkut eivät osaa ajatella, mitkä asiat ovat kiellettyjä ja heilöe tulisi luetella kaikki asiat erikseen.

Vierailija
6/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin talon piha on täynnä leikkiviä lapsia ja niiden vanhempia. Juuri äsken kuulin kun aikuset puhuivat koronahysteeriasta. "Eihän se ole tavallista flunssaa kummempi ja aiheuttaa harvoin mitään oireita." Toinen nainen komppasi:" Ja kuoleehan influenssaankin porukkaa joka vuosi paljon enemmän kuin tähän. " Asun itse kaupungin vuokratalossa ja mietin tuota tulevaa virpomispäivää.

Vierailija
7/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän oman perheen kesken voi kehitellä jotain hauskaa. Voi virpoa omat vanhemmat ja käydä noidaksi pukeutuneena perheen kanssa kävelyllä. Varmaan ulkoilemassa olevat vanhuksetkin ilahtuvat kun näkevät pieniä noitia. Tietenkin turvallisen välimatkan päästä.

Vierailija
8/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmisten pidä nyt ilman mitään virallisia virpomisohjeitakin tajuta, että tänä keväänä ei kierretä ovilla kerjäämässä karkkia ja rahaa. Järjen käyttöä ei ole kielletty.

Vierailija
9/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ovi on aina avoin virpojille.

Vierailija
10/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa asunnossa asuvia saa virpoa niin paljon kuin lystää, ja skaipin välityksellä voi virpoa mummit ja kummit.

Ketä muita edes haluaisitte virpoa?

Vierailija
11/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä virpomisen voi toteuttaa ihan hyvin niin, että pidetään selvä turvaväli, kun käydään ovella.

Jos omakotitalo, soitetaan kelloa niin, että lapanen on kädessä. Peräännytään selvästi odottamaan. Virvotaan turvaetäisyydeltä. Laitetaan vaikka joku astia lähemmäs ovea. Sitten voi laittaa palkkion sinne ja astian hakea pois kun ovi on suljettu.

Kerrostaloalueellekin minulla on erilaisia ideoita. :)

Vierailija
12/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä virpomisen voi toteuttaa ihan hyvin niin, että pidetään selvä turvaväli, kun käydään ovella.

Jos omakotitalo, soitetaan kelloa niin, että lapanen on kädessä. Peräännytään selvästi odottamaan. Virvotaan turvaetäisyydeltä. Laitetaan vaikka joku astia lähemmäs ovea. Sitten voi laittaa palkkion sinne ja astian hakea pois kun ovi on suljettu.

Juu ja sitten niitä munia pääsee syömään vasta kotona kun ne on pyyhitty liinoilla varmuuden vuoksi.

Vierailija
13/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmillä paikkakunnilla ja keskisuurten pientaloalueiden lapsilla on tapana kulkea virpomassa kaikissa taloissa jopa kilometrin säteellä. Meilläpäin Jyväskylässä virvotaan ainakin koko naapurustoalue ja myös tuntemattomat. Pyydän, virpokaa tänä vuonna vain omassa kodissanne.

Vierailija
14/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai ole tosissasi? Ei kai kukaan vähän tyhmempikään päästä lastaan nyt virpomaan? Johan kaikenmaailman feissaritkin ovat tajunneet, etteivät kierrä nyt ovelta ovelle.

Vierailija
15/35 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai ole tosissasi? Ei kai kukaan vähän tyhmempikään päästä lastaan nyt virpomaan? Johan kaikenmaailman feissaritkin ovat tajunneet, etteivät kierrä nyt ovelta ovelle.

Ajattelin, että voi pyytää tuttuja lapsia virpomaan. Ei siinä tarvitse edes käydä ovella. Ei ole tarkoitus laittaa jotain massaa liikkeelle. Miksi pitää tahallaan ymmärtää väärin?

Mietin, voisiko pari tuttua lasta käydä virpomassa, ei ovella kuitenkaan. Mutta jotenkin sovitusti.

Vierailija
16/35 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tänäkin vuonna tuo kerjääminen ja kotihäirintä on kielletty.

Vierailija
17/35 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En virpois muutenkaan. Oon 56. Ja ihan vapaasti voitte ruoskia oveani vaikka koko päivän, en avaa. Postiluukusta saatan pippurikaasua suhauttaa jos meteliä pidätte.

Vierailija
18/35 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luo on virpojat tervetulleita tänäkin vuonna.

Vierailija
19/35 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku mun lapset haluaa ja kun mun lapset on niin ihania et naapuritkin oikein odottaa niitä virpomaan ni kyl me ainaski mennään!

Vierailija
20/35 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkunoidat on ihania. Toiset näkee todella paljon vaivaa. On huivit, mekot, meikit, kahvepannut.

Lapsille on tärkeää opettaa arjen ja juhlan ero. On kiva kun on jotain mitä odottaa. Perheen yhteistä tekemistä. Ei viedä sitä iloa keneltäkään. Nyt ideoimaan kuinka se tapahtuu turvallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä